Gå til innhold

Skriver du brev???

Anbefalte innlegg

Gjest Madley
Skrevet

Har akkurat gjort ferdig et brev til ei jeg ble kjent med på skolen i fjor.

Så slo det meg at jeg skriver aldri brev lenger. Jeg sender en mail med noen korte ord om ditt å datt. Men det blir ikke like personlig og koselig som å få et brev i postkassa..kan nesten ikke huske sist jeg fikk brev!!!

Kan faktisk ikke huske det...

Det var faktisk veldig godt å sitte å skrive for hånd. ta seg god tid og skrive pent :D

Sjelden at jeg ringer noen bare for å slå av en prat også! :oops:

Synes jeg trenger meg på og forstyrrer.

Å sende sms med hvordan har du det å står til er for lettvindt.

Har begynt å la mobilen være avslått mer å mer, for å "tvinge " meg selv til å ta mer aktiv kontakt med venner og bekjente! Gå på besøk, og ringe.

Men tilbake til brevet...D

Er det bare meg som har det sånn?

Hva synes dere? er sms og mail nok?

Videoannonse
Annonse
Gjest sexysadie
Skrevet

Jo da jeg skriver brev, men d blir mindre av d nu i E-postensverden ja!

Skrevet

Jeg skriver aldri brev, annet enn i jobbsammenheng. Men sende epost og meldinger, det gjør jeg! :wink:

Skrevet

Jeg skriver aldri brev. Mail holder plenty.

Skrevet

Elsket å skrive brev før, og hadde drøssevis med brevvenner i inn- og utland! :D

Nå blir det dessverre omtrent ingen brevskriving, men masse mail og SMS.... :wink: Sukk, enig i at det er mye koseligere med et håndskrevet brev i postkassen, men det tar jo så lang tid......

Dina :P

Skrevet

Alt for dårlig til å holde kontakten med venner både i inn- og utland.

:(

Og plutselig har det gått veldig lenge, og da er det enda vanskeligere.

Skrevet

Jeg har en venninne som jeg kun skriver brev med - hun er ikke så godt kjent med internett, det finnes faktisk fremdeles noen av dem. Synes det er veldig hyggelig med brev, jeg! Sender håndskrevne brev til noen gamle tanter innimellom også, og selvfølgelig til jul.

Prøver også å være flink til å sende hyggelige kort. Det kan være et sommerkort eller påskekort eller bare et heisann-kort. Like hyggelig det også!

Skrevet

Breeev?

Snegle-mail?

Pøh.. det er ut det! :sjarmor:

Skrevet

Hadde mange brevvenner før. Da skrev jeg masser av brev.

Nå blir det bare til at jeg skriver til mormor.

Gjest Zalomine
Skrevet

Det fine med brev er at man kan smle åp dem også, dessuten føles de langt mer personlige.

Sms bruker jeg baer til beskjeder, ikke noe annet.

Mail derimot, det har i stor grad erstattet brevene, bortsett fra til dem so mikke har tilgang til nettet da, besteforeldre og gamle tanter og sånn.

Men duuuuu så kjekt med et brev i postkassa. Kanskje jeg burde oppdatere meg på adressene, ikke bare e-mail-adressene, til noen venninner og sende brev? Trur dessverre at de fleste av mine venninner ville sende en mail i retur da. Egentlig bare ei jeg har sendt brev til og fått brev i retur, det er kjekt det, men henne har jeg ikke sendt mail til på lenge, enda lengre siden jeg sendte brev.

Jepp, jeg skal bli flinkere til å holde kontakta i alle fall, et brev i ny og ne etterhvert kanskje. Jaja, jeg sender i alle fall brev, håndskrevet på papir, til vår fadderdatter i uganda da. Litt vanskelig å sende e-mail dit...

Skrevet

Hm.. Jeg skriver et brev i ny og ned.. Mendet blir mest mail.

Bra du brakte temaet på bane; nå skal jeg sette meg ned å skrive et langt brev til en god venninne av meg! :)

Det er jo så koselig å få brev i postkassen atte.

Gjest Madley
Skrevet

Det er jo så koselig å få brev i postkassen atte.

Ja ikke sant???

Har sendt to stykker idag...fikk fart i penna etter innlegget mitt gitt...hehe

Skrev mye mer brev før, men den e-posten, den e-posten....

Skrevet

Å få et håndskrevet bev på ordentlig papir er denne tidens gull, synes jeg. Lenge siden jeg har fått, ikke så lenge siden jeg har sendt.

Det blir nok mest e-post og postkort.

Skrevet

Mest mail her i gården og noe SMS, men jeg har ikke glemt mine gamle kunster og sender brev i ny og ne også. I yngre dager hadde jeg mellom 20-30 brevvenner i inn- og utland, i dag blir det brev til farmor, og til noen venner langt unna med gjevne mellomrom. Jeg er i tillegg glad i å sende kort, og det blir ganske mange av dem i løpet av året. Disse går til både fjerne og nære venner - og det virker som om de aller fleste setter stor pris på det - de takker i alle fall pent!

Skrevet

Skriver ofte (lange) brev

- jeg aldri sender ....

Er flinkere til å sende mail og kort :wink:

Skrevet

Denne tråden fikk meg virkelig til å innse hvor koselig det er å åpne postkassen og finne et håndskrevet brev... er nok rundt ett år siden jeg skrev og mottok brev, men nå skal jeg jaggu meg sette meg ned å sende brev til ei venninne jeg skrev flittig med før. Penn, papir og et glass rødvin tror jeg blir bra :wink:

Skrevet

Det hender.

Men sjeldnere og sjeldnere. Par må jeg skrive til - de befinner seg ennå på åttitallet. Men de har telefon, så - .

Går oftere på prospektkort.

Men det er sjeldent.

Men har mottatt cirka førti kort i vår og sommer - moro. Selv om det er fra samme person.

Skal vel bevise at internett er overflødig, eller noe i den stilen.

Samme faen, koselig.

Skrevet

elsker å skrive brev!

men syns det er litt trist når man aldri får svar så det har blitt mindre og mindre av det etterhvert.

har et par stykker som får lange brev selv om det ikke er så ofte - og det beste er at de svarer med lange brev tilbake! :o)

hvis jeg er akutt selskapssyk, tyr jeg mye oftere til sms og e-post nå for tiden - der jeg för rigget meg til med te og skrev brev..

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

Klart jeg skriver brev! Kort også, til og med.

Skrevet

Skriver til mormor og farmor, for å oppdatere litt og sender bilder og sånt. Elsker selv å få brev i posten, men det er sjeldent - som oftest er det bare en pakke fra bokklubben hvor jeg glemte å avbestille... Sistnevnte skjedde senest i dag :x

Og så skriver jeg innimellom brev til en venn i usa som jeg har nettkontakt med, skriver da brev til han kun fordi det er noe mer med et brev enn en mail.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...