Gå til innhold

~ Desperat etter ferie ~

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er vel dagen hvor de fleste begynner på jobb igjen etter en god og lang ferie. Noen er kanskje fortsatt bortreist. Selv begynner jeg å bli desperat etter noen feriedager. Har hatt 4 dager ferie foreløpig, og det er langt ifra nok til at du virkelig får koblet av og slappet av. Det er nesten ikke nok til å reise noe sted heller. Om en måned blir det en uke på Kreta, men det føles allikevel lenge til.

I en av dagens aviser står det at forskere mener at man BØR ha minst 3 ukers sammenhengende ferie, og kutte all kontakt med jobben i disse ukene. Det er jeg heeelt enig i.

Hvor lang ferie har dere hatt sammenhengende i år?

Føler du at du kommer uthvilt tilbake på jobb?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg begynner tre uker ferie nå jeg. har ikke tenkt å ha kontakt med jobben den tiden, hvis jeg ikke må av en eller annen grunn. men jeg er ikke overbevist om at jeg føler meg hetl klar for å begynne å jobbe igjen etter ferien men det gjennstår og se

Skrevet
Hvor lang ferie har dere hatt sammenhengende i år?

Føler du at du kommer uthvilt tilbake på jobb?

Forløpig har jeg ikke hatt noe ferie, men mannen min har hatt 2 uker i forbindelse med oppussing hjemme. Jeg har riktignok hatt 4 dager hjemme (de 2 siste ukene), men dette er fordi dette er min første uke med 100% stilling på jobben min (JIPPI)!

Fra og med nesten uke skal vi ha 3 ukers ferie sammen. Det skal bli himmelsk deilig og jeg håper at jeg får ladet batteriene litt. Synes uansett det er deilig å ha ferie utenom "sesongen", sånn at det er litt roligere rundt omkring når vi skal finne på ting.

Skrevet

Har ikke råd til så lang ferie i år, selvom jeg vil.

Første år i jobb nemlig.

Har hatt litt nå og da, litt i påsken og 6 dager nå i sommer.

Blir kanskje en uke i september (forhåpentligvis!!!).

Skrevet

Jeg hadde to uker ferie i mai/juni. Da var vi syden.

I dag er det første dagen på jobb etter tre uker med ferie. Jeg har vært hjemme mesteparten av tiden, bare vært tre dager i Bodø med campingvogn og besøkt søstera mi.

Føler at jeg har hatt skikkelig mye igjen av ferien, vi har hatt et helt nydelig vær her i nord. Så jeg har ikke hatt så veldig lyst til å reise bort. Har vært på stranden og bare kost meg med ungene. Gubben har begynt i ny jobb så han har ikke kunnet tatt fri.

Skrevet

Har hatt to og en halv uke... men har vært delvis "fraværende" både fysisk og ikke minst psykisk før og etter...

Kan heldigvis være så fleksibel jeg har lyst til i sommerhalvåret -- og går på jobb når jeg føler for det... setter bl.a. ikke på vekkerklokken :lol:

Skrevet

hrmpf.. :evil: :evil:

Var ferdig utdannet (it) nå i vår og har jobbet konstant på cafè siden. Har ikke natt noe ferie, og kommer tydeligvis ikke til å få det heller.

Min kjære har hatt ferie forrige uke og denne uken før han begynner på skolen igjen neste uke, og hadde seriøst trodd vi skulle få reise til syden disse to ukene, men sjefen sier NEI.. så sinna så sinna..

Hadde tenkt å reise hjem til foreldrene mine neste helg, og bestemor har bursdag og hele pakka, men sjefen sier igjen nei og nei.. Er så lite folk på jobb og alle har ferie..

:evil: :evil:

Skrevet

Har permisjon for tiden, men vi har hatt 6 herlige ferieuker :briller: !

Mannen min tok ferie og permisjon sammenhengende så da hadde vi alle ekstra tid sammen.

Deilige uker, med finvær så og si hele tiden :D !

Skrevet
Har permisjon for tiden' date=' men vi har hatt 6 herlige ferieuker ! [/quote']

Heldiggris (jeg er ikke misunnelig i det hele tatt)!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...