Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2009 #1 Skrevet 26. juli 2009 Om man gjør en utenlandsk dame gravid er man da forpliktet til å betale barnebidrag? Noen kvinner her som har barn med utenlandske menn, klarte dere å tvinge dem til å betale??
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2009 #2 Skrevet 26. juli 2009 Er det slik at det kanskje er frivillig i disse situajsonene om man skal bidra?
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2009 #3 Skrevet 26. juli 2009 Min eksmann dro i alle fall til utlandet for å slippe unna, og det funket for han. Jeg forsøkte aldri å tvinge han til å betale meg noe, forøvrig, hele det styret fikk NAV ståke med. Jeg prøvde å få tak i han slik at han i alle fall kunne snakke med sønnen sin over telefon i det minste (en seksåring får ganske panikk når pappa forsvinner over natta), men han var som sunket i jorden.
Phaedra Skrevet 26. juli 2009 #4 Skrevet 26. juli 2009 (endret) Ta en prat med NAV Utland eller Arbeids- og velferdsetatens innkrevingssentral. De kan svare deg på dette. Endret 28. juli 2009 av Phaedra
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2009 #5 Skrevet 28. juli 2009 Ingen her som vet direkte? En kompis har gjort ei kjerring i utlandet gravid og er redd for at noen ekle giroer kan begynne å komme om noen måneder??
LukaFrost Skrevet 28. juli 2009 #6 Skrevet 28. juli 2009 Du får be kompisen din om å ta ansvar for sine handlinger.
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 28. juli 2009 #7 Skrevet 28. juli 2009 Ingen her som vet direkte? En kompis har gjort ei kjerring i utlandet gravid og er redd for at noen ekle giroer kan begynne å komme om noen måneder?? Han høres ut som en slimål spør du meg. Skulle han få noen krav om barnebidrag så er det hans ansvar,
ViljaH Skrevet 28. juli 2009 #8 Skrevet 28. juli 2009 Synes ikke din kompis at han BØR påta seg sin forsørgerplikt overfor sitt eget barn?? Det er ikke bare snakk om å betale ekle giroer til en utlending, men faktisk å ivareta oppvekstvilkårene til sitt eget barn her... Synes kompisen din bør være litt proaktiv og ta opp med dama hvor mye han skal støtte økonomisk, heller enn å prøve å slippe unna. Så får han heller være litt mer kritisk til hvor han stikker snoppen sin i fremtiden.
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2009 #9 Skrevet 28. juli 2009 Men er han juridisk pliktig til å betale? Kan utenlandske myndigheter tvinge igjennom krav til Norge?
Phaedra Skrevet 28. juli 2009 #10 Skrevet 28. juli 2009 (endret) Men er han juridisk pliktig til å betale? Kan utenlandske myndigheter tvinge igjennom krav til Norge? Jeg har allerede foreslått hvem du kan kontakte for å finne ut av dette. Jeg endret linken til Arbeids- og velferdsetatens innkrevningsentral til den riktige linken. Har vennen din tenkt gjennom det faktum at han kommer til å bli pappa? Endret 28. juli 2009 av Phaedra
Gjest Gjest_Gjesten_* Skrevet 28. juli 2009 #11 Skrevet 28. juli 2009 Da jeg fikk barn med en europeer og ting skar seg, sendte Nav brev på norsk om at han måtte begynne å betale bidrag. Han ringte til meg for at jeg skulle oversette for han skjønte ingenting. Han orket ikke betale en krone. Jeg har gitt Nav adressen hans flere ganger, men han svarer ikke. Barnet er trygt hos meg, han måtte bare prøve seg. Neida, det er jeg ikke redd for heller.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2009 #12 Skrevet 29. juli 2009 Har vennen din tenkt gjennom det faktum at han kommer til å bli pappa? Hva tror du da?? Selvfølgelig har han det!!, for et spørsmål.....
ViljaH Skrevet 29. juli 2009 #13 Skrevet 29. juli 2009 Såvidt jeg vet har Norge avtaler med enkelte land for innkreving av barnebidrag. Selvfølgelig ikke med alle land i hele verden. Sålenge du ikke sier noe om hvilket land det gjelder men bare "utlending" så er det ingen som kan gi deg et konkret svar, og du må se på lenken du har fått.
Phaedra Skrevet 30. juli 2009 #15 Skrevet 30. juli 2009 Hva tror du da?? Selvfølgelig har han det!!, for et spørsmål..... Han ska bli pappa. Barnet hans kommer til å trenge penger for å vokse opp og ha et bra liv. Og han er redd for ekle giroer. Jeg tror IKKE han har tenkt over at han skal bli pappa. Jeg tror han kun har tenkt over at ei "kjerring i utlandet har blitt gravid". Har han tenkt å følge opp ungen? Giroer er det minste problemet hans.
Gjest Gjest_Anne_* Skrevet 30. juli 2009 #16 Skrevet 30. juli 2009 Føler meg provosert av trådstarters utsagn. Høres ut som det skulle vere mindre forpliktende å reise på eventyr og tømme seg i en kvinne som bor i utlandet, enn vis hun var norsk? Dere menn som evt. tenker slik; tenk på at en dag kan en ukjent 20-åring kanskje stå på døra di og spørre hvorfor du aldri tok bryet med å sørge for deres oppvekst.... For i en moderne verden vil dere før eller sener bli funnet og satt spørsmålstegn ved, uansett.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2009 #17 Skrevet 30. juli 2009 Om man gjør en utenlandsk dame gravid er man da forpliktet til å betale barnebidrag? Noen kvinner her som har barn med utenlandske menn, klarte dere å tvinge dem til å betale?? Har du satt barn på noen skal du betale! Og ja, man kan tvinge mannen, uansett hvor i verden har er. De fleste land har samarbeid når det gjelder overholdelse av lover, så det er bare av anmelde ham internasjonalt
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2009 #18 Skrevet 30. juli 2009 Da jeg fikk barn med en europeer og ting skar seg, sendte Nav brev på norsk om at han måtte begynne å betale bidrag. Han ringte til meg for at jeg skulle oversette for han skjønte ingenting. Han orket ikke betale en krone. Jeg har gitt Nav adressen hans flere ganger, men han svarer ikke. Barnet er trygt hos meg, han måtte bare prøve seg. Neida, det er jeg ikke redd for heller. Men hallo? Gå rettens vei! Og tving ham til å betale. Sårete følelser eller ikke, barn er ikke gratis og folk (les menn) skal ikke bare slippe unna på den måten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå