Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2009 #1 Skrevet 26. juli 2009 Jeg har lest på nett hvordan man gjør det,men forsto ikke hvordan jeg gjør det. Nå har jeg iallefall lagt inn et passord som jeg skal bruke når jeg slår på pc. Er det da slik at alle som prøver å komme seg inn på mitt nettverk må bruke passordet for å komme seg inn? ( folk utenifra) Vil jo nødig at ande skal komme seg inn
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2009 #2 Skrevet 26. juli 2009 Jeg har lest på nett hvordan man gjør det,men forsto ikke hvordan jeg gjør det. Nå har jeg iallefall lagt inn et passord som jeg skal bruke når jeg slår på pc. Er det da slik at alle som prøver å komme seg inn på mitt nettverk må bruke passordet for å komme seg inn? ( folk utenifra) Vil jo nødig at ande skal komme seg inn Det står greit forklart hvordan man sikrer nettverket sitt i heftet som fulgte med routeren.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2009 #3 Skrevet 26. juli 2009 Det står greit forklart hvordan man sikrer nettverket sitt i heftet som fulgte med routeren. det er den jeg ikke har.....
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2009 #4 Skrevet 26. juli 2009 Passord må settes via routeren, ikke på pc'n. De fleste fabrikanter har bruksanvisninger liggende på hjemmesidene sine hvis du ikke har papirene som fulgte med routeren.
vesla86 Skrevet 26. juli 2009 #5 Skrevet 26. juli 2009 Som regel må man bruke et program som fulgte med ruteren eller så åpner man en nettleser og skriver en ip-adresse i adressefeltet. Denne er ofte 192.168.1.2 eller 192.168.2.1 eller 10.0.0.138. Når man kommer seg til ruterens setup er det ofte brukernavn og passord der også, standardinnstillinger kan være blankt eller user/password feks. I innstillingene kan man så stille inn sikkerhetsnivåer. Hvis dette hørtes komplisert ut, ikke fortvil! Du får det nok til. Men det beste er såklart å klare og finne manualen til ruteren på produsentens hjemmeside
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2009 #6 Skrevet 26. juli 2009 Passord må settes via routeren, ikke på pc'n. De fleste fabrikanter har bruksanvisninger liggende på hjemmesidene sine hvis du ikke har papirene som fulgte med routeren. Tusen takk til deg.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2009 #7 Skrevet 26. juli 2009 Som regel må man bruke et program som fulgte med ruteren eller så åpner man en nettleser og skriver en ip-adresse i adressefeltet. Denne er ofte 192.168.1.2 eller 192.168.2.1 eller 10.0.0.138. Når man kommer seg til ruterens setup er det ofte brukernavn og passord der også, standardinnstillinger kan være blankt eller user/password feks. I innstillingene kan man så stille inn sikkerhetsnivåer. Hvis dette hørtes komplisert ut, ikke fortvil! Du får det nok til. Men det beste er såklart å klare og finne manualen til ruteren på produsentens hjemmeside Tusen takk til deg. jeg skal lete etter det som fulgte med en gang til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå