Gå til innhold

Pus har rømt

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Ingrid_*
Skrevet

Vi savner sårt katta vår. Den stakk hjemmefra for 14 dager siden. Pus er vant til å være mye ute, og hun har tatt seg noen ferieturer før også, men ikke så lenge som dette. Dessuten har det regnet i dagevis, og til vanlig vil hun ikke engang gå ut hvis det regner.

Vi bor på landet, langt ute i skogen.

Dessverre har vi en mistankle om at nabokatten "har tatt" reviret til vår pus, det kan vel være noe av grunnen til at hun er borte.

Pus er konfliktsky og liker ikke å slåss.

Tidligere på sommeren var hun borte i en uke, og da jeg fant henne, var hun veldig engstelig for å bli med hjem.

Nå har vi ropt, lett og etterlyst, men ingen pus.

Spørsmålet er: Når skal vi gi opp og forsøke å forsone oss med at hun enten har rømt for godt og/ eller er død?

Takknemlig for synspunkter på dette.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Er det en han eller hun?? Kastrert eller ikke?

Vi hadde en hankatte som ikke var kastrert en gang. Han ble borte et halvt år før han kom tilbake av seg selv..

Gjest Gjest_Ingrid_*
Skrevet

En ukastrert hunkatt, men drektig var hun ikke da hun forsvant.

Et halvt år var veldig lang tid!

Gjest Gjest
Skrevet

Ukastrerte hankatter har lett for å ta seg en lengre tur vet jeg, men er usikker på hvordan det er med hunkatter

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har hørt at ukastrerte hunnkatter kan være borte ganske lenge før de plutselig sukker opp - gjerne med små babykatter i magen...

Gjest Gjest_Ingrid_*
Skrevet

Ja, det er jo krise at hun heller ikke har fått p-pillene sine nå. Vi burde antakelig skamme oss over at vi ikke har sterilisert henne.

Kommer hun tilbake, har vi en ny sjansae til det!

Gjest Glør
Skrevet
Jeg har hørt at ukastrerte hunnkatter kan være borte ganske lenge før de plutselig sukker opp - gjerne med små babykatter i magen...

Ja, min hunnkatt gjorde dette, hun kom tilbake etter tre uker, det er det lengste hun har vært borte. Så holdt vi henne inne til kattungen var født og mor kastrert, og etter det har hun bare vært borte i inntil en uke.

Grunnen til at hun ikke kommer kan jo være at hun har gjemt seg ett sted det er ly, og ikke vil ut før det slutter å regne.

Skrevet

Hvordan går det? Har katten dukket opp igjen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...