Livets datter Skrevet 4. august 2003 #1 Skrevet 4. august 2003 Jeg må ha sett ut som en blanding av Frankenstein og han "Jaws" fra en av Bond-filmene... . Sølv-regulering, nattbøyle rundt nakken, strikker fra øvre hjørnetenner til de nedre, samt voks-klumper trykket på reguleringen så den ikke skulle skrape opp tannkjøttet. Husker at jeg begynnte å le en gang, og alle strikkene røk og spratt ut av munnen... Du verden så glad jeg er for at dette er tilbakelagt.
minniepus Skrevet 4. august 2003 #2 Skrevet 4. august 2003 Jepp. Regulering med strikker, fregner og briller... Skikkelig søt ja.
Gjest celine Skrevet 4. august 2003 #3 Skrevet 4. august 2003 JAAAAA!! (hyl) Noen grusomme greier det der... men man ble jo pen til slutt da
Gjest Tex Skrevet 4. august 2003 #4 Skrevet 4. august 2003 Nei.... Har alltid hatt perler på en snor, jeg, heldige meg...
Malou Skrevet 4. august 2003 #5 Skrevet 4. august 2003 Nei, jeg var så heldig at jeg slapp styret med strikker som røyk etc. Men den dag i dag kan jeg undre meg litt over hvorfor jeg ikke fikk regulering for tennene mine sitter veldig tett og jeg er redd for at de med tiden vil presse resten av tennene litt over/under hverandre. Får ikke håpe det skjer nå da... :o Jennifer
coda Skrevet 4. august 2003 #6 Skrevet 4. august 2003 Åo jess! Regulering oppe og nede, nattbøyle, ekstra dingser som stakk litt ut foran oppe der jeg festet strikker til hjørnetennene nede for å trekke kjeven bakover, som resulterte i dobbelt sett strikker nattestid. Pluss masse voks. Fikk noen saftige sår av de ekstra dingsene til tross for klumper av voks. Klarte ikke lukke munnen igjen engang for å skjule all reguleringen. Fantastisk. Etterpå: fikk en slags streng bakpå tennene, oppe og nede. Tannlegen "glemte" å fjerne dem, jeg etterlyste etter tre-fire år. Tre uker etter at den nede var tatt av stod tennene som om de aldri hadde sett stål i det hele tatt...
minniepus Skrevet 4. august 2003 #7 Skrevet 4. august 2003 Har fortsatt bøyle bak tennene i overkjeven, men tok av den nede. Da flyttet tennene litt på seg, så tannlegen anbefalte meg å la den andre sitte så lenge jeg gidder (7 1/2 år nå).
Livets datter Skrevet 4. august 2003 Forfatter #8 Skrevet 4. august 2003 Jeg har bøylen både oppe og nede, og de har sittet der iallefall 14 år. Tannlegen vil ikke ta dem av nettopp pga risikoen for at tennene glir tilbake. Og TRO MEG - det vil vi IKKE!!!
chimp Skrevet 4. august 2003 #9 Skrevet 4. august 2003 Har heldigvis sluppet regulering. Jenta mi på 13 ser ut til å slippe hun også....Hun har mellomrom mellom fortennene, noe hun har etter pappa'n min og søster'n min (jeg har ikke). Hun kunne få rettet opp mellomrommer hvis vi absolutt ville, men vi vil ikke, hverken hun selv eller mamma og pappa....Vi syns d er er et sjarmerende trekk!
nille-s Skrevet 4. august 2003 #10 Skrevet 4. august 2003 ja, har hatt regulering. det høres sikkert ut som jeg tuller nå, men jeg følte meg skikkelig kul med det. lot panneluggen gro, så den nådde meg til nesetippen, og så var jeg nesten for tøff til å smile. har et passbilde fra den tida (6.kl), og der er munnen sånn åpen at tenna synes uten at det er noe smil. (litt Elvis)
Salt Skrevet 4. august 2003 #12 Skrevet 4. august 2003 Regulering med strikker, fregner og briller... Skikkelig søt ja. Det hadde jeg også! Er kvitt alt nå, bortsett fra fregnene :blunke: I det minste er de mye svakere nå.
Linemor Skrevet 4. august 2003 #13 Skrevet 4. august 2003 har heldigvis sluppet jeg da. hadde noen hjørne tenner som kom litt tidlig, så jeg lignet drakula en periode men dette rettet seg helt selv. nå er det bare visdomstennen igjen som skal trekkes så fort de er nok fremme, for de er det nemmelig ikke plass til inni der.
Gjest Jamila Skrevet 4. august 2003 #14 Skrevet 4. august 2003 Been there! Og min reguleringstannlege var så hardhendt at hver gang jeg var inne og strammet måtte jeg leve på suppe i to dager og gråte meg i søvn. En gang vi var på ferie så løsnet en wire fra reguleringen min. Pappa måtte fjerne den med tang, og ble skjelt ut at tannlegen etterpå. Jeg måtte da vel kunne tåle en løs wire som stakk rett inn i kjeven! :evil: Heldigvis har jeg et vakkert smil nå :blunke:
Gjest Jamila Skrevet 4. august 2003 #16 Skrevet 4. august 2003 Men Ruby, det er jo ikke for sent! (og jeg tror da virkelig de har blitt flinkere de siste årene) Husker du ikke bildene av Tom Cruise med sin plast-reggis? Mye mindre synlig enn de i "sølv" også vettu!
Gjest Kira Skrevet 4. august 2003 #17 Skrevet 4. august 2003 Aldri, tannlegen ville ikke gi meg det. Men ser jo det nå at jeg skulle hatt det, egentlig ...
LilleBille Skrevet 4. august 2003 #18 Skrevet 4. august 2003 .. nei heldigvis... Perleraden var "perfekt" og misunte ikke venninene mine med rene piggtrå-gjerder....
Gjest Virvel Skrevet 4. august 2003 #19 Skrevet 4. august 2003 Reggis? Å jada! Med 13 mm overbitt var det vel egentlig aldri noen tvil... Da jeg fikk regulering klarte jeg ikke å tygge skikkelig på nesten to uker. Husker at jeg hadde med meg termos med varmt vann og Rett-i-Koppen på skolen. Det var forferdelig vondt, men da jeg omsider klarte å bite sammen igjen hadde jeg sluttet å bite negler. Jeg hadde vel reggis i to år omtrent, måtte trekke to tenner for å gjøre plass også. Legg til briller og guttesveis (i hvert fall i begynnelsen, jeg sparte til lengre hår etter hvert), og lur på hvorfor i alle dager jeg vegrer meg for å vise frem gamle bilder av meg... Etter at faenskapen var tatt av hadde jeg en sånn streng på baksiden av tennene i fire år. Tok den av for snart to år siden, og var hoppende glad for å ikke ha noe mer metall i kjeften. Nå har jeg så jevne og fine tenner, så --> :D Har fortsatt 3-4 mm overbitt, men tannlegen sa at det har blitt bedre enn han hadde håpet. Med mitt utgangspunkt er 3-4 mm eksepsjonelt bra.
Redhead Skrevet 4. august 2003 #20 Skrevet 4. august 2003 Jada, både oppe og nede. Nattbøyle, strikk og plate da reguleringa ble tatt ut. Fikk t.o.m skryt av tannlegen fordi jeg var så flink med nattbøyla. Sannheten var at jeg tok den på når jeg la meg, så våkna jeg etter et par timer, tok den av og sov videre!! :oops:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå