Monica1968 Skrevet 26. juli 2009 #1 Del Skrevet 26. juli 2009 http://www.euroveg.eu/evu/english/news/news972/trex.html I følge disse forskerne, skal T-Rex ha fått gikt grunnet et stort inntak av ubehandlet kjøtt. Det jeg ikke kan skjønne, er at samtlige kjøttende dyr spiser ubehandlet kjøtt uten å tilsynelatende ta skade av det, så hvorfor gikk det galt for T-Rex sin dell? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2009 #2 Del Skrevet 26. juli 2009 Den kan i noen utgaver ha manglet enzymer som bryter ned urinsyre o.l :klø: Men jeg ville egentlig ikke tatt begrensede forskningsresultater - tross alt bare to av 84 dyr de tror de har påvist gikt på - om kjøtt på en vegetarside altfor tungt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 27. juli 2009 #3 Del Skrevet 27. juli 2009 Den kan i noen utgaver ha manglet enzymer som bryter ned urinsyre o.l :klø: Men jeg ville egentlig ikke tatt begrensede forskningsresultater - tross alt bare to av 84 dyr de tror de har påvist gikt på - om kjøtt på en vegetarside altfor tungt. Men det var nå en litt morsom artikkel om at det mannbiske temperamentet muligens kom av at de hadde grusomme smerter pga urinsyregikten. Nærmest som om de ville vært snille lam dersom de i stedet hadde gått inn for selleri og gulerøtter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2009 #4 Del Skrevet 28. juli 2009 Men det var nå en litt morsom artikkel om at det mannbiske temperamentet muligens kom av at de hadde grusomme smerter pga urinsyregikten. Nærmest som om de ville vært snille lam dersom de i stedet hadde gått inn for selleri og gulerøtter. Ja, enig Er jo en grei slutning da: Påstand: Rovdyr har gikt og vondt og blir sinte pga smertene Realitet: Rovdyr spiser andre dyr. Slutning: Noen som spiser andre må jo være sinna. Ergo stemmer påstanden... Min samboers bestemor hadde gikt mye av livet, men var snill og omsorgsfull likevel. Hvordan kan det henge sammen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 29. juli 2009 #5 Del Skrevet 29. juli 2009 Ja, enig Er jo en grei slutning da: Påstand: Rovdyr har gikt og vondt og blir sinte pga smertene Realitet: Rovdyr spiser andre dyr. Slutning: Noen som spiser andre må jo være sinna. Ergo stemmer påstanden... Min samboers bestemor hadde gikt mye av livet, men var snill og omsorgsfull likevel. Hvordan kan det henge sammen? Jeg aner konturene av en høna-og egget-problematikk her. Hva kom først? Gikt eller kjøtteting? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå