Gjest Gjest_Eva_* Skrevet 26. juli 2009 #1 Skrevet 26. juli 2009 Hva skal jeg kle meg ? Det er spesifisert mørk dress på invitasjonen. Er det ok å gå i en penere silkesommerkjole, eller bør jeg skaffe meg noe penere?
Gjest Gjest_Eva_* Skrevet 26. juli 2009 #3 Skrevet 26. juli 2009 Har du bilde av kjolen din? Vet ikke om jeg klarer å legge det inn her... Men kjolen er en omslagskjole fra Noa Noa,lys kremfarget med litt brunbeige mønster, som sagt i silke. Den har korte ermer med litt puff, og går noen cm under knærne. Den er søt og anstendig, og jeg ville brukt gulldetaljer til i bryllup. Vet det kommer til å bli en del "gallakjoler" selv om dette ikke er spesifisert på invitasjonen, men jeg liker den kjolen og føler meg vel i den, så.... Men hvis jeg skulle i middag og full pakke hadde jeg sikkert kjøpt noe mer elegant. Hva er egentlig vanlig når men kun skal i kaffe? Er det ok at de gjestene ikke er fullt så stivpyntet?
lilleGrethe Skrevet 26. juli 2009 #4 Skrevet 26. juli 2009 Jeg synes det høres helt fint ut. Hadde det stått smoking på invitasjonen betyr det at man skal ha lang kjole, men til mørk dress kan man godt ha kjole til kneet.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2009 #5 Skrevet 26. juli 2009 Ut fra beskrivelsen synes jeg den høres pen nok ut til å være kaffegjest i bryllup, så lenge det ikke står noe spesifikt om antrekk i innbydelsen.
Concertina Skrevet 26. juli 2009 #6 Skrevet 26. juli 2009 Når det står mørk dress i invitasjonen så kan du gå i kort kjole eller lang kjole (til smoking det samme, men gjerne mer pyntet, mens til galla så er det bare lang kjole som duger). Og kjolen din høres kjempefin ut, og absolutt passende
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2009 #7 Skrevet 28. juli 2009 Vet ikke om jeg klarer å legge det inn her... Men kjolen er en omslagskjole fra Noa Noa,lys kremfarget med litt brunbeige mønster, som sagt i silke. Den har korte ermer med litt puff, og går noen cm under knærne. Den er søt og anstendig, og jeg ville brukt gulldetaljer til i bryllup. Vet det kommer til å bli en del "gallakjoler" selv om dette ikke er spesifisert på invitasjonen, men jeg liker den kjolen og føler meg vel i den, så.... Men hvis jeg skulle i middag og full pakke hadde jeg sikkert kjøpt noe mer elegant. Hva er egentlig vanlig når men kun skal i kaffe? Er det ok at de gjestene ikke er fullt så stivpyntet? Du har vel egentlig bestemt deg for å gå i den kjolen, og du kler den sikkert. Som du er inne på, tilbehøret spiller jo også en rolle. :-)
Rampolina Skrevet 28. juli 2009 #8 Skrevet 28. juli 2009 Og i tillegg er du kaffegjest, ikke vanlig at kaffegjester leier seg kjoler. Ikke hva jeg har erfart hvertfall. Den kjolen blir nok super :o) Høres veldig fin ut.
Gjest Gjest_Eva_* Skrevet 29. juli 2009 #9 Skrevet 29. juli 2009 Takk for svar, alle sammen! Det blir nok den kjolen, ja:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå