Gå til innhold

Hotmail eller Gmail - hva er du mest fornøyd med?

Anbefalte innlegg

Gjest Ida B.
Skrevet

Jeg bruker hotmail, men kombinert med Thunderbird er det ikke sånn helt optimalt. Det mest irriterende er egentlig at mailer åpnet og lest i Thunderbird fortsatt står som ulest mail i messenger (windows live msn).

Om dette problemet blir løst ved bytte til Gmail vet jeg ikke, men jeg er uansett interessert i å høre litt hvilke erfaringer dere har dere som har brukt både hotmail og gmail - hva synes du er best/dårligst og hvilken av dem vil du anbefale?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Gmail slår vel Hotmail på samtlige punkter som jeg kan komme på.

Gmail har støtte for IMAP, som vil løse ditt problem med at ikke leste/uleste mail blir ordentlig synkronisert mellom Thunderbird og webgrensesnittet.

Bortsett fra at det kan være litt overgangsproblemer med å skifte til Gmail, er det ingen grunn til å beholde Hotmail. Hotmail er rett og slett søppel.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis du går over til gmail så bare pass på at når du skal sette opp adressen din med thunderbird så velger du email-adress og ikke gmail på wizarden som kommer opp om å legge til en adresse. Jeg fikk hvertfall ikke imap (synkroniseringen mellom de to) til å fungere ellers

Gjest Ida B.
Skrevet
Hvis du går over til gmail så bare pass på at når du skal sette opp adressen din med thunderbird så velger du email-adress og ikke gmail på wizarden som kommer opp om å legge til en adresse. Jeg fikk hvertfall ikke imap (synkroniseringen mellom de to) til å fungere ellers

Hmm... har allerede gjort det og valgte "gmail". Tror det gikk greit - jeg får i hvert fall mailer ut og inn både til Thunderbird og webmail/Gmail. Jeg la egentlig ikke inn noen innstillinger - la bare inn adressen min så gjorde den resten selv. Jeg får teste ut litt her og se om det funker.

Skrevet

Mest fornøyd med Gmail, helt klart!

Gjest Gjest
Skrevet
Hmm... har allerede gjort det og valgte "gmail". Tror det gikk greit - jeg får i hvert fall mailer ut og inn både til Thunderbird og webmail/Gmail. Jeg la egentlig ikke inn noen innstillinger - la bare inn adressen min så gjorde den resten selv. Jeg får teste ut litt her og se om det funker.

Er lett å finne ut av. Sjekk om mailene som du leser i thunderbird blir markert som leste når du logger på gmail. Blir de ikke det så ville jeg personlig fiksa på det, men hver sin smak.

Gjest Ida B
Skrevet
Er lett å finne ut av. Sjekk om mailene som du leser i thunderbird blir markert som leste når du logger på gmail. Blir de ikke det så ville jeg personlig fiksa på det, men hver sin smak.

Takk! Sjekket nå - og de vistes ikke som leste i gmail. Så da må jeg endre. Sletter hele kontoen og oppretter på nytt jeg!

Gjest Ida B.
Skrevet
Takk! Sjekket nå - og de vistes ikke som leste i gmail. Så da må jeg endre. Sletter hele kontoen og oppretter på nytt jeg!

Fikset! Nå lærte jeg meg også forskjellen på IMAP og POP!! :sjenert:

Skrevet

Gmail, by far. Jeg får alle mailene mine, fra alle adressene jeg har, inn på gmail-kontoen, automatisk puttet i ulike mapper av gmail. Veldig, veldig praktisk og enkelt å bruke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...