Gjest Ida B. Skrevet 26. juli 2009 #1 Skrevet 26. juli 2009 Jeg bruker hotmail, men kombinert med Thunderbird er det ikke sånn helt optimalt. Det mest irriterende er egentlig at mailer åpnet og lest i Thunderbird fortsatt står som ulest mail i messenger (windows live msn). Om dette problemet blir løst ved bytte til Gmail vet jeg ikke, men jeg er uansett interessert i å høre litt hvilke erfaringer dere har dere som har brukt både hotmail og gmail - hva synes du er best/dårligst og hvilken av dem vil du anbefale?
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2009 #2 Skrevet 26. juli 2009 Gmail slår vel Hotmail på samtlige punkter som jeg kan komme på. Gmail har støtte for IMAP, som vil løse ditt problem med at ikke leste/uleste mail blir ordentlig synkronisert mellom Thunderbird og webgrensesnittet. Bortsett fra at det kan være litt overgangsproblemer med å skifte til Gmail, er det ingen grunn til å beholde Hotmail. Hotmail er rett og slett søppel.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2009 #3 Skrevet 26. juli 2009 Hvis du går over til gmail så bare pass på at når du skal sette opp adressen din med thunderbird så velger du email-adress og ikke gmail på wizarden som kommer opp om å legge til en adresse. Jeg fikk hvertfall ikke imap (synkroniseringen mellom de to) til å fungere ellers
Gjest Ida B. Skrevet 26. juli 2009 #4 Skrevet 26. juli 2009 Hvis du går over til gmail så bare pass på at når du skal sette opp adressen din med thunderbird så velger du email-adress og ikke gmail på wizarden som kommer opp om å legge til en adresse. Jeg fikk hvertfall ikke imap (synkroniseringen mellom de to) til å fungere ellers Hmm... har allerede gjort det og valgte "gmail". Tror det gikk greit - jeg får i hvert fall mailer ut og inn både til Thunderbird og webmail/Gmail. Jeg la egentlig ikke inn noen innstillinger - la bare inn adressen min så gjorde den resten selv. Jeg får teste ut litt her og se om det funker.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2009 #6 Skrevet 26. juli 2009 Hmm... har allerede gjort det og valgte "gmail". Tror det gikk greit - jeg får i hvert fall mailer ut og inn både til Thunderbird og webmail/Gmail. Jeg la egentlig ikke inn noen innstillinger - la bare inn adressen min så gjorde den resten selv. Jeg får teste ut litt her og se om det funker. Er lett å finne ut av. Sjekk om mailene som du leser i thunderbird blir markert som leste når du logger på gmail. Blir de ikke det så ville jeg personlig fiksa på det, men hver sin smak.
Gjest Ida B Skrevet 26. juli 2009 #7 Skrevet 26. juli 2009 Er lett å finne ut av. Sjekk om mailene som du leser i thunderbird blir markert som leste når du logger på gmail. Blir de ikke det så ville jeg personlig fiksa på det, men hver sin smak. Takk! Sjekket nå - og de vistes ikke som leste i gmail. Så da må jeg endre. Sletter hele kontoen og oppretter på nytt jeg!
Gjest Ida B. Skrevet 26. juli 2009 #8 Skrevet 26. juli 2009 Takk! Sjekket nå - og de vistes ikke som leste i gmail. Så da må jeg endre. Sletter hele kontoen og oppretter på nytt jeg! Fikset! Nå lærte jeg meg også forskjellen på IMAP og POP!!
plosiv Skrevet 29. juli 2009 #10 Skrevet 29. juli 2009 Gmail, by far. Jeg får alle mailene mine, fra alle adressene jeg har, inn på gmail-kontoen, automatisk puttet i ulike mapper av gmail. Veldig, veldig praktisk og enkelt å bruke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå