Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har knapt brukt sminke i hele mitt liv, men nå, i en alder av 27, har jeg lyst til å utforske litt og lære meg å legge makeup slik at den fremhever mine beste sider, skjuler mine dårligste, og rett og slett liver ansiktet litt opp, jeg synes jeg ser så grå, kjedelig og trist ut nå (har aldri brydd med om utseendet før).

Dere som har prøvd, feilet, eksperimentert og lært: Hvilke produkter er best i sin kategori (beste eyeliner, beste foundation)? Hvilke bør absolutt unngås?

Noen sminketips ville også blitt satt pris på, jeg lurer blant annet på hvordan man legger foundation med kost, og hvor og hvordan man påfører highlighter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Der er masse how-to sminke-videoer på YouTube. Har så vidt begynt å utforske det selv :)

Noen merker jeg bruker (jeg har ikke prøvd så mye, og ihvertfall ikke dyre ting, så jeg vet ikke så mye om hva som er "best"):

Foreløpig bruker jeg ID BareMinerals sin Mineral foundation og er veldig fornøyd med den (kjøpes på strawberrynet.com). Mye mer naturlig enn annet flytende billiggreier jeg har kjøpt tidligere, og jevner ut huden, istedet for å skjule den. De selger ikke vareprøver, så man må gjerne i parfymeri eller hudpleier for å få riktig farge. Litt kjedelig å bomme på fargen når en boks koster nesten 200,-. Skal også teste ut Everyday Minerals når prøvene kommer i posten, så da får vi se om den er bedre :) Den har jo færre ingredienser også! + at den er billigere.

Liker også ID sin Big Tease Mascara. Den har kort bust på ene siden av kosten, og lang på andre siden (det er bare en kost, altså). Endelig får jeg farget vippene "helt inn", og har mindre behov for eyeliner i tillegg. Litt uvant, for jeg er vant med å gå med vannfast maskara, men den er uansett mindre stress å få av. Synd den inneholder Parabener, men har ikke reagert på den.

Endret av Jade
Skrevet (endret)

Hvis du har lyst til å bruke foundation vil jeg si at det kanskje er det viktigste å velge riktig i, spesielt hvis du har problemhud. Det er mye dårlige ingredienser i denne typen produkter. Selv bruker jeg mineralfoundation fra Everyday Minerals og jeg syns den er knallbra på kombinasjonshuden min, billig er den også! Denne får du bare kjøpt på denne nettsiden, og du kan bestille prøver du kun betaler porto for. Ellers så står det mye nyttig på denne bloggen.

Lykke til, ha det gøy!

Edit: ID sin foundation funker for mange, men vær obs på at den inneholder bismuth, en ingrediens en del reagerer på.

Endret av vesla86
Gjest Euforia
Skrevet

Fin tråd!

Jeg har prøvd ganske mange, og det er helt klart forskjell på produktene.

Foundation - ID. Det er en grunn til at det er så populært. Er fullt klar over at folk har forskjellig hudtype, vet ikke hva som ser best ut på DEG, men for meg funker ID veldig bra. Får ikke kviser av det, ingen kan se at det ligger på, så det blir et veldig naturlig resultat. Det kan til og med være på når man sover (vet ikke hvor bra det er, da)!

Hverdagsmaskara - L'Oreal's Telescopic. Vippene mine er ganske lange naturlig, og ser mye lengre ut med denne maskaraen. Børsten er ikke som andre børster, den skiller alle vippene uten å klumpe eller få for mye på.

Festmaskara - Dior Diorshow. Anbefales av mange fordi børsten er så stor og får øyevippene store og dramatiske. Dyr maskara, men kan fåes billig på Ebay. Betalte rundt en femtilapp for maskaraen + frakt.

Nå skal det nevnes at øyevippene blir mye finere hvis man i tillegg bruker vippetang før man påfører maskaraen.

Når det kommer til eyeliner har jeg bare hatt to forskjellige typer; en fra Dior til rundt 300 kroner, og en på H&M til 19.50. Til min store overraskelse var den fra H&M den beste, så det er den jeg bruker i dag. Dior gav ikke ordentlig farge, og var ikke vannfast selv om jeg kjøpte den vannfast. Den fra H&M er helt grei, ser veldig fin ut, men den går også av veldig fort. Man kan vel ikke forvente all verdens når man gir 19.50 heller...

Håper dette hjalp deg litt. :)

Skrevet

Slenger meg på mineralrfoundation fra Everydayminerals.com. Huden min elsker Intensive-versonen av denne. bruker i tillegg rouge, øyenskygger og eyeliner (blir flytende om man tilfører litt vann på en børste). Det merket er helt utrolig!

Hvis du vil ha en flytende foundation er Clinique Superfit eller Dior Forever bra, synes jeg: Begge dekker godt, uten at det ser ut som om du har på et foundation-lag i ansiktet:)

I maskara-jungelen bruker jeg bare Max Factor: False Lash Effect og Masterpiece Max.

Skrevet

Mascara er mildt sagt vanskelig, ihvertfall for meg! Jeg har prøvd maaange: billige, dyre, med primer, uten primer osv, og blir aldri helt fornøyd. Så der er det åpenbart bare å prøve og feile, men såklart, en som ingen liker kan jo være greit å styre unna.

Skrevet (endret)
Hvis du vil ha en flytende foundation er Clinique Superfit eller Dior Forever bra,

Anbefaler også Dior Forever- generelt synes jeg flytende foundation fungerer mye bedre for meg enn mineralsminke gjorde, og jeg prøvde flere merker, presset og løst, i flere år. De fleste som svarer her kommer nok til å anbefale mineralfoundation, siden det synes som om nesten samtlige som poster her inne bruker mineralfoundation, majoriteten varianten fra Everyday Minerals. Selv merket jeg ingen forbedringer på min blandingshud med sorte prikker på nesen og tendenser til urenheter, og da jeg gikk tilbake til flytende foundation ble ikke huden min verre. Jeg fjerner den med oljebasert makeupfjerner og renser deretter med en god rens med glykolsyre (fra MD formulations) hver gang jeg har brukt den, tror det har en del å si. Mineralfoundation holder ikke godt og lenge nok for meg, selv med primer under- jeg vil ha noe som sitter så godt at den nesten ikke går an å få av, det gjør Forever fra Dior.

Mascara er vanskelig å anbefale, siden jeg ikke vet hva slags effekt du er ute etter- selv vil jeg ha en dramatisk effekt, hvilket jeg får ved hjelp av Diorshow eller Diorshow Blackout.

Eyeliner i blyantform er lettere- La Krayon Khol fra Lancome er suveren, spesielt den vannfaste.

Leppestiftene til Estee Lauder er bra, det er også foundationprimeren fra Guerlian (den pene flasken med de små kulene i), øyenskyggebasen fra Urban Decay, øyenskyggene fra Chanel, Dior og Estee Lauder. YSL Touche Eclat fortjener sin kultstatus, highlighteren "High Beam" fra Benefit også.

Endret av Quirky
Gjest Gjest
Skrevet
Eyeliner i blyantform er lettere- La Krayon Khol fra Lancome er suveren, spesielt den vannfaste.

Hvor kjøper man denne til en mest gunstig pris? Har hørt godord om den før og jeg trenger egentlig en eyeliner som sitter bedre enn den jeg har nå, siden jeg smiler så smalt at jeg får sorte striper under øynene av ingenting. :(

Sånn ellers.. primere. Jeg trodde ikke det var SÅ stor forskjell mellom primer og ikke primer, men det var det altså. Mineralsminken føltes bedre på med primer, tror nesten jeg kunne ha brukt bare primer fordi huden føltes så bra. :fnise:

i.d Weather Everything maskara.. uten primer/sånn "hvit tyknings-greie" blir vippene bare mørke. Og mange. Den holder, lett å påføre (virker litt tørr, men det er nok bare fordi jeg er vant til klissvåte billigmaskaraer som gjør at hvis jeg blunker etterpå, får jeg tusen sorte prikker under øynene) og vippene skiller seg faktisk. Tror jeg skal få prøvd Big Tease også, høres så fint ut å kunne velge lengde på børsten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...