Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2009 #1 Skrevet 25. juli 2009 Skal kjøpe bolig.Skal begynne å studere på UiS så er nødt til å kjøpe det i nærheten/max 30 min kjøring av Oslo. Det må være enebolig/tomannsbolig, så det kan ikke være sentrum. Hage er også nødvendig. Hvilke områder finnes i områdene rundt hovedstaden? Er fra en helt annen kant av landet, og tar gjerne imot råd! (Har også et lite barn så vil gjerne til et barnevennlig område).
Gjest hjemmehjelp Skrevet 26. juli 2009 #2 Skrevet 26. juli 2009 Vil anbefale deg å leie først,så rekker du å orientere deg i området og finne et sted du liker. Men jeg vil fraråde studenter å kjøpe leilighet, siden du ikke vet hvor i landet du skal ende opp med jobb etter endt utdanning. Det koster masse å omsette leilighet når man ikke skal bo der lengre, men det virker som om mange ikke tenker på dette (kaste pengene ut av vinduet vil jeg si). Jeg liker meg i Skedsmo, det ligger en halvtime fra Oslo. Men siden jeg ikke vet hvor/hva UiS er, kan det hende det er helbom. Sikkert lurt om du spesifiserer? Lykke til med studier og boligjakt.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2009 #3 Skrevet 26. juli 2009 Oppegård, koldboten, sofiemyr, nessodden, ski, ås,,, Tog er greiest herfra når en skal pendle til Oslo, pga. MYE kø. (bruker fort 45 min med bil til Oslo på morgenen, uten kø bruker vi 20 min) Er mest kjent i Ski kommune selv. Trives veldig godt. Passe sentralt og passe avstand til byen. Har det meste av butikker i Ski \ Vinterbro. (eneste det kanskje er lite av er møbelbutikker, ellers finnes det meste av butikker her nå) Grei tilgang til tog, flere steder har matebusser til toget. Er ikke mange ting vi MÅ ut av kommunen for å få tak i, det blir mest for turens skyld. Kort vei til Sverige er det også. En kan finne en leilighet\ rekkehus\ hus veldig sentralt i sentrum av Ski og en kan også finne det samme i utkanten, litt mer landlig om en heller ønsker det. Og så og si alt i mellom. Prisene nå er jeg ikke helt kjent med, da det er lenge siden vi bygde selv. Men har inntrykk av at du finner et ganske bredt spekter. Vi startet med å leie en liten blokkleilighet, for å bli kjent i området. 4 mnd senere kjøpte vi en del av et rekkehus og 3 år etter det bygde vi i samme område. (og her blir vi nok værende) Ungene har kort vei til barne og ungdoms skolen og videregående skole. Mange typer fritidsaktiviteter og rimelig trygt for barna. Eneste jeg tror en vil savne om en er et typisk fest- menneske er at det ikke veldig mange utesteder her. (Vi er over den tiden, og ser ikke på det som noe problem) Vil også annbefale å leie først og bli kjent med området og prisnivået før en kjøper noe. Du finner områder som er svært sosiale og du finner også områder der naboene knapt nok hvet hva nærmeste nabo heter. Det spørs jo hva en liker best selv. Lykke til med studier og husjakt
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 26. juli 2009 #4 Skrevet 26. juli 2009 Skal kjøpe bolig.Skal begynne å studere på UiS så er nødt til å kjøpe det i nærheten/max 30 min kjøring av Oslo. Det må være enebolig/tomannsbolig, så det kan ikke være sentrum. Hage er også nødvendig. Hvilke områder finnes i områdene rundt hovedstaden? Er fra en helt annen kant av landet, og tar gjerne imot råd! (Har også et lite barn så vil gjerne til et barnevennlig område). Håper ikke du mener UiS, for det ligger i stavanger....
Gjest ArneP Skrevet 26. juli 2009 #5 Skrevet 26. juli 2009 Finn har en sånn fin funksjon "Vis på kart", der kan du feks velge Akershus og få opp et kart over alle eiendommene til salgs i Akershus. Da er det bare å klike seg rundt og titte ift pris og tog og hva som ellers måtte være av interesse. http://kart.finn.no/?vertical=search_id_re...mp;areaId=20003 Selv bor jeg på Romerike og synes det er fint her.
Susan Sto Helit Skrevet 29. juli 2009 #6 Skrevet 29. juli 2009 Disse 30 min kjøring, gjelder det også i rush-trafikken? For da kan du ikke bo særlig langt fra sentrum om du baserer deg på bil... Ville tro du må se nord, øst og syd i forhold til Oslo for å kunne finne noe. På tross av sitt rykte, så er faktisk området rundt Holmlia fint og barnevennlig. Det er også mange fine bosteder mellom der og ski, som har kort avstand til tog, og dermed vil føles som rimelig nært Oslo med kollektivt. (Og med bil, når det ikke er kø.)
Yummy_Mummy Skrevet 29. juli 2009 #7 Skrevet 29. juli 2009 Selv bor jeg i Sørum. Enkelte områder der har 30 min med toget til oslo, omtrent like lenge å kjøre. Det er "på landet" for mange, men vi trives i alle fall i byggefeltet vårt med hage og barnevennlig område.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå