Gå til innhold

Glo minerals det beste mot blank hud?

Anbefalte innlegg

Gjest ella80
Skrevet

mulig at svaret på spørsmålet mitt finnes i en eller annen tråd her inne, men prøver meg på det allikevel:)

Jeg skal gå til innkjøp av en ny foundation og denne gangen lurer jeg på å kjøpe Glo minerals. Jeg har blandingshud, blir fort blank i t-sonen og det meste som skal virke mattende "gir opp "på min hud ;)(ble veldig blank den gangen jeg brukte ID, selv med Veil-pudderet. Nå har jeg Blot powder fra Mac, men dette fungerer heller ikke optimalt)

Så derfor lurer jeg på erfaringer med Glo minerals når det gjelder å matte ned?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke prøvd Glo minerals, men jeg vil anbefale deg å bestille prøve før du kjøper en full boks. Både for å finne riktig farge, og for å se om du tåler/liker den. Nå tåler du sikkert Bismuth siden du allerede er en ID-bruker, men Glo minerals inneholder også parabener som noen er allergiske mot.

Ser det er mange som har anbefalt Everyday Minerals (har ikke fått prøvene mine enda, så jeg har ikke testet de selv). De har ihvertfall forskjellige typer hvor noen er mer mattende enn andre. Everyday Minerals har også færre ingredienser enn både ID og Glo minerals.

Gjest ella80
Skrevet

takk for svar!:)

Jeg så at Glo minerals inneholder parabener, det er jo ikke bra, men hvis det viser seg å kunne matte ned den umulige huden min, så får det heller være:)

ID fungerte ikke i det hele tatt, fin med en gang, men etter 10 min var huden speilblank...

Så nå har jeg bestilt prøver og er spent på å prøve Glo..Har lest mye skryt av det, men det har jeg jo forsåvidt og med ID, så får se...

Gjest ella80
Skrevet

jeg kan jo svare meg selv her;) nei, glo minerals funket ikke på min hud. Jakten fortsetter..

Skrevet

Jeg har nå testet ut Everyday minerals sin foundation i formulaen "Intensive" ca en halv dag nå. Jeg ble kjempeblank med ID sin etter kort tid, men ikke med denne!

Er noe tørr på haken nå, så jeg får teste ut litt noen dager fremover, og kanskje bestille noen andre formulaer når jeg har funnet fargen min :)

Vil ihvertfall anbefale å teste ut Everyday minerals. Med prøvepakkene får du jo gratis 3 stk foundation (og noen tiere i porto) + 1 concealer og 1 blush.

Gjest ella80
Skrevet

takk for svar Jade!:)

jeg har prøvd everyday minerals, men da i matte versjon- er intensive mattere enn det?

Skrevet

Jeg har bare prøvd Intensive, så jeg vet ikke. Synes selv at forklaringen på websiden er forvirrende. Kunne godt ha sortert formulaene fra minst dekkende til mest dekkende, og minst matt og mest matt.

Men det er sikkert flere her som har prøvd flere av typene :)

Gjest Gjest
Skrevet

Uansett så har div kremer ol mye å si for blankheten i ansiktet, det hjelper lite med rett foundation om ikke dette er i orden.

Min erfaring er at Glo sitt pressede pudder matter huden bra, men jeg begynner å klø av den..

Anbefaler Everydayminerals jeg også, prøv å legge primerpudderet dems både før og etter at du har lagt foundation. Ta også på primerpudderet visst du blir blank utover dagen.

Skrevet

Litt sent svar, men om du blir glinsende er det en god idè å unngå makeup med bismuth, siden dette vil gi diskokuleeffekt.

Everyday Minerals er bra, Tikei synes jeg er enda bedre med tanke på blankhet :)

Skrevet

Jeg irriterte meg tidligere over blank hud utover dagen, særlig i panna. Av og til ble jeg så fet/blank i panna at jeg kunne "trykke" det av med en papirbit, lol :P Jeg testet nylig kaolinpudder fra Everyday Minerals, og nå blir jeg ikke blank lengre. Bruker foundation fra EM i semi-matte (selv om jeg sikker burde brukt matte) og et tynt lag kaolinpudder på utsatte steder og vips - matt hud hele dagen/kvelden. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...