Gjest Pingis Skrevet 25. juli 2009 #1 Skrevet 25. juli 2009 Hei! Jeg er en nordlending som har flyttet til Oslo. Trives greit her, og nå har jeg blitt så godt vant til mildere klima, kort vinter osv., at jeg neppe kunne tenke meg å bo i nord igjen. Men samtidig synes jeg Oslo er litt stort og bråkete, og ikke minst dyrt, så jeg tviler på at jeg vil kunne leve et ok voksenliv med min lille inntekt på knapt 350.000 i denne byen. Derfor kommer jeg nok til å flytte ut av byen etterhvert. Hvilke andre byer på Østlandet er det verdt å se nærmere på?
Bestee Skrevet 25. juli 2009 #2 Skrevet 25. juli 2009 Hva med Fredrikstad? Passe stor by. Har en veldig koselig gamleby. Ellers har vi jo Halden og Sarpsborg..
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2009 #5 Skrevet 26. juli 2009 Det er da mange som lever på 350.000 i Oslo, så det går jo fint! Kan du ikke reise til Tronheim eller Alta da; rimelig der?
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 26. juli 2009 #6 Skrevet 26. juli 2009 Heija! Jeg vil ikke anbefale Sarpsborg. Ikke bosett deg der.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2009 #7 Skrevet 26. juli 2009 Heija! Jeg vil ikke anbefale Sarpsborg. Ikke bosett deg der. Enig, det er en forferdelig by. Folk som bor der er tilbakestående...helt hjernedøde.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 26. juli 2009 #8 Skrevet 26. juli 2009 Enig, det er en forferdelig by. Folk som bor der er tilbakestående...helt hjernedøde. Har så mange eksempler på det at det er skummelt... Er så utrolig glad jeg fikk flyttet derfra.
Gjest Pingis Skrevet 26. juli 2009 #9 Skrevet 26. juli 2009 Takk for svar alle sammen Jeg skal sjekke litt rundt, måtte bare ha noen tips/navn til å begynne med
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2009 #10 Skrevet 27. juli 2009 Er nordlenning selv, og synes Fredrikstad og Tønsberg er trivelige byer
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2009 #11 Skrevet 27. juli 2009 Drammen er blitt trivelig med elveparken og torget. Nærhet til elv og fjord og marka. Skianlegg. Høgskole og flott bibliotek. Konserter på Union, Drammen teater og Buddy. Buss hver time til Oslo døgnet rundt. Tog tar 40 minutter til Oslo så det er mulig å jobbe i Oslo. Mange pendler.
Gjest No wonder women Skrevet 27. juli 2009 #12 Skrevet 27. juli 2009 Det er jo litt ok at Oslo tømmes for nordlendinger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå