Gå til innhold

Kjapt spm om tobakk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer på om sigarett ok o.l. som blir kjøpt i Norge har kun norsk advarsel på seg, eller om det også er f.eks. engelsk advarsel?

Videoannonse
Annonse
Gjest chinchin
Skrevet

kjøpte sigaretter på taxfree i usa der var det ingen advarsler men på den jeg kjøpte i vanlig butikk hadde engelsk advarsel. i thailand og australia har de i tillegg til advarsel, stygge bilder av diverse kreft og andre sykdommer man kan få av røyking.

Skrevet

Kan ikke huske å ha sett advarsler på andre språk enn norsk på sigarettpakker kjøpt i Norge.

Skrevet
kjøpte sigaretter på taxfree i usa der var det ingen advarsler men på den jeg kjøpte i vanlig butikk hadde engelsk advarsel. i thailand og australia har de i tillegg til advarsel, stygge bilder av diverse kreft og andre sykdommer man kan få av røyking.

Ok.

For jeg fikk en pakke som det var bilder på, (tenner som var ødelagte osv), men kan ikke huske å ha sett det ellers i Norge, samt at advarselen var på engelsk. I Norge er det vel kun advarsel på norsk og ingen bilder?

Skrevet
Lurer på om sigarett ok o.l. som blir kjøpt i Norge har kun norsk advarsel på seg, eller om det også er f.eks. engelsk advarsel?

Bare norsk advarsel. Er det engelsk - hovedadvarsel er røyken utenlandsk.

Skrevet
Kan ikke huske å ha sett advarsler på andre språk enn norsk på sigarettpakker kjøpt i Norge.

Ikke jeg heller.

Var det ikke bilder på dem for en del år siden? Eller var det kun reklame på tv. Mener å huske at det var en slik kampanje, hvor man hadde ganske så ekle bilder av diverse skader forårsaket av røyking.

Skrevet
Ikke jeg heller.

Var det ikke bilder på dem for en del år siden? Eller var det kun reklame på tv. Mener å huske at det var en slik kampanje, hvor man hadde ganske så ekle bilder av diverse skader forårsaket av røyking.

Jo, det var en slik kampanje for noen år siden, men jeg tror ikke de trykket bildene på røykpakkene.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Det er kun tekst på norske røykpakker, og det er ingen bilder på pakkene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...