Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2009 #1 Skrevet 25. juli 2009 Hva mer enn avokado bruker du? (på samme skiva/knekkebrødet)
Amanlis Skrevet 25. juli 2009 #2 Skrevet 25. juli 2009 (endret) Det er godt med avocado og salt pålegg som saltpølse eller strandaskinke. Kokt skinke smaker også godt. Endret 25. juli 2009 av Amanlis
mimifin72 Skrevet 25. juli 2009 #5 Skrevet 25. juli 2009 jeg blander alltid litt sitronsaft mens jeg moser avocadoen:)
PecanPie Skrevet 25. juli 2009 #6 Skrevet 25. juli 2009 (endret) Avocado, salt, pepper (og sitron/lime hvis det er tilgjengelig) Endret 25. juli 2009 av Paren
Chanel.No5 Skrevet 25. juli 2009 #7 Skrevet 25. juli 2009 Spiser ikke advokado selv, ikke s glad i det, men en kammerat av meg skjærer ut steinen, fyller opp med reker og lett majones. Han er gal etter det, bare ett forslag.
venus_ Skrevet 25. juli 2009 #8 Skrevet 25. juli 2009 Avokado sammen med røkt kalkunskinke og litt sitron er kjempegodt
Sonrisa Skrevet 25. juli 2009 #10 Skrevet 25. juli 2009 Jeg bruker mye cottage cheese og avocado eller kylling/kalkunpålegg med avocado.
Pingting Skrevet 25. juli 2009 #11 Skrevet 25. juli 2009 Jeg synes avocado er knallgodt sammen med røkt laks!
Kamikatze Skrevet 25. juli 2009 #12 Skrevet 25. juli 2009 Oppå ost og kjøttpålegg gjerne med oliven eller eggesalat med kapers i hullet. I eggesalat og i andre improviserte salater. Moset med litt salt eller aromat istedenfor smør. Lettstekt med salt på ost. Eller under karbonade med løk (jadda, veggispannetter også). Most som seng til kalde rester av stekt fisk (er den litt lunken, er det godt med litt sitron- eller limesaft over, kald liker jeg best fisken naturell eller med noen dråper appelsinsaft over evt. en eplebåt). Lagvise skiver avokado, store tynne reddikskiver, gjerne med finrevet saftig gulrot. Sånn ////. Eller vekselvis med skiver av stekt fiskepudding, med en hurtig remuladeerstatning av hakket sylteagyrk eller agurkmiks i ei skjei ketchup og en god klatt kjøpemajones, eller hjemmelaget men med idun sin 'sterk sennep' på glass - ikke sånn jålete dijon, som egentlig smaker sure sokker... Naturell, krydret med knust sprøstekt bacon. Eventuelt most med gressløk og baconterninger. Most med finhakket rå løk og blandet med rømme, creme fresh, cottagecheese, majones, eller what have you, tørkede urter etter smak (gressløk, persille, provanceblanding, karse), sitronsaft eller eddik, om du liker sånt. (Denne funker også med kokt blomkål i tillegg eller istedenfor.). Alene eller som underlag for en snei etter gårsdagens kyllingmiddag eller viltaften.
Kamikatze Skrevet 25. juli 2009 #13 Skrevet 25. juli 2009 Jeg synes avocado er knallgodt sammen med røkt laks! Jess, avokadokrem med pepperot og gressløk eller dill, istedenfor eggerøre.
Gjest avocado Skrevet 25. juli 2009 #14 Skrevet 25. juli 2009 Oppå ost og kjøttpålegg gjerne med oliven eller eggesalat med kapers i hullet. I eggesalat og i andre improviserte salater. Moset med litt salt eller aromat istedenfor smør. Lettstekt med salt på ost. Eller under karbonade med løk (jadda, veggispannetter også). Most som seng til kalde rester av stekt fisk (er den litt lunken, er det godt med litt sitron- eller limesaft over, kald liker jeg best fisken naturell eller med noen dråper appelsinsaft over evt. en eplebåt). Lagvise skiver avokado, store tynne reddikskiver, gjerne med finrevet saftig gulrot. Sånn ////. Eller vekselvis med skiver av stekt fiskepudding, med en hurtig remuladeerstatning av hakket sylteagyrk eller agurkmiks i ei skjei ketchup og en god klatt kjøpemajones, eller hjemmelaget men med idun sin 'sterk sennep' på glass - ikke sånn jålete dijon, som egentlig smaker sure sokker... Naturell, krydret med knust sprøstekt bacon. Eventuelt most med gressløk og baconterninger. Most med finhakket rå løk og blandet med rømme, creme fresh, cottagecheese, majones, eller what have you, tørkede urter etter smak (gressløk, persille, provanceblanding, karse), sitronsaft eller eddik, om du liker sånt. (Denne funker også med kokt blomkål i tillegg eller istedenfor.). Alene eller som underlag for en snei etter gårsdagens kyllingmiddag eller viltaften. ok - NÅ ble jeg ekstremt fysen på avocado.... :rødme: mmmmmmmmm.......
Kamikatze Skrevet 26. juli 2009 #16 Skrevet 26. juli 2009 Tråden er ryddet Trampe -mod- Oi... Her må der ha kommet en oppskrift med både jalapeno og chillipepper, minst!
frk.strøken Skrevet 28. juli 2009 #17 Skrevet 28. juli 2009 Oi... Her må der ha kommet en oppskrift med både jalapeno og chillipepper, minst! Hahaha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå