Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2009 #1 Skrevet 25. juli 2009 Hei. Jeg trenger noen tips:-) Har begynt å bruke I.D. mineralpudder og rimelig fornøyd med det. Men problemet mitt blir at fuktighetskremen jeg bruker under blir for kraftig og det er vanskelig å påføre pudderet. Jeg har prøvd MANGE kremer, men får det samme problemet. Jeg må ta på krem og vente lenge før jeg tar på pudderet. Kremene jeg bruker, kjøper jeg hos hudpleier, så de er tilpasset huden min. Har også prøvd; Dior, No7, Decleor, osv osv... Har noen av dere dete problemet? Jeg kommer til å begynne med flytende fondation igjen hvis jeg ikke finner en løsning på dette. Selvsagt kunne jeg droppet kremen under, men det er jo heller ikke bra...?
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2009 #2 Skrevet 25. juli 2009 Bruker enkelt og greit Nivea visage young jeg (men skal også begynne å bruke primer snart, da i.d sin egen prime time primer). Men kan det være at du rett og slett ikke har latt kremen trekke skikkelig inn før du påfører pudderet? Og hvilken børste bruker du?
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2009 #3 Skrevet 25. juli 2009 Bruker enkelt og greit Nivea visage young jeg (men skal også begynne å bruke primer snart, da i.d sin egen prime time primer). Men kan det være at du rett og slett ikke har latt kremen trekke skikkelig inn før du påfører pudderet? Og hvilken børste bruker du? Hei. Jeg bruker I.D. sin børste. Men jeg synes ikke den er den beste og vurderer å kjøpe en større børste. Jeg har ventet i timer før jeg legger på pudderet, også prøvd med svært lite fuktighetskrem, men det blir ikke bra uansett ;-) Kanskje jeg ikke har rette huden for dete mineralpudderet... Har også en tendens til å reagerer på det, spesielt hvis jeg blir varm, begynner det å stikke i huden. Synd, dadette skal være så bra for huden... Takk for svar.
Gjest Nanne70 Skrevet 25. juli 2009 #4 Skrevet 25. juli 2009 I.D. inneholder bismuth, en ingrediens som huden kan reagere på. Det finnes en tråd om dette her på KG - "Bismuth i mineralsminke". Det finnes heldigvis flere bra merker som ikke inneholder bismuth, f.eks. Tikei, Mineralissima, Everyday Minerals og Mineral Essence. Jeg kan anbefale bloggen http://www.hildechristina.com/, der finner du mye info om de ulike merkene, hvor du kjøper dem etc.
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2009 #5 Skrevet 25. juli 2009 Hei. Jeg bruker I.D. sin børste. Men jeg synes ikke den er den beste og vurderer å kjøpe en større børste. Jeg har ventet i timer før jeg legger på pudderet, også prøvd med svært lite fuktighetskrem, men det blir ikke bra uansett ;-) Kanskje jeg ikke har rette huden for dete mineralpudderet... Har også en tendens til å reagerer på det, spesielt hvis jeg blir varm, begynner det å stikke i huden. Synd, dadette skal være så bra for huden... Takk for svar. Som personen under meg sier - dersom du reagerer slik på i.d, er det nok vismuten som slår inn. Selv har jeg kun prøvd i.d og EM, og synes begge to er fine (tror ikke huden min er av den typen som bryr seg *fnis*). Du kan ikke rett og slett prøve å kun bruke en god primer og se om det rett og slett er børste og teknikk det står på? Man bruker gjerne tusen år ekstra på å påføre løspudder som en foundation, det skal være sikkert og visst.
Bahia Skrevet 25. juli 2009 #6 Skrevet 25. juli 2009 Jeg bruker Decleor sin krem under. Jeg påfører "mineral veil" både før og etter foundationen. Når du påfører det lett er først, syns ikke jeg det føles klissete med krem når jeg påfører foundationen og den blir jevn og fin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå