Gå til innhold

Flere som gifter seg stille og uformelt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer gifter oss om 3 uker, det er kun forloverne som vet om det på forhånd, og det er kun barna våre som skal være med på selve vielsen(har fått tinghuset til å stille med vitner).

Vi gifter oss på fredag, ungene leveres til (uvitende)barnevakter etter vielsen og vi reiser på hotelltur for helgen og skal nyte hverandre(og at vi har barnefri).

Vi vet ikke hvordan vi skal fortelle familien at vi har giftet oss, men vet ihvertfall at vi ikke skal si noe før etter at vi er hjemme fra turen vår, kanskje invitere til familiefest helgen etter og fortelle det da..? Lage et lite album med bilder fra vielsen og utvekslingen av ringer og sende foreldrene våre i posten.... Eller vente å se hvor langt tid det tar før noen legger merke til ringene. Vi aner rett og slett ikke.

Vet at ingen kommer til å bli veldig fornærmet, men alle kommer til å bli veeeldig overrasket, for vi har vært sammen så mange år nå at folk har gitt opp å vente på noe bryllup.

Gleder meg til å være gift jeg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min og jeg gjorde det, og vi hadde vår første bryllupsdag i går. Vi reiste på ferie, og kom hjem gift. Han ringte mammaen sin dagen etter bryllupet, jeg fortalte det også da. Vi var uansett et helt Atlanterhav unna, så ingen kunne troppe opp på døra. :ler:

Det var ingen som ble fornærmet. Vi har tross alt vært sammen veldig lenge, så folk ble bare glade på våre vegne.

For oss var det en helt perfekt dag. :hjerte: Håper dere også får drømmedagen deres.

Gjest Gjest
Skrevet

Forstår dere godt. Jeg får helt avsmak når jeg leser mange av innleggene her inne om hvordan folk styrer og ståker og henger seg opp i den minste detalj rundt den storslagne mottagelsen. Man får inntrykk av at festen, gavene, bordplasseringen, og ikke minst den frie baren er langt viktigere enn selve vielsen for mange. Jeg har ingen gifteplaner, men skulle jeg hatt det ville jeg gjort som dere. Bortsett fra at jeg ikke ville giftet meg på noe tinghus. Et lite kapell langt utpå fjellet, kanskje :)

Skrevet

Har vurdert å gjøre det samme men veit ikkje heilt kor, når eller om vi komme til å gjøre det. Veit at foreldra hans blir glade, vettkje heilt med mine eller besteforeldra mine. Tror ikkje de blir fornærma, men kanskje litt skuffa over at de ikkje fikk være der. Derfor står det mellom å gjøre det i all hemmelighet eller å ha en kort seremoni med familie til stede. Men eg liker veldig godt tanken på å bare dra en tur utenlands og bare gjøre det og si ifra om det etterhvert. Billigere med mindre drama :lur:

Gjest Gjest
Skrevet

Har lyst å invitere til gebursdag og så bare si når gjestene kommer, at, by the way, kirken først, liksom. Ville det vært no? Vi har vært sammen i 15 år, slik at jeg føler for å ha det svært uformelt, men likevel ha en liten fest. Og med en helt enkel kjole, da. eller no....

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kunne tenke meg å gjøre det, men jeg ville hatt med foreldrene til samboeren min og moren min og hennes kjæreste. Jeg kom inn på tanken i utlandet i sommer, faktisk, da vi så et brudepar som tok bilder på et fantastisk flott sted... Når jeg først er inne på tanken kunne jeg da tenke meg å dra på SPA-weekend med venninnene mine først, istedenfor det tradisjonelle utdrikningslaget... :)

Skrevet

Dere som har giftet eller har lyst til å gifte dere på denne måten, hva slags kjole vil du ha?

Jeg har ikke funnet noen kjole ennå, men tenkte å finne en enkel, lys(ikke nødvendigvis hvit, men skal ihvertfall ikke ha på meg svart som jeg alltid går med ellers) knekort kjole som er pen, men sånn at den kan brukes til en bursdagsfeiring eller tur på fin restaurant uten at det seg overpyntet ut.

Mannen skal ha på dressen sin og hvit skjorte, sønnen min penbukse, skjorte og slips og jenta mi pen kjole. Så pent og høytidelig skal det nok bli tross det noe enkle opplegget vårt.

Skal forresten til frisøren samme dagen så jeg er nyklipt og forhåpentligvis fin på håret.

2 1/2 uke igjen :)

Gjest Gjest
Skrevet

Vi gifter oss om en måneds tid :)

Jeg skal ha en lys enkel selskapskjole. Problemet mitt ble at det er så utsolgt i butikkene rundt omkring nå. Vi begynte å planlegge for en måneds tid siden, midt i ferietiden, og det er tomt for enkle pene kjoler i butikkene. Jeg er fornøyd med den jeg endte opp med, den er nydelig, men utvalget var jammen ikke stort.

Vi tar vielsen på tinghuset, og så en enkel middag på restaurant ( i eget avlukke) med forlovere, foreldre og søsken. Og så reiser vi på ferie.

Alle venner venter visst vennefest i ettertid så vi får se om vi får til noe en gang.... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...