Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2009 #1 Skrevet 25. juli 2009 Nekter jeg han å møte henne når jeg sier at jeg ikke vil treffe han når han treffer henne? Jeg mener at jeg ikke nekter han det, men at jeg beskytter mine egne følelser. Han mener: I praksis går det ut på ett, om du nekter meg å møte henne eller nekter å møte meg hvis jeg møter henne. Jeg er hans eks som fortsatt har følelser for han, hun er en tidligere eks som han rotet med da han var sammen med meg. Hva mener dere?
frk.strøken Skrevet 25. juli 2009 #2 Skrevet 25. juli 2009 Jeg ville latt være å i det hele tatt møte han....
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2009 #3 Skrevet 25. juli 2009 Jeg ville latt være å i det hele tatt møte han.... Det var det jeg sa til han. Det er derfor han er irritert på meg nå.
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2009 #4 Skrevet 25. juli 2009 Han mener at jeg nekter han å treffe henne. Mener dere at jeg gjør det?
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2009 #5 Skrevet 25. juli 2009 Ja, du nektet ham å møte henne. Men med god grunn tydeligvis
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2009 #6 Skrevet 25. juli 2009 Hvis dere begge er x'er, så har dere vel ingenting med å bestemme hvem han skal omgås. Du derimot, er i din fulle rett å bestemme hvem DU vil omgås. Du presser ham forsåvidt, når du sier at det er en betingelse at han slutter å treffe den andre, og jeg hadde nok ikke likt det om mine to x'er hadde prøvd å styre hvem jeg skal omgås på denne måten. På den annen side burde han skjønne at det er vondt for deg og ikke gi deg noen former for håp, og det ville dessverre for deg bety at han ser deg sjeldnere og fortsetter å treffe denne andre. For å beskytte deg selv - som er veldig lurt - bør DU bestemme deg for å se minst mulig til ham, uavhengig av om han treffer den andre eller ikke.
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2009 #7 Skrevet 25. juli 2009 Ja, du nektet ham å møte henne. Men med god grunn tydeligvis Burde jeg ikke oppgitt grunnen for at jeg ikke ville møte han?
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2009 #8 Skrevet 25. juli 2009 Hvis dere begge er x'er, så har dere vel ingenting med å bestemme hvem han skal omgås. Du derimot, er i din fulle rett å bestemme hvem DU vil omgås. Du presser ham forsåvidt, når du sier at det er en betingelse at han slutter å treffe den andre, og jeg hadde nok ikke likt det om mine to x'er hadde prøvd å styre hvem jeg skal omgås på denne måten. På den annen side burde han skjønne at det er vondt for deg og ikke gi deg noen former for håp, og det ville dessverre for deg bety at han ser deg sjeldnere og fortsetter å treffe denne andre. Det er dette jeg mener. Det er derfor jeg takket nei da han ville treffe meg igjen. For å beskytte deg selv - som er veldig lurt - bør DU bestemme deg for å se minst mulig til ham, uavhengig av om han treffer den andre eller ikke. Jeg vet du har rett. Men vi har det så utrolig bra sammen hver gang vi treffes. Når vi treffes oppfører vi oss som kjærester. Vi klarer ikke treffes bare som venner. Og jeg har nok fortsatt hatt et lite håp...inntil han begynte å treffe henne igjen.
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2009 #10 Skrevet 25. juli 2009 Jeesees... Klart du prøver å nekte han å være med henne når du legger frem saken for han slik som du gjøre. Du ber på en måte han velge mellom deg eller henne?? Så lenge han er en eks så har du vel ikke så mye du skulle sagt?
Gjest brutal_mann Skrevet 25. juli 2009 #11 Skrevet 25. juli 2009 Du nekter han ingenting. Du gir han bare alternativer han må ta konsekvensen av. Det kan du få sitere meg på Men jo, du skal fortelle hvorfor du ikke treffer han. Alle avgjørelser skal begrunnes.
Kamikatze Skrevet 25. juli 2009 #12 Skrevet 25. juli 2009 (endret) Det ser bare ut som om du nekter ham det. Men du har ingen maktmiddel overfor ham. Ikke skambanker du ham, hvis han ikke lyder. Og ikke truer du med skilsmisse. Så du nekter ham ingen ting. Du stiller betingelser om eksklusivitet dersom han ønsker å oppnå noe med deg, og det er opp til hans frie vilje å godta de betingelsene eller ikke. Hvis han ikke liker å reise med båt, finns der jo både fly, tog og busser. Edit: Skrev visst dette omtrent samtidig med BM... Endret 25. juli 2009 av Kamikatze
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2009 #13 Skrevet 25. juli 2009 Du nekter han ingenting. Du gir han bare alternativer han må ta konsekvensen av. Det kan du få sitere meg på Men jo, du skal fortelle hvorfor du ikke treffer han. Alle avgjørelser skal begrunnes. Takk! Du fikk bedre frem hva jeg mente.
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2009 #14 Skrevet 25. juli 2009 Det ser bare ut som om du nekter ham det. Men du har ingen maktmiddel overfor ham. Ikke skambanker du ham, hvis han ikke lyder. Og ikke truer du med skilsmisse. Så du nekter ham ingen ting. Du stiller betingelser om eksklusivitet dersom han ønsker å oppnå noe med deg, og det er opp til hans frie vilje å godta de betingelsene eller ikke. Hvis han ikke liker å reise med båt, finns der jo både fly, tog og busser. Edit: Skrev visst dette omtrent samtidig med BM... Det er det jeg mener også.
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2009 #15 Skrevet 25. juli 2009 Du setter premissene for hvem han får være sammen med hvis han vil være sammen med deg. Uansett er opplevelsen fra hans side at hvis han vil være sammen med deg, betyr det at han nektes å være sammen med hun andre. Og han tvinges til å ta et valg. Så får du bare ta konsekvensene av de premissene du setter. Han velger deg, eller henne. Du er i din fulle rett til å sette premisser for hvordan du vil at ting skal være, og han er i sin fulle rett til å velge å forholde seg til dem eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå