Gå til innhold

Kiloene står fast, pluss overspising

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp.

Jeg er 157 høy og veier 51 kilo, og har økt inntaket mitt (etter råd fra andre på forumet) til 1500 per dag. Det førte til at jeg gikk opp fra 48 til 51-52 kilo :( Det er uansett ikke det som er poenget mitt her.

Jeg vil ned et par kilo, kanskje flere, men tar det som det kommer. Jeg vil i hvert fall ned til 48 igjen uten å måtte spise 1200 kalorier daglig!

Jeg spiser nesten bare grønnsaker, kylling, ris og frukt. Likevel plages jeg med å gå ned i vekt. Her kan dere for eksempel se planen min for én dag:

Frokost:

Grønnsaker cirka 100g, 1 egg, kantarell, 2 knekkebrød med syltetøy - 250

Middag:

700kcal

Jobb:

1 egg, 100g kyllingfilet, herregårdsblanding/ grønnsaker- 255

Kveld:

300kcal

Dere synes kanskje det ser ut som det er mange kalorier til middag, men det er fordi jeg skal på jobb etterpå, og er avhengig av å være "god og mett". En stor middagsporsjon er med andre ord viktig, og har alltid vært viktig for meg.

Jeg trener 3-4 ganger i uka; løper 5-6 kilometer, 20 minutter med rockering og sykler i cirka 15 minutter pluss 15 minutter styrke hver gang.

Hva gjør jeg galt? Hvorfor går jeg ikke ned i vekt, og hvis vekten rører på seg går den bare oppover?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes så absolutt ikke du skal gå ned noe mer i vekt. Når det gjelder mat burde du heller prøve å fordele måltidene utover dagen litt mer om mulig. 6 er fint. frokost, , mellommåltid, lunsj, mellommåtid, middag og kvelds. Det er viktig at du spiser variert og får i det både proteiner, karbohydrater og sunt fett. 20 g nøtter om dagen gjør susen.

Når det gjelder treningen er det styrke du må fokusere på. Jo mer muskler, jo mer øker forbrenningen og du kan spise mer uten at du legger på deg. Kjør helkroppsprogram 3 ganger i uka, 15x3. Dette skal være tungt, ikke sånn at du såvidt blir sliten. Den siste repetisjonen av hver øvelse skal være sånn at du såvidt klarer det.

Skrevet

Tviler på at noen ønsker til å bidra til at du går noe videre ned her. Du må slutte å henge deg sann opp i vekten og kalorier. Slapp mer av, ikke stress! :klemmer:

Gjest Gjest
Skrevet

hvorfor har du skrevet "pluss overspising" ????????????????

du overspiser jo ikke akkurat..... :lete:

Skrevet
hvorfor har du skrevet "pluss overspising" ????????????????

du overspiser jo ikke akkurat..... :lete:

Dette er en av flere grunner til at kjære TS ikke må regne med mye hjelp her..

Skrevet

Beklager, glemte å skrive om overspisinga! Flere kvelder har jeg kastet i meg mat, og spist alt jeg har kommet over, selv om jeg har fulgt "planen" som jeg har skrevet over. Når jeg først overskrider planen, så fortsetter jeg bare. Kommer i en transe nesten, spiser bare. Hva som helst, helt til det er tomt. Det forklarer jo også hvorfor jeg ikke har gått mye ned i vekt, fordi jeg overspiser og havner derfor ofte på mitt dagsbehov som ligger rundt 2000 kalorier, og ofte mer. Men har noen tips til hvordan jeg får slutt på dette? Det har ikke noe med at jeg spiser lite på dagen og blir sulten på kvelden, jeg spiser på kvelden noen ganger selv om jeg ikke er sulten, maten smaker rett og slett så godt..

Gjest farger
Skrevet
Beklager, glemte å skrive om overspisinga! Flere kvelder har jeg kastet i meg mat, og spist alt jeg har kommet over, selv om jeg har fulgt "planen" som jeg har skrevet over. Når jeg først overskrider planen, så fortsetter jeg bare. Kommer i en transe nesten, spiser bare. Hva som helst, helt til det er tomt. Det forklarer jo også hvorfor jeg ikke har gått mye ned i vekt, fordi jeg overspiser og havner derfor ofte på mitt dagsbehov som ligger rundt 2000 kalorier, og ofte mer. Men har noen tips til hvordan jeg får slutt på dette? Det har ikke noe med at jeg spiser lite på dagen og blir sulten på kvelden, jeg spiser på kvelden noen ganger selv om jeg ikke er sulten, maten smaker rett og slett så godt..

dette innlegget blir vel overflødig, men jeg kan jo bare henge med på de andre her og si at du ikke bør gå ned i vekt - men heller vurdere å få hjelp til å få et mer balansert syn på kroppen din.

les innlegget til jente17 som "har fått nok av spiseforstyrrelser", og jeg tror du vil kunne kjenne deg igjen av mange av de tankene hun har tenkt?

ingen her kommer til å råde deg til hvordan du skal kunne fortsette å leve på ditt ekstremt helseskadelige matregime.

håper du skjønner dette før det er for sent :klemmer:

Skrevet

Kjære tritonus

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite om det ligger god kompetanse bak svarene som gies.

Jeg vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien.

Vennlig hilsen

Miss Shorty, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...