Gå til innhold

Fisking av krabber:P

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Lurer på om det fins noen like "barnslige" her som meg som fortsatt fisker krabber :P ?

Jeg og en kompis var på camping for noen uker siden og skal tilbake neste uke.

Forrige gang fisket vi krabber fra brygge. Blir aldri for gammel for det :P ( er i 29 åra).

Lurte på om noen her vet om bra agn? pleier og bruke sneglehus eller blåskjell, men når vi fisket krabber sist kom noen små jenter bort til oss og spurte om vi ville ha resten av makrellen de hadde fisket krabber med ( de var feridge med å fisk). Makrell funket mye bedre. Noen andre som har prøvd noe annet som var populært blant krabber? :fnise:

Og vet noen foresten om når på sommeren det er flest krabber? Mindre i aug?

Mindre ved høyvann eller lavvann eller når det regner?

Noe gøy må man jo finne på :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet
Lurer på om det fins noen like "barnslige" her som meg som fortsatt fisker krabber :P ?

Jeg og en kompis var på camping for noen uker siden og skal tilbake neste uke.

Forrige gang fisket vi krabber fra brygge. Blir aldri for gammel for det :P ( er i 29 åra).

Lurte på om noen her vet om bra agn? pleier og bruke sneglehus eller blåskjell, men når vi fisket krabber sist kom noen små jenter bort til oss og spurte om vi ville ha resten av makrellen de hadde fisket krabber med ( de var feridge med å fisk). Makrell funket mye bedre. Noen andre som har prøvd noe annet som var populært blant krabber? :fnise:

Og vet noen foresten om når på sommeren det er flest krabber? Mindre i aug?

Mindre ved høyvann eller lavvann eller når det regner?

Noe gøy må man jo finne på :fnise:

Se bort fra alle skrivefeilene, litt trøtt her :P ( ts)

Skrevet

Reker er alltid populært. Ellers er det bare å bruke alt som lever havet, og som ikke er planter.

Legg gjerne ut et fiskehode el. i vannet noen timer før dere skal fiske, det vil tiltrekke mange krabber til dere kommer.

Skrevet

Jeg pleier å vasse jeg da, og bare løfte på en stein så piler mange krabber ut ;) Dog, de beste krabbene å fange er jo de store man kan spise! Nam nam *sikle*

Har vel alltid bare brukt knust blåskjell med en klesklype og snor :)

Skrevet

La fiskeslo eller andre fiskerester, skalldyr etc. ligge litt under ei hvelvet bøtte med stein på, noen timer i sommervarmen eller over natta. Lukta tiltrekker seg krabber. Men de må få tid til å komme frem til åtet. Ikke kast ut for mye lokkemat, for da er det ikke sikkert de blir like interessert i hva du har surret til snøret.

Krabbene bor i havet hele året de, men har vel mer mat i skallet i årstidene med best tilgang på mat.

Og ja, det er fasinerende å både fiske og lyse etter krabbe, og å fiske småfisk fra brygga, med snegler som agn, mens vi kan se alt som foregår i enden av snøret. Mye artigere enn å jukke en pilk opp og ned, på lykke og fromme, i en svart bunnløs midtfjord. Det er ikke barnslig, men interessant. Og er å sammenlikne med for eksempel rypejakta, bare at du slipper dyrt utstyr, jaktavgiftene, treningsammunisjon og å bestå jegerprøva. Men du får all spenningen, naturopplevelsen, jaktopplevelsen og moroa.

Hvis noen påstår at dette er barnslig, er de barnslig! :fisk:

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Å, krabbefikse er så kjekt:)

Vi pleier å bruke blåskjell.

Jeg har tom en krabbefiskestang.. el to ;) hihi!

Jeg er26! enig, blir aldri for gammel for det;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...