Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2009 #1 Skrevet 24. juli 2009 Lurer pÄ om det fins noen like "barnslige" her som meg som fortsatt fisker krabber ? Jeg og en kompis var pÄ camping for noen uker siden og skal tilbake neste uke. Forrige gang fisket vi krabber fra brygge. Blir aldri for gammel for det ( er i 29 Ära). Lurte pÄ om noen her vet om bra agn? pleier og bruke sneglehus eller blÄskjell, men nÄr vi fisket krabber sist kom noen smÄ jenter bort til oss og spurte om vi ville ha resten av makrellen de hadde fisket krabber med ( de var feridge med Ä fisk). Makrell funket mye bedre. Noen andre som har prÞvd noe annet som var populÊrt blant krabber? Og vet noen foresten om nÄr pÄ sommeren det er flest krabber? Mindre i aug? Mindre ved hÞyvann eller lavvann eller nÄr det regner? Noe gÞy mÄ man jo finne pÄ
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2009 #2 Skrevet 24. juli 2009 Lurer pÄ om det fins noen like "barnslige" her som meg som fortsatt fisker krabber ? Jeg og en kompis var pÄ camping for noen uker siden og skal tilbake neste uke. Forrige gang fisket vi krabber fra brygge. Blir aldri for gammel for det ( er i 29 Ära). Lurte pÄ om noen her vet om bra agn? pleier og bruke sneglehus eller blÄskjell, men nÄr vi fisket krabber sist kom noen smÄ jenter bort til oss og spurte om vi ville ha resten av makrellen de hadde fisket krabber med ( de var feridge med Ä fisk). Makrell funket mye bedre. Noen andre som har prÞvd noe annet som var populÊrt blant krabber? Og vet noen foresten om nÄr pÄ sommeren det er flest krabber? Mindre i aug? Mindre ved hÞyvann eller lavvann eller nÄr det regner? Noe gÞy mÄ man jo finne pÄ Se bort fra alle skrivefeilene, litt trÞtt her ( ts)
leirbÄl Skrevet 25. juli 2009 #3 Skrevet 25. juli 2009 Reker er alltid populÊrt. Ellers er det bare Ä bruke alt som lever havet, og som ikke er planter. Legg gjerne ut et fiskehode el. i vannet noen timer fÞr dere skal fiske, det vil tiltrekke mange krabber til dere kommer.
Serenity88 Skrevet 25. juli 2009 #4 Skrevet 25. juli 2009 Jeg pleier Ä vasse jeg da, og bare lÞfte pÄ en stein sÄ piler mange krabber ut Dog, de beste krabbene Ä fange er jo de store man kan spise! Nam nam *sikle* Har vel alltid bare brukt knust blÄskjell med en klesklype og snor
Kamikatze Skrevet 25. juli 2009 #5 Skrevet 25. juli 2009 La fiskeslo eller andre fiskerester, skalldyr etc. ligge litt under ei hvelvet bÞtte med stein pÄ, noen timer i sommervarmen eller over natta. Lukta tiltrekker seg krabber. Men de mÄ fÄ tid til Ä komme frem til Ätet. Ikke kast ut for mye lokkemat, for da er det ikke sikkert de blir like interessert i hva du har surret til snÞret. Krabbene bor i havet hele Äret de, men har vel mer mat i skallet i Ärstidene med best tilgang pÄ mat. Og ja, det er fasinerende Ä bÄde fiske og lyse etter krabbe, og Ä fiske smÄfisk fra brygga, med snegler som agn, mens vi kan se alt som foregÄr i enden av snÞret. Mye artigere enn Ä jukke en pilk opp og ned, pÄ lykke og fromme, i en svart bunnlÞs midtfjord. Det er ikke barnslig, men interessant. Og er Ä sammenlikne med for eksempel rypejakta, bare at du slipper dyrt utstyr, jaktavgiftene, treningsammunisjon og Ä bestÄ jegerprÞva. Men du fÄr all spenningen, naturopplevelsen, jaktopplevelsen og moroa. Hvis noen pÄstÄr at dette er barnslig, er de barnslig!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 25. juli 2009 #6 Skrevet 25. juli 2009 à , krabbefikse er sÄ kjekt:) Vi pleier Ä bruke blÄskjell. Jeg har tom en krabbefiskestang.. el to hihi! Jeg er26! enig, blir aldri for gammel for det;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ