Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2009 #1 Skrevet 24. juli 2009 Vil gjerne vite hva andre gjør på sminkefronten til hverdags. Jeg mener ikke "naturlige" dager, eller dager når man skal være ekstra fin, men en vanlig dag med den mengden og typen sminke som er vanlig for nettopp deg. Min make-up tar ca 20 min: 1.concealer, solpudder eller mineralfoundation, shading under kinnbeina (bruker ikke ofte rouge), brun øyenskygge i globallinjen, svart kohlblyant oppe (tynn lett uperfekt strek) på den ytterste og alltid en spiss (kler ikke uten spiss, da sr det rundt ut bare på meg) halvdel og nede ca 1/3 av øyelokket. Hvit kohl innerst mot nesen for å løfte øyet. Og hvis jeg husker det, highlighter på brynbenet. + maskara selvfølgelig. Bøyer ikke øyenvippene. Liker ikke dukkeøyne, foretrekker mer avlange. Ganske mange produkter ser jeg. Syns ikke at jeg ser oversminket ur, da jeg ikke bruker store mengder av noe av det nevnte. Nå er jeg nysgjerrig på dere, jenter Ikke lyg og kutt ut noen ting!
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2009 #2 Skrevet 24. juli 2009 Jeg bruker til hverdags en medium dekkende foundation-Chanel pro lumiere, Conceler fra Lancome, brynpudder Shiseido, quickliner fra Clinique, rouge fra Guerlain, Mascara fra Max Factor, bruker aldrig vippetang siden jeg har naturlig bøy på vippene. Hender kansje et par ganger i uka at jeg har på øyenskygge, gjerne brun-champagnefarver. Men jeg varierer endel på merkene på produktene mine, da jeg har 5-6 mascara liggende, 4-5 rouger, 20-25 øyenskygger osv.
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2009 #3 Skrevet 24. juli 2009 Jeg glemte en meget viktig produkt, nemlig bronze pudder, et tynt lag, bruker for tiden Chanel sitt.
Gjest alicee Skrevet 24. juli 2009 #5 Skrevet 24. juli 2009 Til hverdags bruker jeg litt foundation, mascara og litt blyant for å fylle ut øyenbrynene litt mer.
Kirby Skrevet 24. juli 2009 #6 Skrevet 24. juli 2009 Hvordan kan du bruke 20 min på det der? Bruker mineralfoundation over hele og mineralconcealer under øynene. MAC Studio Finish concealer der det trengs litt ekstra dekking. Deretter bronzer (iblant) og blush. Så grer jeg og fyller ut brynene med blyant. Om det passer seg den dagen legger jeg øyenskygge med to/tre farger og primer under; hvis ikke, MAC shadestick rundt vippekanten eller én øyenskygge over hele øyelokket. Vippetang, vippeprimer og mascara tilslutt. Noe på leppene underveis iløpet av dagen.
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2009 #7 Skrevet 24. juli 2009 Hvordan kan du bruke 20 min på det der? ... Nå ble jeg nysgjerrig. Syntes du det var kort eller lang tid?
Kirby Skrevet 24. juli 2009 #8 Skrevet 24. juli 2009 Lang tid. Jeg gjør jo omtrent det samme, og det tar kanskje 5, max 10 min.
sleazejenta Skrevet 24. juli 2009 #9 Skrevet 24. juli 2009 Jeg bruker svart eyeliner, mørkegrå øyeskygge, mascara og lipgloss
Corinee Skrevet 24. juli 2009 #10 Skrevet 24. juli 2009 Bruker mineral foundation, litt rouge i kinnene, mineral solpudder, først en lys øyenskygge før jeg bruker en litt mørkere på selve øyelokket og mascara. Bruker eyeliner når jeg har tid (som regel ikke så ofte!).
HedvigR Skrevet 24. juli 2009 #11 Skrevet 24. juli 2009 Bruker litt concealer under øyne og eventuelle kviser, før jeg går over med mineralpudder. Mascara oppe og nede, og svak blush i kinnene. Hvis jeg føler for det bruker jeg eyeliner og lipgloss/leppestift
Gjest Malen Skrevet 25. juli 2009 #12 Skrevet 25. juli 2009 Bruker mineralfoundation, concealer, solpudder, 2 forskjellige øyenskygger ( lys på lokket, mørkere i globalen) , eyeliner, mascara og lipgloss.. Til fest det samme, bare litt sterkere farge på øyne i tilegg til rouge og litt mer solpudder/ highlight..
Butterball Skrevet 25. juli 2009 #13 Skrevet 25. juli 2009 Jeg bruker som regel mascara og øyenskygge, og noen ganger eyeliner. Har jeg veldig uren hud en dag hender det også jeg bruker foundation og litt pudder
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2009 #14 Skrevet 25. juli 2009 Jeg brukte til vanlig kun mascara og litt rouge for å få litt farge i skinnene. Av og til hendte det at jeg brukte litt pudder på steder som trengte det. Men nå når jeg skulle kjøpe nytt pudder, kom jeg over en mineral makeup eg syntes var virkelig god. Så nå bruker jeg den id fair. Syns det sopudderet eller den som het warmth gjorde seg veldig! nå slipper jeg rouge, og ser fortsatt ikke død ut. Ja og mascar selvsagt. Det forekommer også at jeg bruker 3 eller fire øyenskygger noen dager i uken. Noe på leppene skjer kun om jeg har tørre lepper og de smøres med vaselin, eller noe som ligner..
millaen Skrevet 25. juli 2009 #15 Skrevet 25. juli 2009 Enten bare mascara eller mascara og litt lys og diskret øyenskygge i bruntoner. Det som tar mest tid av det er å krølle vippene. Det MÅ jeg, fordi jeg har lange vipper, som med mascara uten vippetang hindrer synet mitt. Det hele tar vel max 5 minutter. Jeg kan ikke fordra oversminka jenter. Det ser bare billig ut.
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2009 #16 Skrevet 25. juli 2009 Nå ble jeg nysgjerrig. Syntes du det var kort eller lang tid? Jeg bruker lett 20 min på concealer, foundation, litt eyeliner og maskara! Liker å ta meg god tid
Vulpes Skrevet 25. juli 2009 #17 Skrevet 25. juli 2009 Jeg har ikke noen fast hverdagssminke. Noen ganger tusler jeg rundt omkring uten, andre ganger får jeg et sminkekick og klæsjer på masse, og andre ganger igjen går jeg med mer naturlig sminke. Men skal jeg liste opp det jeg vanligvis bruker på en dag jeg bruker sånn passe mengde sminke, så blir det vel: Mascara (bruker for tiden Diorshow Iconic) Bittelitt foundation eller transparent mattende pudder (Everyday Minerals) Rouge (Everyday Minerals)
Gjest Nanne70 Skrevet 25. juli 2009 #18 Skrevet 25. juli 2009 Primer, foundation og rouge/bronzer fra Tikei Mascara (for tiden Max Factor) Litt nøytral øyeskygge (Tikei) Lipbalm eller gloss (den jeg har for hånden til enhver tid). Tar meg ca 5 minutter, og jeg ser fresh og velstelt ut, men ikke sminket.
Quirky Skrevet 25. juli 2009 #19 Skrevet 25. juli 2009 Det varierer veldig- minimum er primer (Guerlian), flytende foundation (Dior), eyeliner langs nedre vippekant Lancome Krayon Khol, vannfast), og mascara (Diorshow, vannfast). Ofte tar jeg meg bryet med highlighter (High Beam fra Benefit)på kinnbeina, brynbeina og indre øyekrok. Mineralpudderet som heter noe med "feather light" fra ID gir en fin finish for kveldsbruk. Skal jeg ut legger jeg alltid en tung "smokey eyes"- makeup, supplerer gjerne med nude leppestift (med leppestiftprimeren KissKiss fra Guerlian under og "forseglingsgreier", She-laq fra Benefit ,over for å få den til å holde). Jeg bruker sjelden mer enn 5-10 minutter på å legge makeup, maks 20 hvis jeg legger party-makeup. S
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2009 #20 Skrevet 25. juli 2009 Æ? dere gjør det fort jo! jeg klarer ikke å bruke mindre enn 20 min på den daglige sminken. Føler at det ikke blir fint og profft nok hvis jeg ikke bruker tid på å jevne alt godt ut. Perfekt eyeliner tar også litt tid, fordi hvis jeg legger den LITT feil (f.eks. feil vinkel eller tykkelse) får jeg helt feil form på øynene som ikke er flatterende på meg- så kan bli mye q-tipsbruk frem og tilbake
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå