Gjest Joakim Skrevet 31. juli 2009 #401 Del Skrevet 31. juli 2009 Da synes jeg du skal konkretisere ved f.eks. å skrive "ressurssvake menn som henter en fremmed dame i utlandet som han gifter seg med" eller lignende. Ved å skjære alle over én kam fremstår du som ensidig negativ, unyansert og følgelig bitter. Men hvis hun hadde gjort det så hadde du kommet med en tirade om alle disse vellykkede mennene du kjenner som henter seg en kone som er sååå fantastisk. Så uansett hvordan man vinkler det man skriver så finner du noe å som er galt i forhold til ditt syn. Det er forskjell på de mennene som gifter seg med utenlandske damer, noen er ressurssvake mens andre er vellykkede. Og det er forskjell på de utenlandske damene, og at det er forskjellig hvor vellykket disse ekteskapene er. Noen varer livet ut mens andre ikke er like heldig. Det finnes alle sorter overalt, enten det er i Norge eller i andre land. Det er ikke mulig å si at SÅNN er det, vi er ikke støpt i samme form. Jeg bryr meg ikke hvor folk finner ektefellene sine, enten det er Sinsen, Tautra eller Kambodsja. Det viktigste er at man har respekt for hverandre og behandler hverandre ordentlig, de som ikke gjør det forholder jeg meg til deretter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2009 #402 Del Skrevet 31. juli 2009 Det har jeg aldri hørt om! Men så har jeg nå fattet interesse for russiske damer, ikke thailandske, så det kan jo være en forskjell. Hvor har du denne informasjonen fra, forresten? Div dokumentarer, samtale med menn som faktisk har hentet seg dame i thailand og er oppe i skyene av glede for at "hun falt for han så fort at hun ville bli med hjem etter et møte" og reklamebrosjyrene til mange av dissebyråene hvor de som driver med skriver svart på hvitt hvor stor prosentandel av damene som sier ja etter første møte ol. Nå skal det også sies at vanlig prosedyre for en del norske par er å møte hverandre i fylle på en fest/utested, havne i senga og tenke "hei! Jeg fikk sex med noen, la oss flytte sammen". Et år senere har de fått barn sammen uten helt å kjenne hverandre. Så begynner Helvete med stor "H". Det kan godt sies, selv om jeg kan se for meg at det er "vanlig prosedyre" å flytte sammen med one night stands? Uansett skjønner jeg ikke helt hva det har med saken å gjøre? Jeg trodde vi snakket om folk som ikke kjenner hverandre men giftet seg pga penger. Da synes jeg du skal konkretisere ved f.eks. å skrive "ressurssvake menn som henter en fremmed dame i utlandet som han gifter seg med" eller lignende. Ved å skjære alle over én kam fremstår du som ensidig negativ, unyansert og følgelig bitter. Jeg skjønner ikke helt hvorfor det er viktig for meg og spesifisere ressurssvake menn for at du ikke skal føle deg truffet når jeg snakker om mennesker som gifter seg med folk de ikke kjenner. Og ved å skrive det slik som jeg gjør skjærer jeg heller ikke alle over en kam da jeg kun snakker om de som gifter seg med mennesker de ikke kjenner for penger Det var ikke jeg som var den gjesten som kalte importbruder for importhorer, men da jeg så hvor store problemer du hadde med å forstå hvorfor noen kunne finne på å si noe sånt, så tenkte jeg at jeg skulle hjelpe deg med å forstå hvorfor noen gjerne sitter med det inntrykket. Slik at du kansje fikk litt bredere perspekiv på ting og legger fra deg den uvanen med å slenge bitter og feminist etter alle som er uenige i denne importordningen. Men det resulterte jo bare i at jeg fikk bitre feminist slengt etter meg selv også. Jeg vet ikke om du har skjønt det nå heller, men da har jeg i hvertfall prøvd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2009 #403 Del Skrevet 31. juli 2009 Men hvis hun hadde gjort det så hadde du kommet med en tirade om alle disse vellykkede mennene du kjenner som henter seg en kone som er sååå fantastisk. Så uansett hvordan man vinkler det man skriver så finner du noe å som er galt i forhold til ditt syn. haha så sant! Jeg kan ikke telle hvor mange ganger jeg har lest i dette forumet hvilke suksessfulle, kjekke, flotte kvalitetsmenn som fraskriver seg horder med norske damer til fordel for utenlandske... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konservativ Mann Skrevet 31. juli 2009 #404 Del Skrevet 31. juli 2009 Men hvis hun hadde gjort det så hadde du kommet med en tirade om alle disse vellykkede mennene du kjenner som henter seg en kone som er sååå fantastisk. Hvis hun hadde presisert at det kun var de ressurssvake mennene som hentet seg dame i utlandet (i motsetning til de vellykkede som henter seg kone derfra), ville jeg ikke gitt henne en tirade. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konservativ Mann Skrevet 31. juli 2009 #405 Del Skrevet 31. juli 2009 Div dokumentarer, samtale med menn som faktisk har hentet seg dame i thailand og er oppe i skyene av glede for at "hun falt for han så fort at hun ville bli med hjem etter et møte" og reklamebrosjyrene til mange av dissebyråene hvor de som driver med skriver svart på hvitt hvor stor prosentandel av damene som sier ja etter første møte ol. Det høres jo aldeles grusomt ut! Byråer som forsøker å "pushe" vestlige menn og russiske kvinner til raskt å inngå ekteskap får passet påskrevet i div. forumet vedrørende russisk-vestlige ekteskap på nettet, så ting virker litt mer ryddig der enn i Thailand, etter hva du forteller. Uansett skjønner jeg ikke helt hva det har med saken å gjøre? Jeg trodde vi snakket om folk som ikke kjenner hverandre men giftet seg pga penger. Jeg trodde det var om folk som giftet seg med hverandre av diverse illegitime årsaker, jeg. Jeg skjønner ikke helt hvorfor det er viktig for meg og spesifisere ressurssvake menn for at du ikke skal føle deg truffet når jeg snakker om mennesker som gifter seg med folk de ikke kjenner. Og ved å skrive det slik som jeg gjør skjærer jeg heller ikke alle over en kam da jeg kun snakker om de som gifter seg med mennesker de ikke kjenner for penger Jeg oppfattet innlegget dit hen at du antydet (implisitt) at når norske menn og utenlandske damer (fra Thailand eller øst-Europa) gifter seg, så kjenner de hverandre ikke, men gifter seg av lugubre årsaker. Menn gifter seg med en som er pen og kan vaske og ha sex (som de ikke kjenner), mens kvinnene gir faen i alt annet enn mannens lommebok. Det er stigmatiserende. Det var ikke jeg som var den gjesten som kalte importbruder for importhorer, men da jeg så hvor store problemer du hadde med å forstå hvorfor noen kunne finne på å si noe sånt, så tenkte jeg at jeg skulle hjelpe deg med å forstå hvorfor noen gjerne sitter med det inntrykket. Slik at du kansje fikk litt bredere perspekiv på ting og legger fra deg den uvanen med å slenge bitter og feminist etter alle som er uenige i denne importordningen. Men det resulterte jo bare i at jeg fikk bitre feminist slengt etter meg selv også. Jeg vet ikke om du har skjønt det nå heller, men da har jeg i hvertfall prøvd Jeg har til gode å høre noe fornuft argument mot å hente seg kone fra øst-Europa, til nå har det bare vært svartmaling, generalisering og ville fordommer. Jeg ønsket derfor (for `nte gang) å forklare hvor feil et slikt synspunkt er. Jeg vet ikke om du har skjønt det nå heller, men da har jeg i hvert fall prøvd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konservativ Mann Skrevet 31. juli 2009 #406 Del Skrevet 31. juli 2009 haha så sant! Jeg kan ikke telle hvor mange ganger jeg har lest i dette forumet hvilke suksessfulle, kjekke, flotte kvalitetsmenn som fraskriver seg horder med norske damer til fordel for utenlandske... Synker budskapet inn da? Mvh Suksessfull, kjekk(?), flott, kvalitetsmann som fraskriver meg norske damer til fordel for øst-europeiske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2009 #407 Del Skrevet 31. juli 2009 Du aner ikke hva du og andre kvinner går glipp av. En tynn, kortvokst og bitter mann med stor mage og motto i bunnen som vil ende livet sitt? Er det en gavepakke det kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Trond_* Skrevet 31. juli 2009 #408 Del Skrevet 31. juli 2009 Jeg har bare dannet meg et bilde av ditt syn på menn utifra hva du selv har skrevet her. Inntrykket jeg da har fått ifra deg er at du mener menn er noen du kan bruke eller utnytte til din egen fordel. Eneste verdien han egentlig har er til å gi deg sex og la deg gjøre akkurat som du vil ellers. Får du ikke lov til det så er mannen asosial og kontrollerende, noe som er det verste du vet. Andre menn som du ikke lever i sammen med skal flørte og beundre deg på alle måter, men kreve ingenting av deg. Noe jeg har glemt da? hehe Enig, har lest en del av womenwomen her og hun virker helt gal. 1-0 til mennene her vil jeg si i denne saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2009 #409 Del Skrevet 31. juli 2009 Til det ovenstående har jeg sagt at hvis det er umulig å komme frem til enighet om et-eller-annet, så syns jeg at det er naturlig at jeg bestemmer fordi jeg er mann. Men det kommer også an på hva det dreier seg om. Gardiner har f.eks aldri interessert meg spesielt mye hehe Ellers så ønsker jeg faktisk å gjøre forskjellige ting i sammen - som f.eks feriere, gå tur, lage mat, se TV, gå på kino, spise på restaurant etc. - ellers kan jeg like godt bare bo alene. Minst like viktig er det selvfølgelig å ha en bestevenninne som jeg kan diskutere alt mulig med og få gjensidig støtte ifra Til alle menn: Hva om hun liker opera og Hotel C. serier? Kan hun se? Er det lov med ting hver for seg? Om hun liker storby og du Syden? bare lurte.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2009 #410 Del Skrevet 31. juli 2009 Synker budskapet inn da? Mvh Suksessfull, kjekk(?), flott, kvalitetsmann som fraskriver meg norske damer til fordel for øst-europeiske Norske menn som vil ha harrydamer fra Russland er og blir taperere. De klarer seg ikek her blant norske kvinner og stikker av. Feiginger som gir opp lett. Russiske damer er like kravstore. Get real. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Larry_* Skrevet 31. juli 2009 #411 Del Skrevet 31. juli 2009 Ogg er ikeke norske mennn som vbil ja harrydamer mer tapere om de reiser bort uten testing av norske kvinner? Tapere er og blirr tapere , ikikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 31. juli 2009 #412 Del Skrevet 31. juli 2009 Til alle menn: Hva om hun liker opera og Hotel C. serier? Kan hun se? Er det lov med ting hver for seg? Om hun liker storby og du Syden? bare lurte.... Ingen kan gjøre alt i sammen hele tiden. Alle trenger tid for seg selv, og kvinner og menn er ganske forskjellige når det gjelder f.eks interesser. Det må begge parter finne seg i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2009 #413 Del Skrevet 31. juli 2009 Ingen kan gjøre alt i sammen hele tiden. Alle trenger tid for seg selv, og kvinner og menn er ganske forskjellige når det gjelder f.eks interesser. Det må begge parter finne seg i Gid alle menn forsto det :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 31. juli 2009 #414 Del Skrevet 31. juli 2009 Ja - men om du ransaker deg selv som mann - er du noe bedre ? Du er garantert lik meg .Eneste verdien du ser i en kvinne - er å få dekt dine sexuelle behov , et middel for å gi deg barn , og du vil bli helst servert både middag , nyvasket hus og reine klær - mens du tar deg av manneoppgaver som du sier selv . Ellers skal DU ha siste ordet og bestemme - det syns du er naturlig har du sagt , forde du er mann . Du vil selv - gjøre som du selv vil : ) Da er vi meget like Steinar ! Morsomt å møte deg selv i døren ...hva ? Ja - jeg skal gjøre akkurat som jeg vil i mitt forhold . Samme gjør han .Han har samme frihet til det - som meg .Vi er fornøyde vi .Jeg gjør mitt , det jeg liker - han gjør det han liker .Fullstendig frihet - og ingen som dikterer og dominerer og skal bestemme .Vi er to voksne -som tar hver våre avgjørelser .Og det syns jeg er rett .Så lenge jeg er en voksen - er det en selvfølge at en mann ikke skal diktere meg og mine valg - forde jeg er kvinne .Er overhodet ikke naturlig at menn skal bestemme over kvinner - kunn pga kjønn ? Det er jo syk gammeldags og diskriminerende , mannssjåvinistisk tankegang .- Menn som mener det - ser ikke på sin kvinnelige partner som et likeverdig menneske , men mer som en umyndig person ... ha ha - må le av det .Det er så sykt ! Vell hadde jeg valget om å bo alene - og sammen med en mann som vil prøve å diktere over livet mitt , dominere og ta avgjørelser for meg .Så hadde jeg valgt å bo ALENE uten mann ! Har ikke bruk for en " formynder " - jeg er voksen faktisk . Er helt enig med deg! Jeg tenker akkurat likt som deg om temaet!!! Det verste av alt er at jeg hadde en mann etter meg. Ble jo smigret og alt det der... Men det skulle vise seg at han hadde skjulte sider. Han så potensiale i meg til å bli en nikkedukke hvor han hadde siste ordet ved en hver anledning. Kan godt si at jeg ikke er smigret over oppmerksomheten lenger. En langt bak i slekta var i Jehovas vitner og hun kunne fortelle meg at hvis hun og mannen hennes var uenige, hadde han siste ordet!! Hørt sånn vrøvl!!! Jeg ble målløs!! Er glad jeg traff en samboer som ser på meg som likeverdig. Og som respekterer meg fult ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 31. juli 2009 #415 Del Skrevet 31. juli 2009 Norske menn som vil ha harrydamer fra Russland er og blir taperere. De klarer seg ikek her blant norske kvinner og stikker av. Feiginger som gir opp lett. Russiske damer er like kravstore. Get real. Hvorfor er de tapere når de søker russiske damer, om russiske damer er like kravstore? De er nok ikke underdanige som mange tror, men de har ikke samme urealistiske drømmene om den "store kjærligheten" som endel nordmenn av begge kjønn kaster bort livet på. Det er forresten ganske artig med de som har funnet drømmedama etter at det blir slutt, det er ikke bare bare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2009 #416 Del Skrevet 31. juli 2009 Hvorfor er de tapere når de søker russiske damer, om russiske damer er like kravstore? De er nok ikke underdanige som mange tror, men de har ikke samme urealistiske drømmene om den "store kjærligheten" som endel nordmenn av begge kjønn kaster bort livet på. Det er forresten ganske artig med de som har funnet drømmedama etter at det blir slutt, det er ikke bare bare Du finner jo ingen...verken russiske eller norske. Russiske er like kravstore. Norske er penere.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 31. juli 2009 #417 Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) Er glad jeg traff en samboer som ser på meg som likeverdig. Og som respekterer meg fult ut.. Så fint Men det har ikke nødvendigvis noe med at du ikke er respektert eller sett på som likeverdig. Noen ganger kan det bare være umulig å bli enige om en eller annen sak - hvem bestemmer da? Endret 31. juli 2009 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 31. juli 2009 #418 Del Skrevet 31. juli 2009 Du finner jo ingen...verken russiske eller norske. Russiske er like kravstore. Norske er penere.... Russiske er nok ikke like kravstore av den enkle årsak at det er kvinneoverskudd i Russland, slik at det i Russland i motsetning til i Norge faktisk er normale single damer i tredveårene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nynaeve Skrevet 31. juli 2009 #419 Del Skrevet 31. juli 2009 Spiller det noen rolle hvilke motiver folk har for å ville gifte seg så lenge de begge er enige om dette, og det ikke er noen form for mishandling ? Helt ærlig, spiller det noen rolle ?? De importbrudene jeg har truffet, er da helt greie damer de. Fornøyde med livet sitt. Oppadgående, snille hyggelige. Mennene deres virker lykkelige og fornøyde. Noen av desse damene henter barn fra tidligere forhold hit. De ser ut til at de trives, de barna de får ser også ut til at de trives. Selv om de har valgt et litt annet innfallsvinkel på parforholdet så raker det ikke meg ? Javel så er det ofte rent praktiske grunner til de holder sammen, men det gjør da jammen mange forhold som hadde et romantisk utgangspunkt. Jeg tror at det fleste vil i det minste føle et slags vennskap, og mulig mer. Personlig ville jeg ikke ha valgt dette, ser også at jeg bør holde meg langt unna Brutal mann, finnes ikke noe husmors emne i meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeeCee Skrevet 31. juli 2009 #420 Del Skrevet 31. juli 2009 Så fint Men det har ikke nødvendigvis noe med at du ikke er respektert eller sett på som likeverdig. Noen ganger kan det bare være umulig å bli enige om en eller annen sak - hvem bestemmer da? Man kompromisser, eller blir enige om å være uenige og er ferdig med saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå