Gå til innhold

Bitter smak i munnen

Anbefalte innlegg

Gjest *Mim*
Skrevet

De siste dagene har jeg merket at jeg har en bitter smak i munnen. Den sitter langt bak i munnen, og kommer etter at jeg har spist. Noen som vet hva det kan komme av?

Gjest Eurodice
Skrevet
De siste dagene har jeg merket at jeg har en bitter smak i munnen. Den sitter langt bak i munnen, og kommer etter at jeg har spist. Noen som vet hva det kan komme av?

Hvis du raper eller gulper kan det være galle som kommer opp i spiserøret.

Gjest *Mim*
Skrevet

Nei, det kommer ikke noe luft opp. Det sitter liksom langt bak i ganen.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor lenge etter måltidet? Det kan være halsbrann, man kjenner ikke alltid noe smerte eller at magesyren kommer opp i halsen. Ellers kan det kanskje skyldes en infeksjon type forkjølelse, mandler o.l? Eller noe med tenner eller tannkjøtt? Hvis det ikke går over ville jeg vurdert å gå til lege, men tror ikke det kan være noe alvorlig.

Gjest *Mim*
Skrevet

Smaken kommer med en gang jeg spiser noe og munnen er tom. Tror ikke det er halsbrann, det er ikke den brennende følelsen. Ikke noe som tyder på infeksjon, men jeg var hos tannlegen og borret for noen dager siden.

Gjest Gjest
Skrevet

Mange får jo annerledes smak i munnen når de er gravide. Du er ikke det da? ;)

Skrevet

Samboeren min har også dette over flere dager , og det dukker opp dann og vann.. Vi har ikke funnet ut heller! følger med her =)

Gjest Gjest
Skrevet
Smaken kommer med en gang jeg spiser noe og munnen er tom. Tror ikke det er halsbrann, det er ikke den brennende følelsen. Ikke noe som tyder på infeksjon, men jeg var hos tannlegen og borret for noen dager siden.

Kan også komme av borringen. Jeg får litt ekkel smak i munnen den først tiden etter å ha borret. Varer gjerne en ukes tid.

Kan også være starten på soppinfeksjon i munnen. Da får en etter vært belegg på tungen også og svie på tungen.

Virker som det hjelper å drikke melk for å få bort smaken på begge deler jeg har nevnt. (ellers så kjøper jeg gjerne "Frisk" halspastiller som er sukkerfri)

Og være litt mer nøye med tannpuss og tungeskrape.

Gjest *Mim*
Skrevet

Den bitre smaken er der fremdeles, men ikke så ofte og utpreget. Jeg satser på at det var borringa som gjorde det. Gravid er jeg jo titt og ofte, men ikke nå. :)

• 2 uker senere...
Gjest Hilde K
Skrevet
Den bitre smaken er der fremdeles, men ikke så ofte og utpreget. Jeg satser på at det var borringa som gjorde det. Gravid er jeg jo titt og ofte, men ikke nå. :)
Skrevet

Ja, det kan hende! Det er i alle fall borte nå. Skal følge med neste gang jeg spiser pinjekjerner.

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_Darkannie_*
Skrevet

Jupp, våknet med en sinnsykt bitter smak bakerst i munnen i morrest, var nesten som om jeg hadde sprayet med hårspray i ganen. Googlet det, og kom over det med pinjekjerner. I går kveld spiste jeg MASSE pinjekjerner mens jeg holdt på å lage en salat, samt når jeg spiste salaten jeg hadde laget. Jeg tror mysteriet er løst!

• 3 uker senere...
Gjest randi engebråthen
Skrevet
Jupp, våknet med en sinnsykt bitter smak bakerst i munnen i morrest, var nesten som om jeg hadde sprayet med hårspray i ganen. Googlet det, og kom over det med pinjekjerner. I går kveld spiste jeg MASSE pinjekjerner mens jeg holdt på å lage en salat, samt når jeg spiste salaten jeg hadde laget. Jeg tror mysteriet er løst!

Hei! Jeg har fått den bitre ,ekle smaken pånytt bakerst på tunga.Spiste masse pinjekjerner i går! Det må være årsaken!

• 3 år senere...
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har slitt med bitersmak bakerst i ganen/halsen og seigt slim som hverken vil opp eller ned.

Til tider er denne bitre smaken så innmari sterk a jeg føler det etser opp i nesen.

Fikk rinexin mot bihulebetennelse for å tømme bihulene. Men det er ikke blitt bedre.

Jeg har smaken der hele tiden, og det "overdøver" annen smak fra mat, så det er ikke noe kos å spise god mat, eller noe som helst. Kafe gjør det bare verre, da kaffe er en smul bittert så føler e det bare forsterker det hele-

Jeg ville bare skrive dette her siden jeg kom over dette da jeg googlet bitter smak i munn/hals.

OG jeg har ikke spist pinjekjerner på eviglenge, jeg har ikke problemer med tenner eller tannkjøtt.

Jeg er heller ikke gravid.

Blir sprø.

Så alle kan ikke avskriv smaken med stort pinjekjerneintak :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...