Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 24. juli 2009 #1 Skrevet 24. juli 2009 Bestikket mitt er fra Ikea, og helt i stål. Spesielt skjeene har blitt ganske misfargete, og jeg finner ikke noen gode tips på nettet om hvordan jeg skal få dem pene igjen. Alle tipsene jeg finner gjelder sølvbestikk. Har dere noen gode råd?? *hjelp*
simba80 Skrevet 24. juli 2009 #3 Skrevet 24. juli 2009 det må da bli riper med stålull? Hva med vann og bakepulver? Har bare hørt om det, aldri prøvd...
Kenneth199 Skrevet 24. juli 2009 #4 Skrevet 24. juli 2009 Dette vet jeg at fungerer på kobber, men har aldri prøvd det på stålbestikk. Et glass med cola og så legger du stålbestikket nedi, vent 12 timer og se. Gi tilbakemelding hvis det fungerer
Gjest ts Skrevet 24. juli 2009 #5 Skrevet 24. juli 2009 Takk for svarene! Kenneth199 - Cola er jo en genial idé, det tar vel det meste av smuss har jeg hørt. Det skal jeg jammen prøve, skal gi tilbakemelding om det virker.
Queen B Skrevet 25. juli 2009 #6 Skrevet 25. juli 2009 Bestikket mitt er fra Ikea, og helt i stål. Spesielt skjeene har blitt ganske misfargete, og jeg finner ikke noen gode tips på nettet om hvordan jeg skal få dem pene igjen. Alle tipsene jeg finner gjelder sølvbestikk. Har dere noen gode råd?? *hjelp* Jeg fikk følgende forslag på KG da jeg stilte samme spørsmål: legg det i en klorinblanding over natten. Det virker! Jeg gjør det regelmessig. Husk å skylle godt av etter "behandlingen" og tørk godt. Lar du det bare lufttørke, blir det skjoldete! Jeg gjentar behandlingen regelmessig, da stålbestikk blir fort misfarget.
leirbål Skrevet 25. juli 2009 #7 Skrevet 25. juli 2009 det må da bli riper med stålull? Hva med vann og bakepulver? Har bare hørt om det, aldri prøvd... Stålull skal ikke ripe om du har på vann, og ikke bruker den når den ikke skummer mer.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2009 #8 Skrevet 26. juli 2009 Jeg fikk følgende forslag på KG da jeg stilte samme spørsmål: legg det i en klorinblanding over natten. Det virker! Jeg gjør det regelmessig. Husk å skylle godt av etter "behandlingen" og tørk godt. Lar du det bare lufttørke, blir det skjoldete! Jeg gjentar behandlingen regelmessig, da stålbestikk blir fort misfarget. b.la jeg ga det rådet. Stålbestikk kan bli stygt. Vi spyler gjerne av det, og la det stå i maskinen til det blir vasket. Sett en liten boks med klorblanding inn i maskinen,og ha bestikket i den. Snu det også en gang. Man trenger ikke klor hver dag hjemme,men på jobben gjør vi det. Hjemme har jeg alltid en boks med vann i maskinen som bestkket legges i. har ikke problemer med stålbestikket mitt enda.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2009 #9 Skrevet 26. juli 2009 b.la jeg ga det rådet. Stålbestikk kan bli stygt. Vi spyler gjerne av det, og la det stå i maskinen til det blir vasket. Sett en liten boks med klorblanding inn i maskinen,og ha bestikket i den. Snu det også en gang. Man trenger ikke klor hver dag hjemme,men på jobben gjør vi det. Hjemme har jeg alltid en boks med vann i maskinen som bestkket legges i. har ikke problemer med stålbestikket mitt enda. ps. om du har en boks med vann på benken eller i maskinen, så trenger en ikke mange dråpene med klor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå