Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min kjære kjøpte et hus for vel et år siden. Av diverse grunner begynner jeg allerede å bli ganske sugen på å flytte. Huset var/er et oppussingsobjekt, og etter hvert som oppussingen utviklet seg oppdaget vi at vi har tatt oss vann over hodet og at huset krever mer enn vi kan gi både av penger og oppussingsevner. Rent kosmetisk sett er stua, kjøkkenet, ett soverom og gangen heilt greit oppusset, så godt som våre evner tillot det. Men så har vi badet. Det er bittelite og på grunn av plasseringen er det ikke mulig å utvide det, selv om vi kan pusse det opp. Så her kommer da det jeg lurer på:

Som huskjøper, hvor stor vekt legger du på størrelsen på badet?

Hva legger du størst vekt på: innredet kjeller (som lagerrom) eller oppusset loft/2. etasje (2 soverom)?

Hvor mye har hagen å si for helhetsinntrykket av huset?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg og min kjære kjøpte et hus for vel et år siden. Av diverse grunner begynner jeg allerede å bli ganske sugen på å flytte. Huset var/er et oppussingsobjekt, og etter hvert som oppussingen utviklet seg oppdaget vi at vi har tatt oss vann over hodet og at huset krever mer enn vi kan gi både av penger og oppussingsevner. Rent kosmetisk sett er stua, kjøkkenet, ett soverom og gangen heilt greit oppusset, så godt som våre evner tillot det. Men så har vi badet. Det er bittelite og på grunn av plasseringen er det ikke mulig å utvide det, selv om vi kan pusse det opp. Så her kommer da det jeg lurer på:

Som huskjøper, hvor stor vekt legger du på størrelsen på badet?

Hva legger du størst vekt på: innredet kjeller (som lagerrom) eller oppusset loft/2. etasje (2 soverom)?

Hvor mye har hagen å si for helhetsinntrykket av huset?

Str på badet har ikke så mye å si for min del, bae det er praktisk. Jeg hadde lite bad,og det passet meg. lett å holde orden-rent. nå har jeg et på ti kvadrat, og savner mitt gamle. vi er uansett ikke mer enn en person i gangen på badet.

tror det gamle badet var ca 5 kvadrat,men da var toalett utenom.

jeg velger innredet kjeller fremfor loftet.

Skrevet

Rene estetiske førsteinntrykk som hage, kjøkken og bad burde være i orden, så kjøper ikke får inntrykk av at "her må noe gjøres før vi flytter inn". Innredet kjeller kan være et veldig godt selling point, men bare å ha muligheten til å innrede en kjeller kan være nært like godt for en potensiell kjøper, så det burde uansett legges vekt på at muligheten er der.

Stue, soverom ol. vil folk innrede og male etter personlig smak uansett.

Skrevet

For meg er utnyttelse av plass på badet viktigere enn størrelsen. Ellers ville jeg helt klart vært villig til å betale mer for et hus med to ekstra soverom/innredet loftstue enn lagerrom i kjelleren. Hagen er det ikke så farlig med, hvis det er gjort lite med hagen ville jeg vært fornøyd med å kunne bestemme planter og oppbygning selv.

Er selv på husjakt for tiden, og det viktigste for meg er at bad og kjøkken er sånn noenlunde oppusset, og at det ikke er fuktskader på loft, i kjeller eller på våtrom.

Lykke til med eventuelt salg av huset :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...