Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest D-shol
Skrevet

Har begynt så smått med pilates på stuegulvet, men blir litt frustrert. Har skikkelig stiv rygg, så det der "løft bena rett opp" er fullstendig utenkelig. Og "mens du beveger bena, ligg helt i ro med overkroppen" er jeg bare ikke i stand til.

Vil det bedre seg, eller må jeg trene noe annet for å klare å mestre øvelsene?

Videoannonse
Annonse
Gjest EmilyLane
Skrevet

Det vil bedre seg :) De første gangene vil man se helt snål ut, og velte rundt fordi man ikke har lært seg å isolere de forskjellige musklene.

Bøy knærne du, og rett dem ut så mye du kan...litt etter litt blir det bedre.

Jeg er glad ingen så meg første gangen jeg trente pilates, mens nå ser jeg ganske så proff ut :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Såvidt jeg vet går det an å tilpasse de fleste øvelsene til der man er formmessig. Hvis du søker på begynner-instruksjoner og/eller for ulike typer skader o.l får du sikkert noen tips. Først og fremst må man jo få inn teknikken og komme igang, ikke streve for å få opp beina eller kommer "langt nok" opp eller ned - det fører ofte til at man gjør feil med pust, strekker seg skeivt osv. Begynn med bøyde knær og sånt, du får likevel gjort hovedbevegelsene vil jeg tro :)

Gjest D-shol
Skrevet

Takk for tips.

Det jeg er litt usikker på, er:

Jeg kan f.eks ikke strekke bena rett opp eller gjøre sirkler, men vil det rette seg, eller må jeg bruke "den enkle metoden" for alltid?

Regner med at pilates strammer opp en del, men det er vel ingen "slanketrening"? Altså...det forbrenner ikke så mye?

Skrevet
Regner med at pilates strammer opp en del, men det er vel ingen "slanketrening"? Altså...det forbrenner ikke så mye?

Du vil garantert klare øvelsene for viderekommende etterhvert, bare gi det tid og lær deg grunnøvelsene først!

Litt om Pilatestrening:

Pilates er en treningsform som bygger opp og styrker kroppens kjernemuskulatur. Treningen er effektiv, konsentrert, avspennende og det fokuseres spesielt på trening av muskulaturen i mage og rygg. Resultatet blir en funksjonell, sterk og balansert kropp.

Anbefaler deg å trene kondisjon og styrketrening i tillegg til pilates om du ønsker å øke forbrennngen din. Kombinasjon av disse tre treningsformene er ypperlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...