Gå til innhold

Diskusjon rundt evolusjonsteorien


Gjest Gjest_Hans_*

Anbefalte innlegg

http://home.c2i.net/forumjolem/emne-livssyn.html

En svært interessant artikkel, spesielt mht. at det finnes fossiler som ikke kan plasseres innen den artsutviklingen evolusjonen hevder at har vært.

Hva tenker evolusjonistene om dette?

Intelligent design er en like god erstatning for evolusjonsteorien som intelligent fall er en erstatning for teorien om gravitasjon. Du kan godt hevde det er magi hver gang du slipper en stein til bakken, men det vitenskepelige miljøet vil ikke ta dette så seriøst uansett.

Mekanismene som finnes forklarer variasjonen vi ser. Om kreasjonistene mener det finnes en annen mekanisme som legger begrensning på variasjonen vi kan ha i en organisme så får de heller begynne å lete etter den. Hvis de finner beviser for sine påstander så har de noe håndfast, fram til det kan vi fortsette å ta de like lite seriøst som vi allerede gjør.

Og hvilke fossiler tenkte du på Hans? Dette høres ut som en løgn fra kreasjonistenes side. Noe jeg tydelig har vist deg tidligere i denne debatten er at dette er en vanlig strategi fra deres side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Hans_*
Intelligent design er en like god erstatning for evolusjonsteorien som intelligent fall er en erstatning for teorien om gravitasjon. Du kan godt hevde det er magi hver gang du slipper en stein til bakken, men det vitenskepelige miljøet vil ikke ta dette så seriøst uansett.

Mekanismene som finnes forklarer variasjonen vi ser. Om kreasjonistene mener det finnes en annen mekanisme som legger begrensning på variasjonen vi kan ha i en organisme så får de heller begynne å lete etter den. Hvis de finner beviser for sine påstander så har de noe håndfast, fram til det kan vi fortsette å ta de like lite seriøst som vi allerede gjør.

Og hvilke fossiler tenkte du på Hans? Dette høres ut som en løgn fra kreasjonistenes side. Noe jeg tydelig har vist deg tidligere i denne debatten er at dette er en vanlig strategi fra deres side.

Vitenskapen kan pr. dags dato hverken bevise eller motbevise at Gud finnes, ergo er det, og dermed også intelligent design, en tro. Å tro at det ikke finnes noen Gud, er også en tro.

Jeg tenker ikke på noen konkrete eksepler av fossiler som ikke passer inn i den evolusjonære rekken, men i følge kilden min, eksisterer det slik fossiler.

Ang. fossiler: Dersom et dyr dør, vil det nedbrytes av naturen relativt raskt. For å få fossiler, kreves det slike situasjoner som Bibelen forteller om i forbindelse med storflommen, ellers ville fossilene raskt ha blitt nedbrutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hans_*

Sånn for øvrig: Bør ikke naturlig utvalg føre til nettopp mindre mangfold i arter, ikke større, da de best tilpassede overlever, mens de øvrige dør ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn for øvrig: Bør ikke naturlig utvalg føre til nettopp mindre mangfold i arter, ikke større, da de best tilpassede overlever, mens de øvrige dør ut?

Uff da. Hans...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vitenskapen kan pr. dags dato hverken bevise eller motbevise at Gud finnes, ergo er det, og dermed også intelligent design, en tro. Å tro at det ikke finnes noen Gud, er også en tro.

Jeg tenker ikke på noen konkrete eksepler av fossiler som ikke passer inn i den evolusjonære rekken, men i følge kilden min, eksisterer det slik fossiler.

Ang. fossiler: Dersom et dyr dør, vil det nedbrytes av naturen relativt raskt. For å få fossiler, kreves det slike situasjoner som Bibelen forteller om i forbindelse med storflommen, ellers ville fossilene raskt ha blitt nedbrutt.

jepp,bibelen hadde hatt et enda større forklaringsproblem om ikke Noahs historie hadde vært der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitenskapen kan pr. dags dato hverken bevise eller motbevise at Gud finnes

Vitenskap vil aldri kunne motbevise eksistensen av noe som helst.

Å tro at det ikke finnes noen Gud, er også en tro.

Helt klart, men ateisme er å ikke tro på guder, og det er ikke en tro. Hevder du at det ikke finnes guder, har du helt klart et forklaringsproblem. Hevder du at sannsynligheten er så lav at det er latterlig å tro på det, har du derimot ditt på det tørre.

Ang. fossiler: Dersom et dyr dør, vil det nedbrytes av naturen relativt raskt. For å få fossiler, kreves det slike situasjoner som Bibelen forteller om i forbindelse med storflommen, ellers ville fossilene raskt ha blitt nedbrutt.

Om dette ikke er uvitenhet, er det direkte løgn. Så enten skaffer du deg en utdanning og ser at du selv tar feil, ellers så slutter du å lyve. Forstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enten skaffer du deg en utdanning og ser at du selv tar feil, ellers så slutter du å lyve. Forstått?

Skal visst være ledige plasser på kveldsflyet til Nord-Korea i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjempebra artikkel om evolusjonsteorien, som jeg gjerne vil høre hva evolusjonuistene tenker om?

Nei, det trur jeg ingen ting på. Jeg er temmelig sikker du driter en lang vei hva alle andre enn kreasjonister tenker og mener..

Om du vil kan du lese noen bøker fra kenneth miller om evolusjon, men du driter vel i alt han sier selv om han er kristen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det trur jeg ingen ting på. Jeg er temmelig sikker du driter en lang vei hva alle andre enn kreasjonister tenker og mener..

Om du vil kan du lese noen bøker fra kenneth miller om evolusjon, men du driter vel i alt han sier selv om han er kristen

Interessant antropologisk studium dette når utdannelse kombineres med usiviliserte sinn.Darwin tok helt feil.Det er en devolusjon som pågår.Tilbake til dyrenivået.Det er åpenbart for alle andre enn dyrene selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ludovie
Interessant antropologisk studium dette når utdannelse kombineres med usiviliserte sinn.Darwin tok helt feil.Det er en devolusjon som pågår.Tilbake til dyrenivået.Det er åpenbart for alle andre enn dyrene selv.

Unnskyld, men: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant antropologisk studium dette når utdannelse kombineres med usiviliserte sinn.Darwin tok helt feil.Det er en devolusjon som pågår.Tilbake til dyrenivået.Det er åpenbart for alle andre enn dyrene selv.

Du innrømmer i det minste at vi har vært der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du innrømmer i det minste at vi har vært der.

Ja,med det sproget er vel all tvil ryddet av veien.The missing link er nå altså funnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du innrømmer i det minste at vi har vært der.

Vel,ordenes valør er ikke alltid like lett å absorbere. Tilbakestående betyr ikke nødvendigvis tilbake til stående...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...