Gjest Gjest_Hans_* Skrevet 2. august 2009 #561 Del Skrevet 2. august 2009 Hans, KR-øst og andre kreasjonister: Dette er tre veldig enkle spørsmål og jeg håper dere kan svare. 1. Dersom dere skulle få svineinfluensa, vil dere da vende dere til legene og vitenskapsfolkene eller folder dere hendene i bønn og håper som gode kristne på at Gud gjør dere friske? 2. Hvor kommer svineinfluensaen, altså H1N1-viruset, fra? Er den skapt av Gud den også? 3. Dersom "evolusjonistene" finner en vaksine til svineinfluensaen, vil dere da være skeptiske til den også? Vil dere nekte å ta den? Litt lesestoff: http://www.livescience.com/health/090428-s...-evolution.html 1. Begge deler. Hvorfor skulle det ene utelukke det andre? 2. Gud er kjærlighet. Djevelen er ondskap. På grunnlag av dette, anser jeg sykdom som den ondes verk. 3. Nei, hvorfor skulle jeg det? Ellers fant jeg en artikkeln om et museum som viser fossilene, og forklarer hvordan de passer inn i kreasjonismen og Skapelsesberetningen: http://www.dinosaurier.nu/ Litt mer om museet finner man her: http://byggemennesker.blogspot.com/2009/07...-er-det-et.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
firewater Skrevet 2. august 2009 #562 Del Skrevet 2. august 2009 Hans: Jeg har en utfordring til deg. Infisér deg selv med svineinfluensa, gå til legen med en gang og be ham hjelpe deg. Når du er frisk og fin igjen så infiserer du deg på nytt og ber til Gud denne gangen. Den behandlingen som gir best resultater burde du fortsette med, da det er tydeligvis det mest effektive. Og hvis du skulle dø av svineinfluensaen så er det heldigvis Guds vilje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lommerusk Skrevet 2. august 2009 #563 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lommerusk Skrevet 2. august 2009 #564 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
firewater Skrevet 2. august 2009 #565 Del Skrevet 2. august 2009 Hvis du mistet armen din så hadde det vært Guds vilje, det er klart at han ikke ville hjulpet deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lommerusk Skrevet 2. august 2009 #566 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Anne_* Skrevet 2. august 2009 #567 Del Skrevet 2. august 2009 Først: Jeg er ikke kreasjonist. Og jeg forholder meg i første omgang til den håndfaste verden. Men når det kommer til evolusjonsteorien(som jeg absolutt ikke avviser), lurer jeg stadig på følgende: Når oppstod kjønnet formering? Og ville det ikke vært bedre, sett ut ifra et evolusjonsmessig ståsted, at alle bare var begge kjønn, slik som fek. reker? Takker på forhånd for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
firewater Skrevet 2. august 2009 #568 Del Skrevet 2. august 2009 Først: Jeg er ikke kreasjonist. Og jeg forholder meg i første omgang til den håndfaste verden. Men når det kommer til evolusjonsteorien(som jeg absolutt ikke avviser), lurer jeg stadig på følgende: Når oppstod kjønnet formering? Og ville det ikke vært bedre, sett ut ifra et evolusjonsmessig ståsted, at alle bare var begge kjønn, slik som fek. reker? Takker på forhånd for svar. Jeg skal ikke henge meg opp i det med kjønnet formering, da det er andre her som kan mer enn meg. Det jeg derimot vil kommentere er tanken om at hvis noe er bedre så vil evolusjon få det til å skje. Det hadde vært bedre for meg å være raskere enn det jeg er, men det betyr ikke at evolusjon vil gjøre meg raskere. Selv om noe i ettertid viser seg å være objektivt bedre så betyr det ikke at det er den utviklingen evolusjon burde ta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lommerusk Skrevet 2. august 2009 #569 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nk. Skrevet 2. august 2009 #570 Del Skrevet 2. august 2009 Jeg linker først til denne artikkelen: http://www.sciencedaily.com/releases/2008/...81120171328.htm Jeg er slett ingen ekspert på dette, men seksuell reproduksjon anses vel som en evolusjonær fordel fordi dette øker den genetiske variasjonen og minsker risikoen for skadelige mutasjoner. Dette står i grunnen greit forklart her. Reken er forøvrig en protandrisk hermafroditt. Det vil si at den tidlig i livet er hannkjønn mens den senere, når den er større og eldre, skifter kjønn. Den er strengt tatt ikke tvekjønnet i den forstand at den er to kjønn samtidig eller at den reproduserer aseksuelt. Genetisk variasjon er en stor fordel med tanke på beskyttelse mot parasitter. Ved aseksuell formering vil avkommet være nesten identiske kopier av moren, en sykdom som utnytter en viss genetisk svakhet vil da kunne utrydde alle klonene. Når og hvordan det først oppstod er ikke kjent. Det må ha vært en umiddelbar fordel at to organismer kombinerte DNA, men jeg er ikke sikker på hva denne fordelen var. Sex på det mest primitive nivået vi kan tenke oss høres mest ut som ett slagt parasitt/virus -forhold. Bra spørsmål forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 2. august 2009 #571 Del Skrevet 2. august 2009 Hans, KR-øst og andre kreasjonister: Dette er tre veldig enkle spørsmål og jeg håper dere kan svare. 1. Dersom dere skulle få svineinfluensa, vil dere da vende dere til legene og vitenskapsfolkene eller folder dere hendene i bønn og håper som gode kristne på at Gud gjør dere friske? 2. Hvor kommer svineinfluensaen, altså H1N1-viruset, fra? Er den skapt av Gud den også? 3. Dersom "evolusjonistene" finner en vaksine til svineinfluensaen, vil dere da være skeptiske til den også? Vil dere nekte å ta den? Litt lesestoff: http://www.livescience.com/health/090428-s...-evolution.html 1. Siden jeg aldri har henvendt meg til noen lege når jeg har hatt influensa tidligere, kommer jeg nok ikke til å gjøre det nå heller. Det påståes jo også at denne er mildere enn annen influensa, men den er hauset kraftig opp av mediene. Sikkert på oppdrag fra de ansvarshavende. 2. Den er skapt av mennesker med onde hensikter. 3. De som har produsert kilden til denneinfluensaen, har også produsert den såkalte motgiften til denne. Men jeg antar at denne motgiften er farligere enn selve influensaen, og jeg kommer ikke under noen omstendigheter til å ta denne, da jeg tror denne etterhvert vil ta livet av flere enn selve influensaen. Skal jeg be om noe, da må det bli at jeg ikke blir smittet av dette menneskelagde svineriet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 2. august 2009 #572 Del Skrevet 2. august 2009 Åja, sånn var det jo selvsagt. Men jeg må jo si at det ikke hørtes særlig kjærlig eller tilgivende ut. Det kommer stadig beviser for at Bibelen taler sant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lommerusk Skrevet 2. august 2009 #573 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lommerusk Skrevet 2. august 2009 #574 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 2. august 2009 #575 Del Skrevet 2. august 2009 Så du er ikke bare kristen, men konspirasjonsteoretiker også? Du må forstå at jeg har ikke informasjon bare fra evolusjonister serru. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 2. august 2009 #576 Del Skrevet 2. august 2009 Har du noen konkrete eksempler? På hvilken måte er dette relevant for den teksten du siterte? Judas 1,18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2009 #577 Del Skrevet 2. august 2009 Så du er ikke bare kristen, men konspirasjonsteoretiker også? At KR er konspirasjonsteoretiker visste du vel? Hvis Satan har sprunget rundt med spade for 6000 år siden og gravd ned masse disosaurfosiler for å lure oss i dag må vel det inngå i historiens største kospirasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lommerusk Skrevet 2. august 2009 #578 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lommerusk Skrevet 2. august 2009 #579 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 2. august 2009 #580 Del Skrevet 2. august 2009 Sorry, jeg "mistet" den eneste Bibelen jeg hadde i peisen for noen år siden. Dæsken som den brant! (skyldes sannsynligvis den uvanlig høye konsentrasjonen av metan) Det er da ikke så vanskelig å forstå. Men nå kan det være at det fortsatt er en og annen ABC å få tak i. Prøv gjerne på biblioteket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå