Gå til innhold

Diskusjon rundt evolusjonsteorien

Gjest Gjest_Hans_*

Anbefalte innlegg

Dinosaurer, fossiler?

De levningene som blir funnet er fortsatt bare en fantastisk liten andel av det livet som har eksistert på jorda, for det er faktisk ikke slik at alt har blitt lagt på formalin eller frosset ned. Å finne hele rekken av skapninger helt tilbake til det første livet på jorda for 3 milliarder år siden er rett og slett ikke mulig, det vil uansett være gap.

Jeg ba bare om en link som kunne vise meg bilder av overganger mellom forskjellige arter og fram til dagens mennesker.

Hvis dere ikke vet om slike finnes, hvorfor ikke bare si det?

Jeg tror nemlig ikke at slike finnes, og dere kan altså ikke motbevise det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ba bare om en link som kunne vise meg bilder av overganger mellom forskjellige arter og fram til dagens mennesker.

Hvis dere ikke vet om slike finnes, hvorfor ikke bare si det?

STRÅMANN og TROLLING

Ja hvorfor ikke slå begge deler sammen i en og samme post.

Vel ser også at du greier å smette inn en løgn også, bra jobba.

Alle kreasjonister bør være stolt..

Endret av Midgard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash

Jeg tror ikke det er mulig, uansett hvor stort bevismateriale, å overbevise noen som er så fanatiske i troen som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det lar seg ikke gjøre å motbevise at du ikke tror det.

Hør engang: Det er nå sånn at det er slik det er, enten DU velger å tro det, eller ikke.

Siden vi vet at du har vært aktiv i dette forumet og i denne tråden veldig lenge, og har fått deg presentert dokumentasjon og linker i mengder, så gidder vi ærlig talt ikke å gi deg det en gang til. Du får heller lese det du allerede har fått. Gjør leksen din om igjen, Øst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så har dette blitt presentert tidligere, både her og i andre tråder, både bilder og tekst, det burde være nok.

Vi kan jo forsåvidt snu på flisa og spørre om vi har bevis for at alle artene vi kjenner til har oppstått på samme tid, altså at de ble skapt samtidig. Dette ville isåfall slått et slag for kreasjonismen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så har dette blitt presentert tidligere, både her og i andre tråder, både bilder og tekst, det burde være nok.

Vi kan jo forsåvidt snu på flisa og spørre om vi har bevis for at alle artene vi kjenner til har oppstått på samme tid, altså at de ble skapt samtidig. Dette ville isåfall slått et slag for kreasjonismen.

Det vil jeg også gjerne se.

Det må da kunne finnes en pålitelig dateringsmetode som beviser at det ikke finnes fossiler som er eldre enn, si, 6000 år, og at det ikke spiller noen rolle hva slags lag de ligger i? Og at alle de utdødde artene stopper opp for 5000 år siden i forbindelse med den mye omtalte verdensomspennende flommen, dvs at alle fossiler av disse kun er mellom 6000 og 5000 år gamle.

Alternativt så vil jeg gjerne se fotografier av fossile harepuser fra krittiden. Eller bevere. Eller andre pattedyr som ligner på de vi har i dag.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

STRÅMANN og TROLLING

Ja hvorfor ikke slå begge deler sammen i en og samme post.

Vel ser også at du greier å smette inn en løgn også, bra jobba.

Alle kreasjonister bør være stolt..

Så du har heller ingenting å vise til for å bevise dine påstander?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er mulig, uansett hvor stort bevismateriale, å overbevise noen som er så fanatiske i troen som deg.

Nei, særlig når man ikke har noe å vise til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det lar seg ikke gjøre å motbevise at du ikke tror det.

Hør engang: Det er nå sånn at det er slik det er, enten DU velger å tro det, eller ikke.

Siden vi vet at du har vært aktiv i dette forumet og i denne tråden veldig lenge, og har fått deg presentert dokumentasjon og linker i mengder, så gidder vi ærlig talt ikke å gi deg det en gang til. Du får heller lese det du allerede har fått. Gjør leksen din om igjen, Øst.

Ingenting annet enn en unnskyldning her heller.

Nei, slike bilder jeg etterlyser finnes nok ikke å oppdrive.

Teorien kan ikke bevises med bilder av funn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jeg også gjerne se.

Det må da kunne finnes en pålitelig dateringsmetode som beviser at det ikke finnes fossiler som er eldre enn, si, 6000 år, og at det ikke spiller noen rolle hva slags lag de ligger i? Og at alle de utdødde artene stopper opp for 5000 år siden i forbindelse med den mye omtalte verdensomspennende flommen, dvs at alle fossiler av disse kun er mellom 6000 og 5000 år gamle.

Alternativt så vil jeg gjerne se fotografier av fossile harepuser fra krittiden. Eller bevere. Eller andre pattedyr som ligner på de vi har i dag.

Bildet fjernet iht reglene om kopirett

Bond, mod

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting annet enn en unnskyldning her heller.

Nei, slike bilder jeg etterlyser finnes nok ikke å oppdrive.

Teorien kan ikke bevises med bilder av funn.

Besøk et paleontologisk museum. Hadde du lagt ut et bilde her, forresten? Hva var det for noe? Harepuser fra Kritt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøk et paleontologisk museum. Hadde du lagt ut et bilde her, forresten? Hva var det for noe? Harepuser fra Kritt?

Tror det var et fossil av et menneske som matet en T-rex med en Chihuahua. Et stillbilde fra juratiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VinglePetter

Tror det var et fossil av et menneske som matet en T-rex med en Chihuahua. Et stillbilde fra juratiden.

Dokumentarserien om Fred Flintstone er jo også godt nok bevis for KR-Øst om at mennesker og dinoer levde i ro og mak sammen. Jesus hadde jo en raptor som han red på helt til Jerusalem, der byttet han til ett esel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ARtikkelen din henviste til en punktmutasjon som i løpet av en eneste generasjon doblet hjernevolumet til musene. Noen kommentarer til det? Det er nemlig ikke slik at hvert eneste nytt nevron har sitt gen. Noen ganger skal det ikke mer til for å øke størrelsen til et organ, enn at en genetisk endring skjer som forlenger vekstperioden enten i fosterlivet eller i tidlig barndom. Sånne forandringer kan komme ganske kjapt.

Little Hercules, eller Richard Sandrak er en ung mann som har vært ekstremt sterk hele livet. Helt fra han ble født. Begge foreldrene hans var over gjennomsnittet sterke, og selv ble han født med meget lite kroppsfett og desto mer muskler.

Bilder:

http://musclebase.blogspot.com/2010/01/richard-sandrak-little-hercules.html

Denne gutten skiller seg radikalt ut fra alle andre, og det skyldes en enkelt mutasjon. Begge foreldrene hans har tilfeldigvis den samme mutasjonen, som fører til øket produksjon av muskelmasse. Han har fått genene fra dem begge. Bingo! Instant supermann.

Du kan i hvert fall bare glemme punktmutasjon, nå som en svenske har funnet en ny forklaring på problemet med størrelsen på hjernen.

Og hvorfor er jeg over hele hodet ikke overrasket?

http://www.adressa.no/meninger/article1482249.ece

så to forskjellige arter KAN altså få reproduktive avkom, nei nå må virkelig le! Høyt, og lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har heller ingenting å vise til for å bevise dine påstander?

Det er ikke en påstand der er en OBSERVASJON.

Det er DU som må bevise dine påstander.. Men selvfølgelig lar det seg ikke gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så to forskjellige arter KAN altså få reproduktive avkom, nei nå må virkelig le! Høyt, og lenge!

Ja, Le av din egen uvitenhet..

Du kan i hvert fall bare glemme punktmutasjon, nå som en svenske har funnet en ny forklaring på problemet med størrelsen på hjernen

Kan du gjøre rede for denne forklaringen ?

Endret av Midgard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan du gjøre rede for denne forklaringen ?

Har du ikke lest artikkelen i linken jeg la ved?

Var det ikke du som bekaget deg over stråmann og trolling forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan i hvert fall bare glemme punktmutasjon, nå som en svenske har funnet en ny forklaring på problemet med størrelsen på hjernen.

Og hvorfor er jeg over hele hodet ikke overrasket?

http://www.adressa.no/meninger/article1482249.ece

Tenker du på homo neanderthalensis og homo sapiens? De var ikke videre forskjellige fra hverandre. Er det noe enestående at to grener av menneskeheten som stammet fra hver sin utvandring fra Afrika, var så like at de kunne få barn sammen?

Ja, jeg tenker at du helst ikke vil snakke om at en enkel mutasjon kan få store konsekvenser for størrelsen på det komplekse organet hjernen. Men sånn er det altså. Iallfall hos mus. Mennesker kan man jo ikke gjøre sånne forsøk på, så der er det ingen sikker kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke lest artikkelen i linken jeg la ved?

Var det ikke du som bekaget deg over stråmann og trolling forresten?

Jeg syns DU skal gjøre rede for forklaringen siden det er DU som kommer med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var tydeligvis noe dere ikke var modne nok til å se og forstå enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...