Cuba Skrevet 24. juli 2009 #1 Skrevet 24. juli 2009 Hei! Kjøpte meg ny bil i går og tenkte at det kanskje er på tide å sette forsikringen i mitt navn, har stått på pappa til nå. Så da lurer jeg på hva som lønner seg for meg økonomisk? Bilen er en WV Polo (95-mod), ingen alarm og kan ikke skryte på meg noen garasje for øyeblikket. Og jeg er under 25. Noen som har noen lure ideer?
Gjest Gjest_lilli_* Skrevet 24. juli 2009 #2 Skrevet 24. juli 2009 Hei! Kjøpte meg ny bil i går og tenkte at det kanskje er på tide å sette forsikringen i mitt navn, har stått på pappa til nå. Så da lurer jeg på hva som lønner seg for meg økonomisk? Bilen er en WV Polo (95-mod), ingen alarm og kan ikke skryte på meg noen garasje for øyeblikket. Og jeg er under 25. Noen som har noen lure ideer? Tror det er kun vesta som har det slik at grensa er på 23. Ellers er det både fra 24 og 25? Det var det vi erfarte når vi styrte med forsikring til vår datter for ikke så lenge siden. Vi flyttet da alle våre forsikringer dit. Husk bare på at det koster i omregistrering av bilen på biltilsynet, men så begynner du å samle egen bonus og det er jo bra. Ellers så kan du fremdeles står inn under din fars avtale(så nyter du godt av samle rabatten hans).
Snill Skrevet 24. juli 2009 #3 Skrevet 24. juli 2009 Tror det er kun vesta som har det slik at grensa er på 23. Ellers er det både fra 24 og 25? Det var det vi erfarte når vi styrte med forsikring til vår datter for ikke så lenge siden. Vi flyttet da alle våre forsikringer dit. Husk bare på at det koster i omregistrering av bilen på biltilsynet, men så begynner du å samle egen bonus og det er jo bra. Ellers så kan du fremdeles står inn under din fars avtale(så nyter du godt av samle rabatten hans). De fleste forsikringsselskapene jeg har sett har kalkulatorer på nettet der du fyller inn navn, nummer, bil, km, m.m. og får ut en pris. Selv forsikret jeg en lignende bil som din for ca 6 år siden, og det kom på rundt 5000 i året. Jeg var da 23-24 år. Du MÅ IKKE finne på å ta første og beste tilbudet, siden IF/Storebrand ville ha rundt 14.000! for bilen min, så det lønner seg å sjekke rundt. Pris er dessuten avhengig av hvor du bor, så ikke sikkert du kommer like lavt som meg uansett. Jeg vil heller ikke anbefale å forsikre den på din far. Før fikk du overført hans bonus til deg om du ville, men det får du ikke nå lenger (mener jeg). Derimot er jeg ikke 100% sikker på om dette stemmer. Jeg tipper/anbefaler at du finner et selskap som tar rundt 5-6000 i året med 20 eller 30% bonus fra starten av. Dette tilsvarer 4-500 pr mnd og kan ordnes som avtaletrekk fra konto. Sliter du litt med finansene er det nok bedre med 400 pr mnd enn 5000 en gang i året. Her er link til Sparebank1, som jeg har, men du finner hos andre også. Ellers er det jo bare å stikke innom de ulike kontorene en dag også.
Fredrik=) Skrevet 24. juli 2009 #4 Skrevet 24. juli 2009 Du ringer alle forsikring selskapene oppgir prson nr, bil nr, forsikringer og svarer på noen spm og får en pris tar kanskje 1time kan være vel anvendt tid. anbefaler alle å gjøre det ofte.
Gjest Gjest_Ida_* Skrevet 24. juli 2009 #5 Skrevet 24. juli 2009 Du kan sende inn skjema og få tilbud fra flere her. Ta også en titt her. For et par år siden skulle jeg forsikre min nye bil. Bilen er av type "veldig rask" og kombinert med to sønner som disponerer bilen, men er under 23 år, så ble det en ganske dyr forsikring. Det er litt forskjellig praksis fra selskap til selskap hvordan de gjør det med unge sjåfører, men for min del var if det beste alternativet. Mener å huske at også Terra forsikring hadde en ganske bra pris og gode vilkår.
Cuba Skrevet 24. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 24. juli 2009 Takk for alle svar Har allerde hørt litt rundt og fant ut at jeg skulle sette det på meg. Betaler litt over 5000,- i året. Men bare fram til samboeren og jeg får samme adresse igjen, da kunne jeg visst overta hans bonus fra Sverige (her vi har bodd en stund) og da ble det enda bedre Dette er samme selskap som foreldrene mine har hatt i mange år og de er veldig fornøyde i allefall Skal kjøpe hus i Norge nå og da kommer vi til å samle alt under samme selskap så klart. Tror dette var den beste løsningen. Lønner seg helt klart å ringe litt rundt ja! Verken Storebrand eller Gjensidige lønte seg for oss i denne omgang i allefall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå