Gå til innhold

Irritert og frustrert men veit ikkje heilt ka eg skal gjøre.

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert.
Skrevet

Meg og min samboer har vore sammen i litt over 6 år. Det siste året har vore litt røft og me enda opp med å slå opp for noken mnd siden. Siden me budde ilag blei me enige om at han skulle hjelpe meg med å finne leilighet og at me ikkje skulle holde på med noen/rote med noen/gjøre noe som helst med noen mens me fortsatt budde sammen. Noken dager seinare gjekk han ut med to venner på fest hjå han eine og når han kom heim att klaga han på facebook med ei felles venninna at kvinnfolk var "luremus" og at han hadde kysse ei anna jenta. Ho fortalde det til meg og eg spurde han om han hadde gjort noke. Han nekta først men når eg sa eg visste kva han hadde gjort sa han at han hadde kyssa ei jente i ett veddemål. Eg vart irritert og såra siden det var hans ide at me skulle la væra og rota med noen og siden eg følte åra me var ilag ikkje betydde noke for han. Me var uvenner ei lita stund, som ikkje er heilt lett når me budde ilag, men me vart vennar igjen og starta på nytt. Eg tilgav 'idiotien' hannas, sjølv om eg ikkje syns det er noke kjekt å tenka på at han hadde gjort det. Forholdet er mykje betre no enn det da var, bare så det er sagt. Problemet er at eg er fortsatt irritert over det. Nei, eg brukar det ikkje mot han siden eg har tilgitt han eller noke slikt men eg vil jo vita kven det var han kyssa, så eg veit ho ikkje henger rundt han eller vågar å prate med han igjen (då trur eg nok eg hadde grusa ho skikkeleg)!!

Og eg trur eg har funne ut kven det er (er 99% sikker). Om eg har rett er det ei ungjenta på 16 år, som har ein unge som var rundt 2 mnd då det skjedde og ho er trulova. Kan sei at kjærasten min er 32 og eg er 23, så er litt ekkelt å tenke på med alderen hennar. Men, eg aner ikkje kva eg skal gjera. På ein måte har eg lyst å takka ho, fordi det var ein liten tankevekkar og det fekk meg til å innse kor glad eg er i kjærasten min og at eg vil væra ilag med han. Men på den andre sida har eg og veldig lyst å konfrontere ho med det eg veit og klappe til ho hardt. Eg tvilar på eg kommer til å gjera noke, men eg er frustrert til de grader. Noen som har tips til kva eg burde gjera?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva du mener denne jenta har gjort galt? Hun har rotet med en singel mann på fest, og det blir for dumt å konfrontere henne med det. At du og din eks har en avtale er vel og bra, men min erfaring tilsier at det fungerer dårlig å bo med eksen etter at det er slutt. Finn deg et annet sted og bo og la eks være eks, du har faktisk ingenting med hva eller hvem han foretar seg.

Skrevet

Me blei sammen igjen noen dager etterpå, som du hadde fått med deg om du hadde lest heile posten min :)

Ho har ikkje gjort noko gale sånn sett, men det irritere meg uansett.

Skrevet

Jeg klarer ikke å lese at dere var sammen på tidspunktet for festen, så der er du uklar. Uansett synes jeg du skal la jenta være i fred og konsentrere deg om samboeren din.

Skrevet

Jenta har jo ikke gjort noe galt så hva du skal konfrontere henne med skjønner jeg ikke helt. Jeg forstår du synes det er ekkelt at kjæresten din har kysset en jente som er 16 år yngre, men det er vel heller noe du må ta opp med han.. Om de har kontakt så er det jo samboeren din du bør ta det opp med, ikke henne. Så mitt råd er å glemme jenta og konsentrere deg om samboreren din, som Iah også foreslo;)

Skrevet

Er det en som skal "gruses" så er det jo din eks/kjæreste.

Hva ungjenta har gjort, har du ingen ting med. Hun er ikke i et forhold til deg, og hun har ikke lovet deg noen ting.

Hvorfor kan du ikke være tøff nok til å ta den greia ut på gubben din, og la den stakkars uskyldige jenta i fred?

Gjest regine ii
Skrevet

Hva ungjenta har gjort, har du ingen ting med. Hun er ikke i et forhold til deg, og hun har ikke lovet deg noen ting.

Hvorfor kan du ikke være tøff nok til å ta den greia ut på gubben din, og la den stakkars uskyldige jenta i fred?

amen!

Skrevet

Kjærasten min har fått sitt.

Uskuldig og uskuldig, ho har jo vore utro, og eg håpar hennar kjæraste finn det ut.

Skrevet
Ho har ikkje gjort noko gale sånn sett, men det irritere meg uansett.

Javel? Hun har ikke gjort noe galt, men du har likevel lyst til å slå til henne?

At kjæresten din er såpass lite til kar at han kliner med ei svært ung jente (som er forlovet), sier vel mer om han enn om denne tenåringen.

Uskuldig og uskuldig, ho har jo vore utro, og eg håpar hennar kjæraste finn det ut.

Gi deg, a'!

Nå er du jo bare ute etter bråk! :roll:

Skrevet

Det kan jeg forstå. Men det er lang mellom å håpe på det, og ønsket om å gruse henne. Rett sinnet ditt mot den som fortjener det, og bli ferdig med det.

Du har selv avgjort å fortsette i forholdet, enda du vet hva han har gjort, så da får du stå for din egen beslutning.

Gjest Gjest
Skrevet

Herregud, dette er så tåpelig! Du er sint fordi kjæresten din kyssa en annen jente, noe som er naturlig (selvom dere hadde en liten pause på det tidspunktet), men det er så vikitg for deg å være kul og forgiving at du ikke tør å rette sinnet ditt til den personen som egentlig har "sviktet" deg. Så derfor vil du ta det ut på en person som ikke har noenting med deg å gjøre! Ja, jenta var teit og utro med forloveden sin, men hva har du med det å gjøre? mitt råd til deg er å ikke være så jævlig feig at du later som at du har tilgitt kjæresten din når du åpenbart ikke har det. Det er normalt å føle sinne vet du. Stå for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...