Gjest Gjest_hvit_* Skrevet 24. juli 2009 #1 Skrevet 24. juli 2009 Er ikke sikker på hvor jeg skal poste denne! Jeg har noen møbler fra Ikea , bokhyll som brukes som tv-bord til flatskjermen og til å ha dvd-ene i, noen flate hyller og diverse.. De er sorte, og jeg kunne gjerne tenkt meg å gjort dem hvite. Det er blank/glatt overflate, så jeg vet ikke om maling vil flasse fort av? Hvis det flasser av, men etter lang tid så vil jeg male dem, men hvis det skjer fort så burde jeg jo ikke det. Kanskje det er best å spraylakere? Har uansett tenkt å kjøpe meg nye møbler om et par år, men i mellomtiden hadde det vært koselig å kjørt en romantisk stil med hvite møbler. Noen som vet hva som er best?
monkeyhub Skrevet 24. juli 2009 #2 Skrevet 24. juli 2009 Tja..du kan jo høre med de som jobber i fargehandelen om det finnes en malingstype du kan bruke. En som ikkje flasser av.. ellers må du nok pusse ned lakken og så male over det igjen, og det blir en del arbeid!
Fillan Skrevet 24. juli 2009 #3 Skrevet 24. juli 2009 Er ikke sikker på hvor jeg skal poste denne! Jeg har noen møbler fra Ikea , bokhyll som brukes som tv-bord til flatskjermen og til å ha dvd-ene i, noen flate hyller og diverse.. De er sorte, og jeg kunne gjerne tenkt meg å gjort dem hvite. Det er blank/glatt overflate, så jeg vet ikke om maling vil flasse fort av? Hvis det flasser av, men etter lang tid så vil jeg male dem, men hvis det skjer fort så burde jeg jo ikke det. Kanskje det er best å spraylakere? Har uansett tenkt å kjøpe meg nye møbler om et par år, men i mellomtiden hadde det vært koselig å kjørt en romantisk stil med hvite møbler. Noen som vet hva som er best? Går kjempe fint å male slike møbler, bare bruk "HEFTGRUNNING" først;-)
Gjest ~Milla~ Skrevet 25. juli 2009 #4 Skrevet 25. juli 2009 Beste du kan gjøre er å gå over med litt fint sandpapir først, så tørk godt av de, mal et lag med heftgrunning, og så male med den malingen og fargen du ønsker. Anbefaler 2 strøk! Vi har nettopp malt masse møbler fra IKEA, leksvik serien, og de ble helt super fine!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå