Gjest Siljabby Skrevet 23. juli 2009 #1 Skrevet 23. juli 2009 Hei. Jeg har aldri barbert underlivet før, men skal begynne med det. Har noen råd om hva jeg skal gjøre og hva jeg trenger?
Gal_dame Skrevet 24. juli 2009 #2 Skrevet 24. juli 2009 En god barberhøvel + barberskum, samt aloe vera krem/gel. Er ikkje så vanskelig, bare ikkje gå mot hårenes retning når du barbere. Bruk ett speil om du vil være nøye på steder det er vanskelig å se. Smør på aloe vera'en etterpå.
Gjest Lancelotte Skrevet 24. juli 2009 #3 Skrevet 24. juli 2009 En god barberhøvel + barberskum, samt aloe vera krem/gel. Er ikkje så vanskelig, bare ikkje gå mot hårenes retning når du barbere. Bruk ett speil om du vil være nøye på steder det er vanskelig å se. Smør på aloe vera'en etterpå. Følte meg relativt uforsiktig nå Jeg bare tar høvelen og barberer mot håra... det er vel oppskriften.. Er det ikke bra nok?!
ungjente90 Skrevet 24. juli 2009 #4 Skrevet 24. juli 2009 Følte meg relativt uforsiktig nå Jeg bare tar høvelen og barberer mot håra... det er vel oppskriften.. Er det ikke bra nok?! Man skal ikke barbere mot hårene, men med!=P Kan få inngrodde hår av å barbere mot. Det er også veldig viktig å alltid bruke en ren, skarp barberhøvel!
Gjest Kavring Skrevet 24. juli 2009 #5 Skrevet 24. juli 2009 Man skal ikke barbere mot hårene, men med!=P Kan få inngrodde hår av å barbere mot. Det er også veldig viktig å alltid bruke en ren, skarp barberhøvel! Men jenter; Dere som ikke barberer mot hårene, hvordan får dere det til å bli helt glatt da, da?
kleshenger Skrevet 24. juli 2009 #6 Skrevet 24. juli 2009 Når jeg gjør det bruker jeg godt med skum, barberer først med hårene så lang det lar seg gjøre, og avslutter mot hårene for å få vekk det aller siste. Etterpå bruker jeg en krem/gel som f eks aloe vera eller spesialkrem/gel for intimbarbering.
vaniljen Skrevet 25. juli 2009 #7 Skrevet 25. juli 2009 jeg har prøvd og prøvd men uansett så blir det bare nupper og irritert etterhvert. det pleier å gå bra i de første ukene, men så blir det bare mer og mer nupper. bruker ny høvel og mye skum (dr greve intimsåpe) barberer med hårene og leketøysrens etterpå som liksom skal hjelpe. synes det er rart, og irriterende siden det er den greieste måten å gjøre det på. jeg vurderer i grunn å vokse hos en proff, om det går siden jeg har lest at man ikke skal vokse på føflekker.
Butterball Skrevet 25. juli 2009 #8 Skrevet 25. juli 2009 Jeg sliter veldig med at jeg får røde nupper, men har endelig funnet et "rituale" som fungerer for meg. 1. Jeg bruker barberingkrem fra Kondomeriet. Den skummer ikke, og har litt glideeffekt så høvelen glir lettere. Tror kanskje de har begynt å selge noe liknende i vanlige butikker og. 2. Jeg barberer meg etter at jeg har dusjet, så hårene er myke. Bruker glovarmt(!) vann på høvelen. 3. Jeg barberer kun med hårene. Jeg ser syreskadet ut om jeg prøver å barbere mot 4. Etter barbering har jeg på vibratorrens. Gjerne med nytt lag dagen etter. Så dette er da mine hemlige triks i kampen mot de ***** nuppene
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2009 #9 Skrevet 25. juli 2009 Jeg barberer meg etter dusjen også. Da er det lettest å få til. Om hårene er lange bør du klippe/stusse først. Så bruker jeg asan bikini, og den syns jeg fungerer greit. Jeg barberer først med hårene og etterpå på siden. Fra det ene beinet til det andre, liksom. Fungerer kjempe fint. Du får en tettere barbering, og du slipper å barbere mot hårene som irriterer. etter barberingen tar jeg gjerne på en rensekrem og avslutter med en god parfymefri fuktighetskrem, eller aloevera. jeg er ikke lenger plaget med røde nupper!! Fungerer kjempefint
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2009 #10 Skrevet 25. juli 2009 Bare husk å få en etterbaberingskrem uten parfyme o.l. Eller kan huden bli irritert og rødt. Ikke noe pent
Gjest Euforia Skrevet 26. juli 2009 #11 Skrevet 26. juli 2009 Noen som har prøvd noe annet enn barberhøvel? Synes det vokser ut så fort, men det blir et bedre resulatet med barberhøvel enn f.eks. epilator (dette er bare pga. jeg ikke tør, tror jeg).
vaniljen Skrevet 3. august 2009 #12 Skrevet 3. august 2009 skal jammen prøve med glovarmt vann på høvelen, og kjøpe meg noe skikkelig barberkrem. euforia: jeg prøvde noe hårfjerningskrem på bikinilinjen en gang og det fungerte greit i begynnelsen, men etterhvert funket ikke kremen på hårene lengre? hmz, det var hvertfall helt smertefritt og nuppefritt. (for min del)
Quirky Skrevet 4. august 2009 #13 Skrevet 4. august 2009 Barbergeleen fra RFSU som er spesielt beregnet på intimbarbering har gjort livet mitt mye enklere.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2009 #14 Skrevet 5. august 2009 jeg har prøvd og prøvd men uansett så blir det bare nupper og irritert etterhvert. det pleier å gå bra i de første ukene, men så blir det bare mer og mer nupper. bruker ny høvel og mye skum (dr greve intimsåpe) barberer med hårene og leketøysrens etterpå som liksom skal hjelpe. synes det er rart, og irriterende siden det er den greieste måten å gjøre det på. jeg vurderer i grunn å vokse hos en proff, om det går siden jeg har lest at man ikke skal vokse på føflekker. La huden få lufte seg etter barberingen og vask den gjerne med Klorhexidin eller et annet desinfiserende middel. Hvis du er plaget med nupper i ettertid bør du gjøre dette ihvertfall en gang om dagen i tre dager etter barberingen. Det kan også være lurt å vaske høvelen med desinfiserende middel før barberingen, det kan sitte mye rart på den.
Lilandry Skrevet 5. august 2009 #15 Skrevet 5. august 2009 Men jenter; Dere som ikke barberer mot hårene, hvordan får dere det til å bli helt glatt da, da? Det lurer jeg også på..., jeg barberer mot hårene selv om det er det som gjør at folk får nupper. Jeg har fått det til å blitt en vane, så jeg sliter ikke med nupper eller noe som helst. Jeg bruker verken barberskum eller krem etterpå. Har kun vann og en bra høvel, noen ganger bruker jeg i nød den høvelen jeg har brukt en stund og det gjør heller ingenting. Kanskje jeg bare er heldig da?
Gjest Ejala Skrevet 5. august 2009 #16 Skrevet 5. august 2009 Noen som har prøvd noe annet enn barberhøvel? Synes det vokser ut så fort, men det blir et bedre resulatet med barberhøvel enn f.eks. epilator (dette er bare pga. jeg ikke tør, tror jeg). Epilator fungerer greit her, syns eg. Men har prøvd kun på venusberget. Det blir vondare dess lenger ned eg epilerer, så eg stoppar litt ovanfor der det "deler seg" til kjønnsleppene. - Om du vil ha ein peikepinn på smerta kan du jo prøve å nappe eitt hår eller to med pinsett?
Gjest Euforia Skrevet 5. august 2009 #17 Skrevet 5. august 2009 Barbergeleen fra RFSU som er spesielt beregnet på intimbarbering har gjort livet mitt mye enklere. http://www.barbershop.no/diverse/intim/rfs...asy-shavin.html Er det den du har?
Gjest Euforia Skrevet 5. august 2009 #18 Skrevet 5. august 2009 Epilator fungerer greit her, syns eg. Men har prøvd kun på venusberget. Det blir vondare dess lenger ned eg epilerer, så eg stoppar litt ovanfor der det "deler seg" til kjønnsleppene. - Om du vil ha ein peikepinn på smerta kan du jo prøve å nappe eitt hår eller to med pinsett? Hvor lenge er hårene borte? Epilatoren min bråker skikkelig og SER skikkelig skummel ut i tillegg, så jeg tør ikke drive av der nede i tilfelle det går galt
Quirky Skrevet 5. august 2009 #19 Skrevet 5. august 2009 http://www.barbershop.no/diverse/intim/rfs...asy-shavin.html Er det den du har? That's the one!
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2009 #20 Skrevet 5. august 2009 Barber enten i dusjen eller etter å ha dusjet. Bruk en ny og skarp høvel. Ha på rikelig med barberskum, vent litt. Barber med hårene, og skyll høvelen etter hvert "tak". Rens huden etterpå ved bruk av vann, tørk forsiktig med håndkle. Smør med aloe vera eller fuktighetskrem, gjerne aloe vera først også fuktighetskrem når aloe veraen er borte. Ok?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå