Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tar det fra man søker på overgangstønad, til man får det?

Og hvordan klare seg økonimisk i mellomtiden?

Og kan man søke mens man fortsatt bor sammen, for å vente med å flytte fra hverandre før vi vet om det går økonomisk???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du gjør det lurt i å søke med engang du vet at du vil bli enslig med barn....

Det skal kke ta så veldig lang tid sånn egentlig, men nå har vi jo lest om NAVs treghet så man vet aldri!

Skrevet

Men må man ikke ha adressen til den andre parten, der den har flyttet?

Gjest Gjest
Skrevet

Jo... Det måtte ihvertfall jeg ha da jeg skulle levere søknad

Skrevet

Det må være unntak når man faktisk ikke vet bostedsadressen til den som flytter!

Det er vel et felt der du kan fylle i "øvrige" komentarer!

Da skriver du at du ikke vet når barnets andre forelder skal flytte/og ikke vet hvor dette blir -Samlivsbrudd er et faktum og at du kommer tilbake til disse opplysningene når du vet noe mere sikkert!

Skulle tro at du/dere ikke er alene om å ha det sånn, så "skjønn" må kunne brukes under slike tilfeller!...mener nå jeg da!

Gjest Gjest
Skrevet

Du kan ikke søke før du faktisk er alene. Og er du gift, må separasjonsbevilling foreligge.

Firkantet? Ja. Problem for mange? Ja. Og det eneste svaret man får, er at man må søke sosialhjelp.

Gjest Gjest
Skrevet
Du kan ikke søke før du faktisk er alene. Og er du gift, må separasjonsbevilling foreligge.

Firkantet? Ja. Problem for mange? Ja. Og det eneste svaret man får, er at man må søke sosialhjelp.

Da hadde jeg satt opp en adresse til foreldrene/søsken til h*n som flytter.

Selvsagt med sammtykke fra dem og den som flytter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...