Gjest MooCow Skrevet 23. juli 2009 #1 Skrevet 23. juli 2009 (endret) Er det noen her som har erfaring med greyhound? Vi har ikke planer om aa skaffe oss hund akkurat naa, men leker med tanken paa aa ta til oss en omplasseringshund hvis vi flytter neste aar. Greyhounds blir jo brukt til veddeloep her i UK, og de blir ofte avlivet naar de ikke duger lenger(3-5aars alderen) ... Men heldigvis er det mange organisasjoner som proever aa omplassere dem. Men jeg vet ikke saa mye om rasen annet enn at de ikke trenger mye mosjon og boer holdes i baand hele tiden(utenom paa inngjerdet omraade saaklart). Saa nydelig da! Endret 23. juli 2009 av MooCow
Gjest Marlo Skrevet 23. juli 2009 #2 Skrevet 23. juli 2009 Er vel noe av de mest avslappa bikkjene jeg noensinne har värt borti vil jeg tro. Man skal jo ALLTID väre obs på omplasseringshund, du vet som regel ikke hva du får, men rasen generellt er fantastisk. Klarer seg fint med noen få korte turer om dagen, et GODT og ikke minst MYKT sted å ligge - om de kunne velge - sofaen din eller senga di. De trenger jo å få löpt fra seg litt nå og da, dette kan man jo löse på andre måter om det ikke finnes muligheter for å slippe de löse. (sykle, jogge etc etc)
Frey Skrevet 23. juli 2009 #3 Skrevet 23. juli 2009 Racing greys er ikke det samme som en vanlig grey som man får fra oppdretter som valp. Dersom man ikke har god erfaring med hund er det ikke anbefalt å overta en pensjonert løpshund. De er ofte dårlig sosialiserte da de blir plassert i kenneler fra de er valper, og mange er kjent for å være aggressive. Da ville jeg heller vurdert en pensjonert whippet, siden disse i utgangspunktet har et mildere gemytt enn grey.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå