Gå til innhold

Hva liker du å drikke? PÅ fest, by´n....

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei hei:)

Håper på mange svar nå! Spm. er enkelt: Hva liker du å drikke av alkoholholdige drikkevarer? På by´n, på fest eller bare som kos....

Jeg ender som regel opp med øl. Dette er forsåvidt greit. Jeg er veldig glad i øl. Tar med at jeg er 18 år og har ikke det største alkoholkonsumet av 18 åringer. Som sagt jeg ønsker å muligens utvide reportoaret, viss dere forstår!

Forslag til drinker? Eller andre ting dere foretrekker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På fest pleier jeg å drikke blank rom med lime, sitronbrus og masse is. Det er friskt og godt. Ellers hender det jeg tar vin eller rusbrus.

På byen går det mest i Smirnof Ice.

Å kose meg med drikker jeg gjerne en kald Baileys eller vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går mest i rødvin

Ellers:

Smirnoff ice

Cider

Baileys on the rocks

Irish coffee

Strawberry Daiquiri

Sangria

Strawberry Margarita

Screwdriver

Sex on the beach

Long island icetea

Nå høres jeg jo ut som den stordrikkeren,men det er jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dolphina

Det kommer litt ann på!

Nå i sommervarmen smaker det godt med en iskald øl eller Smirnoff Ice eller et glass hvitvin.

På fest går det ofte i øl/rusbrus, vin og vodka.

En Bailys er aldri å forrakte, men er ikke noe glad i "dritings-drinker" som Tyrker ogTequila...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er på byen drikker jeg mest øl og rusbrus. Det hender jeg kjøper meg en baileys eller tyrkisk pepper.

En gang jeg hadde fått litt for mye av det gode drakk jeg noe med kanelsmak, den var blank, sterk og så var det gullglitter i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stort sett hvitvin om sommeren og rødvin om vinteren - drakk me øl før men sjelden nå.

Av og til GT , SD eller w.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ikke noe alkohol på denne damen, blir bare dårlig av det.

Men før jeg sluttet som var for ca 5 år siden drakk jeg martini bianco med sprite med masse isbiter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitvin drikkes ofte nå om sommeren. Helst på terrassen.

Ute drikker jeg gjerne Smirnoff Ice eller annen rusbrus.

Evt. Strawberry Margarita om det er å oppdrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på, men det er nok dette det går mest av ute på byen:

- Øl

- Long Island

- Vodka Bitter Lemmon

Er også svært glad i Irish Coffee, men mest som en avslutning - gjerne dessert - på et mer rolig sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pudding

Her går det også mest vin. Ellers er jeg glad i alle typer coctailer: batida-kirsebär, vodka-lemon, gin-tonic osv :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er veldig vin-menneske, men også en hund etter cocktails. Cosmopolitan, Margarita, Daquiri, "sur grønn en" (spesialitet på en lokal bar her) og det meste som forloveden min finner på. Han er en suveren hobbybartender!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg og typen går på vorspiel sammen drikker vi rødvin, (tar med to flasker). Hvis jeg går uten ham, drikker jeg øl. Han liker ikke øl.

Hvis jeg går på byen uten ham drikker jeg øl.

Hvis jeg går på byen sammen med ham drikker vi cider..

merkelig gutt som ikke liker øl?

Har drukket masse øl i kveld, og det er jo så godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drikker mest øl på fest ute eller hjemme ( / hos noen)

kan til nøds ta et glass vin eller to, men liker ingen drinker (som jeg har smakt i alle fall). men er glad i whisky og cognac.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til maten går det i vin i alle varianter, alt etter menyen. Er også glad i vin som kosedrikke og på vorspiel. Liker ikke øl, men er glad i single malt og drinker som dry martini, cosmpolitan, GT osv. Og det blir jo ikke ordentlig sommer uten strawberry daquiris og mojitos! (og mutasjoner av disse ettersom en går tom for råvarer... :briller: )

Oppsummering: Drikker det meste utenom øl, hjemmebrent og dårlig vin. Er ikke for glad i cognac og akevitt heller, men på ingen måte fanatisk der. :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mojito!!

(Det er bare så forbaska irriterrende at den er så vanskelig å få laget!! Hvorfor har de ikke mynteblader på utestedene??? Vanker kanskje på feil plass.....)

ellers

rødvin

rusbrus i alle varianter

Hansa premium eller prenium... what ever...

og drømmer om å få smakt Kiwi Caiprihina i nær fremtid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme går det mest på rødvin og cognac. På byen så varierer det veldig med hvor jeg er. På steder de kan lage drinker går det en del i Strawberry Daiquiri , Mojito eller andre litt syrlige drinker.

Dersom de ikke er så flinke på drinker der tar jeg gjerne rødvin eller Baileys med masse knust is (nam).

Dersom det er litt kaldt i luften og jeg er ute på kafé med venner så smaker det godt med Irish Coffee :D

Drikker (veldig) sjeldent : Hvitvin, øl, rusbrus og søte klissdrinker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...