Cæmis Skrevet 23. juli 2009 #1 Skrevet 23. juli 2009 HAr fått et par forskjellige anbefalinger på når jeg burde sende ut invitasjoner. noen sier at det er god nok tid om jeg sender ut i April/Mai om jeg skal gifte meg i August...men andre sier at siden august er topp ferie mnd så burde jge egentlig sende ut i jan/feb... Når skal dere sende ut?
leandra Skrevet 23. juli 2009 #2 Skrevet 23. juli 2009 Vi skal gifte oss i juni og kommer til å sende ut i februar. Godt å være ute i god tid ift ferieplanlegging.
Cæmis Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. juli 2009 Februar er jo en god mnd for noen som gifter seg i juni..., me blir det overkill om jeg også hadde vurdet det? Noen sier til meg at det er fare for at innbydelsen "blir borte" før sommeren om jeg sender den for tidlig...eh...jeg vet nå ikke lenger hva som er best..hmmm De fleste i vår familie vet jo at vi skal gite oss, men ikke alle har fått med seg dato. Mamma og pappa bestillte alltid tur for sommeren i desember/januar da det var best utvalg derfor tenker jeg at jeg burde være tidlig ute og om flere tenker slik. Jeg har mange søsken med mange barn og det er synd om en storfamilie ikke kan komme pga allerede bestilt ferie.. Eventuelt kan man sende "hold the date" kort som julekort?! Mest normalt i utlandet kanskje....hmmm Da kan man jo senere sende selve innbydelse i april som da er litt nærmere august...huff...synes dette er vanskelig jeg siden jeg har hørt så mye forskjellig...
Gjest Miley Skrevet 23. juli 2009 #4 Skrevet 23. juli 2009 Og vi håper vi ser dere i bryllupet vårt den XX august. Vennlig hilsen.. Kanskje du kan avslutte julekortet med noe slikt?
leandra Skrevet 23. juli 2009 #5 Skrevet 23. juli 2009 Jeg tror jeg ville sendt inbydelsene i februar/mars hvis jeg skulle gifte meg i august. Det er mange som planlegger sommeren tidlig, og det er bedre å sende ut litt for tidlig enn litt for sent, det synes ihvertfall jeg når jeg er gjest. Lur idé å nevne bryllupet i julekortet med en liten linje. Da har gjestene mulighet til å plotte det inn i kalenderen allerede da.
Kirby Skrevet 23. juli 2009 #6 Skrevet 23. juli 2009 Vi kommer nok til å sende ut i jula/like etter nyttår da vi har flere studenter og langveisfarende som vi vil ha der. Vi gifter oss i juli.
-Englefjes- Skrevet 23. juli 2009 #7 Skrevet 23. juli 2009 (endret) Av og til kan det være problematisk å sende invitasjon så mye som et halvt år i forveien siden det ofte er en del uavklart såpss lenge i forveien. Vi erfarte ihvertfall dette, og sendte derfor ut en mail til alle vi ønsket å invitere et halvt års tid i før bryllupet siden de fleste måtte reise ganske langt for å komme i bryllupet, og trengte litt tid på å planlegge reisen. Den "skikkelige" invitasjonen sendte vi et par måneder i forveien. Forøvrig fikk jeg bryllupsinvitasjonen til det neste bryllupet vi skal i kun på mail. Herlig befriende, og brudeparet sparte seg masse arbeid. Genialt. Endret 23. juli 2009 av -Englefjes-
Solstrålejenta Skrevet 24. juli 2009 #8 Skrevet 24. juli 2009 Vi sendte ut våre invitasjoner i mars og gifter oss nå i august Følte at det funket veldig greit. Faktisk så begynte hotellene i området å booke seg opp allerede da, så sånn sett var det også fint å sende ut i god tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå