Gå til innhold

Merkelig spørsmål til pappan

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_pasta_*
Skrevet

Vår sønn på 10 spurte pappan om hva han hadde gjort om noen sa til han at han måtte skjære av seg penisen eller miste oss (sønnen, datteren og meg). Pappan svarte med en gang, "Jeg ville ikke ha mistet kuken min, uansett". Jeg ble litt overrasket, for det det var et helt umulig og barnslig spørsmål, men om jeg skulle være tvungen å svare så hadde jeg latt meg omskjære (heter det det når man ødelegger kvinner nedentill?) fremfor å miste mann og barn.

Jeg sa at jeg ville nok ha valgt mann og barn, pappan ble litt irritert og sa da at "Ja vel, da hadde jeg skjært av meg pikken og tatt livet av meg etterpå da, for uten den vil jeg ikke leve".

Jeg skjønner jo det, men jeg tror gutten ble både litt forundret og skuffet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Miley
Skrevet

Det som forundrer meg mest er at en 10 åring finner på å spørre om noe slikt.

Gjest Eurodice
Skrevet
Vår sønn på 10 spurte pappan om hva han hadde gjort om noen sa til han at han måtte skjære av seg penisen eller miste oss (sønnen, datteren og meg). Pappan svarte med en gang, "Jeg ville ikke ha mistet kuken min, uansett". Jeg ble litt overrasket, for det det var et helt umulig og barnslig spørsmål, men om jeg skulle være tvungen å svare så hadde jeg latt meg omskjære (heter det det når man ødelegger kvinner nedentill?) fremfor å miste mann og barn.

Jeg sa at jeg ville nok ha valgt mann og barn, pappan ble litt irritert og sa da at "Ja vel, da hadde jeg skjært av meg pikken og tatt livet av meg etterpå da, for uten den vil jeg ikke leve".

I all verden, sa han dette mens gutten hørte det? Han virker ikke god i hodet, unnskyld at jeg sier det. Barn kan da spørre om så mye, som voksen må man tenke over hvordan man ordlegger seg.

Skrevet
Det som forundrer meg mest er at en 10 åring finner på å spørre om noe slikt.

Med en far som snakker slik er jeg ikke forundret i det hele tatt.... Desverre!

Makan til ufyselig mann!

Gjest Gjest
Skrevet

Usj - for et språk til en tiåring, da gitt!

Gjest brutal_mann
Skrevet

Hva hadde kvinnene her inne vert villige til å ofre? Forutsatt at de måtte leve vidre med hva de enn ofret.

Skrevet

Jeg ville ikke tatt dette så alvorlig.. Det er jo en helt normal lek, at barn sidestiller to "ekle" ting, for å velge hva de helst ville valgt.. f.eks. spise en snegle eller snørr, jeg husker at der jeg vokste opp var dette veldig vanlig, og vi fant på alle mulige rare dilemma osv. Ja, dette her hørtes ut som et litt brutalt dilemma, men jeg vil tippe at barna ikke mente det like alvorlig som det høres ut..

Dette er jo egentlig en variant av et voksent filosofisk dilemma, f.eks. har du et brennende hus hvor din syke mor er, og 10 mennesker, hvem velger du å redde ut? Heldigvis er dette teorietiske problemstillinger vanligvis, som brukes til å diskutere etikk/moral.

Som voksen å ta stilling til et sånt tullete og irrasjonelt dilemma som gutten her legger frem ser jeg ikke hensikten med..?

Gjest Gjest_rar_*
Skrevet
Jeg ville ikke tatt dette så alvorlig.. Det er jo en helt normal lek, at barn sidestiller to "ekle" ting, for å velge hva de helst ville valgt.. f.eks. spise en snegle eller snørr, jeg husker at der jeg vokste opp var dette veldig vanlig, og vi fant på alle mulige rare dilemma osv. Ja, dette her hørtes ut som et litt brutalt dilemma, men jeg vil tippe at barna ikke mente det like alvorlig som det høres ut..

Dette er jo egentlig en variant av et voksent filosofisk dilemma, f.eks. har du et brennende hus hvor din syke mor er, og 10 mennesker, hvem velger du å redde ut? Heldigvis er dette teorietiske problemstillinger vanligvis, som brukes til å diskutere etikk/moral.

Som voksen å ta stilling til et sånt tullete og irrasjonelt dilemma som gutten her legger frem ser jeg ikke hensikten med..?

Nei, det er nok både tullete og irrasjonelt dilemma gutten kommer med men det går uansett an å tenke før man svarer.

Gjest Gjest_moi_*
Skrevet
Hva hadde kvinnene her inne vert villige til å ofre? Forutsatt at de måtte leve vidre med hva de enn ofret.

Ut fra spørsmålet ditt så virker det for meg at du syns det er helt naturlig at mannen velger pikken sin over familien? Jeg kan godt leve uten sex resten av livet hvis det er prisen for å redde familien min. Klart det vil være et savn å ikke ha sex, men savnet etter en familie jeg hadde mistet ville nok vært betydelig større.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

:klø: overrasket:

Skrevet

Enkelt: Det som måtte til.

Er nok ikke få mødre i historien som har gått i døden for å redde familien sin, vil jeg tro....

Skrevet

Gutten har krav på et svar, så jeg mener en voksen skal ta stilling til det når de får et slikt spørsmål. Det handler om å ta barnet på alvor. Man må bare reflektere over hva man skal si før man åpner munnen. Denne faren her buser ut uten tanke for hva han egentlig sier, eller hvordan gutten oppfatter det.

Jeg tenker at gutten tror at faren ikke er så glad i ham, moren og søsknene, når han i etterkant sitter og reflekterer over farens svar. Faren ville også drepe seg selv hvis han reddet familien men måtte kappe av seg utstyret.

Hva gjør ikke slikt med et lite barnesinn???

Gjest Brutal Kvinne
Skrevet

Menn sikrer seg selv.

Kvinner sikrer barna sine.

Menn redder seg selv, og deretter andre hvis det er mulig.

Kvinner redder barna, deretter seg selv hvis det er mulig.

Selvsagt er det unntak, men stort sett er det slik.

Gjest Gjest
Skrevet

Merkelig fyr... Og han er du gift med/sammen med?

Gjest brutal_mann
Skrevet
Enkelt: Det som måtte til.

Er nok ikke få mødre i historien som har gått i døden for å redde familien sin, vil jeg tro....

Det er nemlig her rosinene ligger begravet i pølsehunden, å dø er ikke en opsjon. Å dø er ikke så ille sammenlignet med noen tiår i live uten et liv.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Hva gjør ikke slikt med et lite barnesinn???

Vel.. Just look at me :cool:

Skrevet

Merkelig spørsmål, men enda merkeligere svar... For en mann :roll: Han burde bare ha sagt noe om at han ville ofret alt for familien sin, men at det ikke var noe vits i å spekulere i sånne dumme/usannsynlige problemstillinger, eller noe i den duren.

Skrevet
Merkelig spørsmål, men enda merkeligere svar... For en mann :roll: Han burde bare ha sagt noe om at han ville ofret alt for familien sin, men at det ikke var noe vits i å spekulere i sånne dumme/usannsynlige problemstillinger, eller noe i den duren.

Ja, enig.

Jeg ville nok nektet å svare på en slik fiktiv problemstilling og ville forklart grunnen.

Og:

Hadde mine barns far svart som TS' mann, hadde jeg begynt å lure. Ikke bare pga prioriteringen, men like mye fordi at han diskuterer dette på en slik måte med barnet.

Tror ikke akkurat barnet har tatt noen skade av det, men jeg synes hele greia hørtes helt idiotisk ut.

Skrevet

Barn i ti års alderen er på vei til å finne ut hva som betyr noe og ikke, hvem de selv er og hvor mye de er verdt.. Å da få et slikt svar bekrefter barnets undring.

I dette tilfellet bruker han to eksempler han selv kan forholde seg til, noe han vet hva er.. Ikke noe ekkelt eller barnslig med det, han er bare ti år tross alt :sjokk:

Her trenger pappa litt oppstramming og forklaring, sarkasme er vanskelig å forstå for barn, det skal ikke brukes før de er tennåringer og i hvertfall ikke på svar som kan gi feil mening....

Skrevet
Det er nemlig her rosinene ligger begravet i pølsehunden, å dø er ikke en opsjon. Å dø er ikke så ille sammenlignet med noen tiår i live uten et liv.

For hvem?

Regner med at barna heller ville hatt moren sin tilstede, lam fra livet å ned, enn å ha en grav å gå til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...