Gjest Gjest_sol_* Skrevet 3. oktober 2009 #21 Del Skrevet 3. oktober 2009 Jeg føler heller ingen seksuelle behov, men tror jeg er skaplesbe da. Det har jeg ikke funnet ut ennå. Men jeg har hormonforstyrrelse og bruker medsiner. De har funnet at jeg har kul i hypofysen og produserer for mye prolakin som gir nedsatt sexlyst. Elles så kan du jo lese sexbøker om onani og skaffe deg en vibrator og glidemiddel. I motsetning til deg har jeg vært utsatt for seksuelle overgrep, samtidig som jeg er engestelig av natur. Men jeg synes du skal nevne dette for din fastlege og sjekke hormonverdiene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest haren Skrevet 4. oktober 2009 #22 Del Skrevet 4. oktober 2009 nå kan jeg overhodet ikke sette meg inn i denne situasjonen, men jeg tror at pga det du sier om å aldri ha fantasier/aldri ha lyst på sex heller som singel - så kan det jo hende at din teori stemmer. det kan også være at du kan finne en likesinnet å bli forelsket i. likevel ville jeg gitt et forsøk. jeg synes at å kjøpe sexleketøy nå ikke er en god idè. ts sier at hun ikke har noen seksuelle lyster, og problemet er ikke tilgang på muligheter - men den fysiske reaksjoner hun ikke får som jo vi andre får. jeg ville i første omgang oppsøkt en sexolog(som også er lege, eks espen benestad e.l) for å forsøke med medisiner. det kan hende du mangler et hormon e.l som kan korrigeres med medisiner enten natur eller kjemisk. det er ikke sikkert dette er det rette for deg, men jeg tror du vil kunne få mye ut av et samliv dersom dette skulle fungere for deg. det er jo en gang slik at å oppleve at man har en fungerende seksualitet er svært viktig for de fleste i et samliv, og dersom du skulle kunne trene dette opp så tror jeg du ville får langt mer ut av det enn å la være. når det er sagt så må man nok også sette en grense for seg selv på hvor lenge og mye man skal prøve. jeg tror ikke du har prøvd på langt nær så mye som du kan, kanskje nettopp fordi du ikke føler noen lengsel etter det. veldig mange har vært i forhold hvor det ikke har vært noen seksuell tenning, og har oppdaget en helt ny verden når de har truffet nye de har funnet kjemien med. litt som denne seksuelle oppvåkningen det er snakk om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_sol_* Skrevet 15. oktober 2009 #23 Del Skrevet 15. oktober 2009 Ifølge mine sexbøker skal det hjelpe å skaffe seg en vibrator og glidemiddel. Kanskje du greier å få vekket din seksualitet da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_stjerna_* Skrevet 28. oktober 2009 #24 Del Skrevet 28. oktober 2009 Eg har heller aldri lyst på sex. Har lenge lurt på kvifor. Om eg har hatt noko traumatiske erfaringar. Men det har eg trur eg ikkje hatt. Skulle ønske eg fann meg ein partner, som heller ikkje treng sex. Eg er nemleg ganske einsam. Men når eg blir kjent med ein flott mann, blir eg fort skremt av at han sikkert vil ha sex eingong. Eg har hatt sex med mine tidlegare kjærester, men berre for å tilfredsstile dei. Sjølv har eg ikkje kjent noko godt ved det. Eg har hatt organisme med meg sjølv, og synst der er deileg. Nokon kan påstå at det kan "kureres", men eg vil å ikkje begynne med noko eg aldri har hatt lyst til. Eg er 36. Eg savnar nærhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest t Skrevet 28. oktober 2009 #25 Del Skrevet 28. oktober 2009 Hei TS - jeg leste faktisk denne artikkelen om aseksualitet på Klikk helse i dag, kanskje den kan være til hjelp? Hun det står om i artikkelen, det her synes jeg egentlig bare blir veldig rart. Jeg kan godt tenke meg at noen er aseksuelle, er ikke det jeg mener, men hun her må jo ha sexfobi, hun kan ikke se på en film hvor det er sexscener??? Jeg er helt heterofil. Det er ofte jentesex/guttesex scener i filmer og serier, men jeg blir jo ikke dårlig av å se på det, selv o det ikke er noe jeg tenner på. Det er bare en del av filmen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest womenwomen Skrevet 28. oktober 2009 #26 Del Skrevet 28. oktober 2009 Jeg er en kvinne som nærmer meg 30, og som begynner å innse at jeg antakelig er aseksuell. Jeg er singel, men har vært i et forhold tidligere, for mange år siden. Han er den eneste jeg har hatt sex med, og det kan knapt betegnes som noe annet enn kjedelig og lite givende, men jeg var forelsket og glad i ham, så jeg lot det stå til. Vi var sammen i noen år, og forholdet tok slutt hovedsaklig på grunn av at jeg ikke orket mer sex. Siden den gang har jeg ikke hatt sex, jeg blir aldri kåt og har ingen seksuelle fantasier. Jeg er sikker på at jeg ikke er lesbisk, og jeg kan godt bli forelsket i menn, men da uten seksuell tiltrekning. Jeg klarer selvsagt å se at en mann har en pen kropp, men jeg har aldri hatt lyst til å se hvordan den kroppen ser ut under klærne, for å si det sånn. Tanken på sex er overhodet ikke fristende, og det fins ingen gode forklaringer på den manglende lysten, for jeg er frisk på alle måter og har aldri vært utsatt for overgrep. Jeg kunne godt tenke meg å være i et forhold, men jeg forstår jo at sjansen for å finne en snill, kjekk og bra mann som jeg blir forelsket i OG som blir forelsket i meg OG som attpåtil er interessert i et platonisk forhold, er på størrelse med sjansen for å vinne i Lotto. Så hva gjør jeg? Finnes det behandling for aseksualitet, eller må jeg bare akseptere at jeg har denne legningen og innse at jeg neppe kommer til å finne en likesinnet mann? Skulle ikke være så vanskelig å finne en mann uten intresse av sex til deg . Annonser i avisen eks etter en IMPOTENT mann ? Kanskje det er noe for deg ? Finns jo mange av dem . Skriv asexuell ung kvinne seøker asexuell eller impotent mann - ute etter vennskap evt . seriøst forhold om kjemien stemmer ...he he ! ENKELT . Ingen problem . Så undertegner du bare med et bilett merke ... Anonymt , enkelt og greit ! Det er noe for alle - der ute ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Tonje_* Skrevet 9. november 2009 #27 Del Skrevet 9. november 2009 Jeg er en kvinne som nærmer meg 30, og som begynner å innse at jeg antakelig er aseksuell. Jeg er singel, men har vært i et forhold tidligere, for mange år siden. Han er den eneste jeg har hatt sex med, og det kan knapt betegnes som noe annet enn kjedelig og lite givende, men jeg var forelsket og glad i ham, så jeg lot det stå til. Vi var sammen i noen år, og forholdet tok slutt hovedsaklig på grunn av at jeg ikke orket mer sex. Siden den gang har jeg ikke hatt sex, jeg blir aldri kåt og har ingen seksuelle fantasier. Jeg er sikker på at jeg ikke er lesbisk, og jeg kan godt bli forelsket i menn, men da uten seksuell tiltrekning. Jeg klarer selvsagt å se at en mann har en pen kropp, men jeg har aldri hatt lyst til å se hvordan den kroppen ser ut under klærne, for å si det sånn. Tanken på sex er overhodet ikke fristende, og det fins ingen gode forklaringer på den manglende lysten, for jeg er frisk på alle måter og har aldri vært utsatt for overgrep. Jeg kunne godt tenke meg å være i et forhold, men jeg forstår jo at sjansen for å finne en snill, kjekk og bra mann som jeg blir forelsket i OG som blir forelsket i meg OG som attpåtil er interessert i et platonisk forhold, er på størrelse med sjansen for å vinne i Lotto. Så hva gjør jeg? Finnes det behandling for aseksualitet, eller må jeg bare akseptere at jeg har denne legningen og innse at jeg neppe kommer til å finne en likesinnet mann? Hei:-) Jeg er omtrent på din alder og har det akkurat som deg! Har ikke før etter et radioprogram for noen mnd siden, insett at jeg må være aseksuell. Det var både en enorm lettelse å høre at det faktisk er en tilstand, og en sorg at det faktisk er slik det er. Jeg har i alle år ventet og ventet på den store lysten, men er nå lei av å prøve uten å lykkes. Jeg er gift og det er klart det tærer på å være pliktopfyllende til å ha sex, uten at det gir meg noe som helst annet en følsen av å ofre seg. Jeg er svært tiltrokket av min mann, han er veltrent og superkjekk, men tenner ikke på en naken kropp. Skulle gjerne hatt et forhold uten sex, men da mister jeg nok den kjekke og snille mannen min. Jeg kunne ikke la være å svare på innlegget dit da jeg mener det er alt for lite fokus på dette. Man føler seg som et halvt menneske slik fokus det er på sex i dag. Mange uvitende kommentarer til slike innlegg som dette her også gjør at man føler seg fullstendig unormal og mindreverdig. Kommentarer som "Seriøst...liker du ikke ha sex lissom, stakkas deg!" Hjelper ikke akkurat å lese. Jeg tror de som snakker om å øve seg på dette, eller kle seg sexy vet ikke helt kompleksiteten av dette her. Jeg både kan kle meg såkalt:-) sexy, ser bra ut, og kan gi meg selv orgasme hvis jeg vil. Tror ikke vi er så unormale jeg, vi må bare finne en måte å godta det og ta det derfra! Jeg er i alle fall lei av å strebe etter lysten som ikke kommer. Jeg tror HELT sikkert det er en del der ute du kan dele livet med, du må bare finne han. Nettet er nok en bra ting her! Masse klemmer og lykke til fra meg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 19. november 2009 #28 Del Skrevet 19. november 2009 Hei:-) Jeg er omtrent på din alder og har det akkurat som deg! Har ikke før etter et radioprogram for noen mnd siden, insett at jeg må være aseksuell. Det var både en enorm lettelse å høre at det faktisk er en tilstand, og en sorg at det faktisk er slik det er. Jeg har i alle år ventet og ventet på den store lysten, men er nå lei av å prøve uten å lykkes. Jeg er gift og det er klart det tærer på å være pliktopfyllende til å ha sex, uten at det gir meg noe som helst annet en følsen av å ofre seg. Jeg er svært tiltrokket av min mann, han er veltrent og superkjekk, men tenner ikke på en naken kropp. Skulle gjerne hatt et forhold uten sex, men da mister jeg nok den kjekke og snille mannen min. Jeg kunne ikke la være å svare på innlegget dit da jeg mener det er alt for lite fokus på dette. Man føler seg som et halvt menneske slik fokus det er på sex i dag. Mange uvitende kommentarer til slike innlegg som dette her også gjør at man føler seg fullstendig unormal og mindreverdig. Kommentarer som "Seriøst...liker du ikke ha sex lissom, stakkas deg!" Hjelper ikke akkurat å lese. Jeg tror de som snakker om å øve seg på dette, eller kle seg sexy vet ikke helt kompleksiteten av dette her. Jeg både kan kle meg såkalt:-) sexy, ser bra ut, og kan gi meg selv orgasme hvis jeg vil. Tror ikke vi er så unormale jeg, vi må bare finne en måte å godta det og ta det derfra! Jeg er i alle fall lei av å strebe etter lysten som ikke kommer. Jeg tror HELT sikkert det er en del der ute du kan dele livet med, du må bare finne han. Nettet er nok en bra ting her! Masse klemmer og lykke til fra meg! Jeg har det akkurat som deg og jeg er en mann på 18 og har aldri hatt sex og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... jeg har jo lyst på en kjæreste men finner aldri min type Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MikeWaters Skrevet 19. november 2009 #29 Del Skrevet 19. november 2009 Jeg har det akkurat som deg og jeg er en mann på 18 og har aldri hatt sex og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... jeg har jo lyst på en kjæreste men finner aldri min type Mulig jeg er på bærtur, men det er noe som sier meg at du har misforstått tråden 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 19. november 2009 #30 Del Skrevet 19. november 2009 Jeg tviler på at det hjelper å vekkes og slikt som noen skrives i denne tråden. Jeg tror jeg ville søkt etter andre aseksuelle over nettet, for det er jo ikke så lett å finne noen uten videre. Og i et vanlig forhold vil man nok lett føle seg pliktet til å ha sex i ny og ne. Utilfredsstillende for begge parter vil jeg tro. Jeg vet at det finnes et utenlandsk forum for aseksuelle i alle fall: http://www.asexuality.org/en/index.php?act=idx Kanskje du kan møte noen på en slik plass? Kan jo hende det finnes norske forum også. Lykke til! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_simsalabim_* Skrevet 19. november 2009 #31 Del Skrevet 19. november 2009 Hei:-) Jeg er omtrent på din alder og har det akkurat som deg! Har ikke før etter et radioprogram for noen mnd siden, insett at jeg må være aseksuell. Det var både en enorm lettelse å høre at det faktisk er en tilstand, og en sorg at det faktisk er slik det er. Jeg har i alle år ventet og ventet på den store lysten, men er nå lei av å prøve uten å lykkes. Jeg er gift og det er klart det tærer på å være pliktopfyllende til å ha sex, uten at det gir meg noe som helst annet en følsen av å ofre seg. Jeg er svært tiltrokket av min mann, han er veltrent og superkjekk, men tenner ikke på en naken kropp. Skulle gjerne hatt et forhold uten sex, men da mister jeg nok den kjekke og snille mannen min. Jeg kunne ikke la være å svare på innlegget dit da jeg mener det er alt for lite fokus på dette. Man føler seg som et halvt menneske slik fokus det er på sex i dag. Mange uvitende kommentarer til slike innlegg som dette her også gjør at man føler seg fullstendig unormal og mindreverdig. Kommentarer som "Seriøst...liker du ikke ha sex lissom, stakkas deg!" Hjelper ikke akkurat å lese. Jeg tror de som snakker om å øve seg på dette, eller kle seg sexy vet ikke helt kompleksiteten av dette her. Jeg både kan kle meg såkalt:-) sexy, ser bra ut, og kan gi meg selv orgasme hvis jeg vil. Tror ikke vi er så unormale jeg, vi må bare finne en måte å godta det og ta det derfra! Jeg er i alle fall lei av å strebe etter lysten som ikke kommer. Jeg tror HELT sikkert det er en del der ute du kan dele livet med, du må bare finne han. Nettet er nok en bra ting her! Masse klemmer og lykke til fra meg! hei dere...jeg har det akkurat slik som dere, jeg er 32 år gammel kvinne som er aseksuell... har aldri lyst på sex. Jeg tror det er mange av oss. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2009 #32 Del Skrevet 19. november 2009 Jeg tviler på at det hjelper å vekkes og slikt som noen skrives i denne tråden. Jeg tror jeg ville søkt etter andre aseksuelle over nettet, for det er jo ikke så lett å finne noen uten videre. Og i et vanlig forhold vil man nok lett føle seg pliktet til å ha sex i ny og ne. Utilfredsstillende for begge parter vil jeg tro. Jeg vet at det finnes et utenlandsk forum for aseksuelle i alle fall: http://www.asexuality.org/en/index.php?act=idx Kanskje du kan møte noen på en slik plass? Kan jo hende det finnes norske forum også. Lykke til! Jeg skulle nettopp til å linke inn til AVEN! Men stikk innom der. Der er ikke så mange der fra Norge, men en 5-6 stykker og endel fra Sverige. Ganske mange fra England og en mangde fra USA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken vanskelig Skrevet 30. november 2009 #33 Del Skrevet 30. november 2009 Jeg er en kvinne som nærmer meg 30, og som begynner å innse at jeg antakelig er aseksuell. Jeg er singel, men har vært i et forhold tidligere, for mange år siden. Han er den eneste jeg har hatt sex med, og det kan knapt betegnes som noe annet enn kjedelig og lite givende, men jeg var forelsket og glad i ham, så jeg lot det stå til. Vi var sammen i noen år, og forholdet tok slutt hovedsaklig på grunn av at jeg ikke orket mer sex. Siden den gang har jeg ikke hatt sex, jeg blir aldri kåt og har ingen seksuelle fantasier. Jeg er sikker på at jeg ikke er lesbisk, og jeg kan godt bli forelsket i menn, men da uten seksuell tiltrekning. Jeg klarer selvsagt å se at en mann har en pen kropp, men jeg har aldri hatt lyst til å se hvordan den kroppen ser ut under klærne, for å si det sånn. Tanken på sex er overhodet ikke fristende, og det fins ingen gode forklaringer på den manglende lysten, for jeg er frisk på alle måter og har aldri vært utsatt for overgrep. Jeg kunne godt tenke meg å være i et forhold, men jeg forstår jo at sjansen for å finne en snill, kjekk og bra mann som jeg blir forelsket i OG som blir forelsket i meg OG som attpåtil er interessert i et platonisk forhold, er på størrelse med sjansen for å vinne i Lotto. Så hva gjør jeg? Finnes det behandling for aseksualitet, eller må jeg bare akseptere at jeg har denne legningen og innse at jeg neppe kommer til å finne en likesinnet mann? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #34 Del Skrevet 15. desember 2009 Hei det høres ut som du er aseksuell. Det er ikke unormalt, og som alle andre legninger kan det ikke behandles. Det finnes en datingside for aseksuelle, ace-book.com. Du kan jo også lese litt om aseksualitet på nettet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vidvandre Skrevet 15. desember 2009 #35 Del Skrevet 15. desember 2009 Du går uten tvil glipp av mye, trådstarter Finnes jo diverse remedier som kan hjelpe til med å få mer lyst, om man vil forsøke å gjøre noe med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 15. desember 2009 #36 Del Skrevet 15. desember 2009 Jeg tror TS har rett når hun beskriver seg selv som asexuell .Tross allt er hun godt voksen og jeg regner med hun kjenner seg selv - aller best ! Hun sier selv hun aldri noensinne har hatt lyst på eller intresse av sex på 30 år !!! .Antagligvis forde hun da er født uten sexuelle drifter - som noen mennesker er . Det finns en egen forening for asexuelle menn og kvinner i Norge . Søk på nettet - så finner du sikkert deres egen web.side .Må være kjekt for deg å komme i kontakt med andre voksne likesinnede , spesielt menn - for de finnes de også - så fortvil ikke ! Håper du finner deg en trivlig mann der da , som kan passe deg . Må jo være en befrielse for deg - å få være deg selv sammens med en likesinnet asexuell person .Og slippe press om sex fra andre - siden du selv ikke har behov . Blir jo som å tvinge andre til å like røyk ...he he Selv om de nikotin- avhengige vil nyte røyken sin - vil jo ikke en " ikke røyker " klare det samme ...heller ha vondt av det faktisk og ubehag . Er i hvertfall høyst unormalt å være 30 år og fortsatt ha 0 intresse for sex .Når man er blitt såpass gammel - da må man nesten erkjenne at man tilhører en legning som det er alltfor lite informasjon om - nemlig asexuell . Syns du bør google deg inn og finne den foreningen for asexuelle jeg ! Eller du må snakke med en lege ! Det kan være noe feil med dine hormonverdier . Mulig det kan behandles . Jeg er enig med womenwomen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 17. desember 2009 #37 Del Skrevet 17. desember 2009 hei. jeg skrev et langt innlegg, men desverre forsvant den. men det jeg skrev var at jeg har det som trådstarter. jeg føler at folk ikke kan ta meg på alvor. man får spørsmål som "kommer du aldri til å få barn"? "liker du ikke gutter"? "er du lesbe"? osv. vel... nei jeg er ikke lesbe, og nei jeg hater virkelig ikke gutter, men jeg tenner ikke på sex. sex er uinteresant. jeg synes det er oppskrytt. folk rundt meg snakker om sex hele tiden. jeg synes folk skal få lov til å ha så mye sex de vil så lenge de ikke blander meg inn i det, eller prøver å presse meg til det. jeg er faktisk ikke unormal, noe jeg kanskje trodde jeg var noen år tilbake. jeg har heller aldri vært forelsket, men jeg tror jeg kan bli det i fremtiden. og ja jeg vil kanskje gifte meg. jeg er litt usikker, men av og til skulle jeg ønske jeg var gift med en aseksuell mann, men hvor finner jeg han liksom.. jeg kan godt være venn med en mann, sitte i samme rom bare oss to. uten at jeg får lyst på sex. det finnes mange fine gutter som en kan se på i timevis, men sexlysten er ikke til stedet. det er dermed ikke sakt at vi aseksuelle ikke kan ha fysisk kontakt med en mann. men så lenge det ikke handler om sex så går det fint, men jeg er av typen som ikke en gang tåler fysisk kontakt med menn... og folk må ikke synes synd på meg. for det er det ingen vits i! uansett tenkte bare å støtte deg med dette innlegget. du er ikke unormal:) og jeg har det på samme måte. dette her er en bra side, om du ikke har vært innom før: http://www.asexuality.org/home/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2009 #38 Del Skrevet 17. desember 2009 ca 1% er aseksuelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest H Skrevet 27. januar 2010 #39 Del Skrevet 27. januar 2010 Hun det står om i artikkelen, det her synes jeg egentlig bare blir veldig rart. Jeg kan godt tenke meg at noen er aseksuelle, er ikke det jeg mener, men hun her må jo ha sexfobi, hun kan ikke se på en film hvor det er sexscener??? Jeg er helt heterofil. Det er ofte jentesex/guttesex scener i filmer og serier, men jeg blir jo ikke dårlig av å se på det, selv om det ikke er noe jeg tenner på. Det er bare en del av filmen. Står da ikke at hun ikke kan se på det eller at hun blir dårlig, bare at hun ikke ser noe poeng i det eller ingen interesse av å se på det. At det er ekkelt å se på nakne folk som deler diverse væsker er ikke mer fobi enn at andre folk syns overtrente menn insmurt i olje i kroppsbygings-konkurransser er ekkelt. Det er jo en del av omtrent alle filmer, om det hadde vært guttesex i omtrent alle filmer tror jeg en heterofil fyr ville blitt lei. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GirlDreamer Skrevet 16. mai 2010 #40 Del Skrevet 16. mai 2010 Jeg har faktisk selv insett for bare noen dager siden at jeg er aseksuell. Jeg har lurt på i mange år om jeg er unormal osv fordi jeg ikke er interessert i sex eller fordi jeg aldri har hatt det. Jeg har lest mye på AVEN som noen anbefalte her og har funnet mye av informasjonen nyttig. Finner ikke så mye norsk informasjon, og de få artiklene jeg har funnet er jo 5år gamle osv. Jeg har netopp laget et norsk forum for aseksuelle, så hvis noen er interesserte i å bli med der for å diskutere forskjellige ting angående aseksualitet, hadde det vært bra Forumet er helt nytt, så er ikke mye aktivitet enda, men kan godt trenge noen som er villige til å melde seg inn å hjelpe meg med å dra det igjang Her er linken: http://aseksuell.diskusjonsforum.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå