Gå til innhold

Aseksuell kvinne

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg er en kvinne som nærmer meg 30, og som begynner å innse at jeg antakelig er aseksuell. Jeg er singel, men har vært i et forhold tidligere, for mange år siden. Han er den eneste jeg har hatt sex med, og det kan knapt betegnes som noe annet enn kjedelig og lite givende, men jeg var forelsket og glad i ham, så jeg lot det stå til. Vi var sammen i noen år, og forholdet tok slutt hovedsaklig på grunn av at jeg ikke orket mer sex. Siden den gang har jeg ikke hatt sex, jeg blir aldri kåt og har ingen seksuelle fantasier. Jeg er sikker på at jeg ikke er lesbisk, og jeg kan godt bli forelsket i menn, men da uten seksuell tiltrekning. Jeg klarer selvsagt å se at en mann har en pen kropp, men jeg har aldri hatt lyst til å se hvordan den kroppen ser ut under klærne, for å si det sånn. Tanken på sex er overhodet ikke fristende, og det fins ingen gode forklaringer på den manglende lysten, for jeg er frisk på alle måter og har aldri vært utsatt for overgrep. Jeg kunne godt tenke meg å være i et forhold, men jeg forstår jo at sjansen for å finne en snill, kjekk og bra mann som jeg blir forelsket i OG som blir forelsket i meg OG som attpåtil er interessert i et platonisk forhold, er på størrelse med sjansen for å vinne i Lotto. Så hva gjør jeg? Finnes det behandling for aseksualitet, eller må jeg bare akseptere at jeg har denne legningen og innse at jeg neppe kommer til å finne en likesinnet mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Greier du ikke å gi deg selv orgasme, eller har du ikke prøvd heller??

Jeg tenker at kanskje det kunne vært nøkkelen til at du hadde ønsket sex, i allefall med deg selv i første omgang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Greier du ikke å gi deg selv orgasme, eller har du ikke prøvd heller??

Jeg tenker at kanskje det kunne vært nøkkelen til at du hadde ønsket sex, i allefall med deg selv i første omgang..

Jeg har prøvd, men det fungerer ikke, interessen er ikke til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har prøvd, men det fungerer ikke, interessen er ikke til stede.

hmm.. da forstår jeg at du ikke har så stor interesse for det også..

Har du fått orgasme en gang, så hadde du nok ønsket det igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en kvinne som nærmer meg 30, og som begynner å innse at jeg antakelig er aseksuell. Jeg er singel, men har vært i et forhold tidligere, for mange år siden. Han er den eneste jeg har hatt sex med, og det kan knapt betegnes som noe annet enn kjedelig og lite givende, men jeg var forelsket og glad i ham, så jeg lot det stå til. Vi var sammen i noen år, og forholdet tok slutt hovedsaklig på grunn av at jeg ikke orket mer sex. Siden den gang har jeg ikke hatt sex, jeg blir aldri kåt og har ingen seksuelle fantasier. Jeg er sikker på at jeg ikke er lesbisk, og jeg kan godt bli forelsket i menn, men da uten seksuell tiltrekning. Jeg klarer selvsagt å se at en mann har en pen kropp, men jeg har aldri hatt lyst til å se hvordan den kroppen ser ut under klærne, for å si det sånn. Tanken på sex er overhodet ikke fristende, og det fins ingen gode forklaringer på den manglende lysten, for jeg er frisk på alle måter og har aldri vært utsatt for overgrep. Jeg kunne godt tenke meg å være i et forhold, men jeg forstår jo at sjansen for å finne en snill, kjekk og bra mann som jeg blir forelsket i OG som blir forelsket i meg OG som attpåtil er interessert i et platonisk forhold, er på størrelse med sjansen for å vinne i Lotto. Så hva gjør jeg? Finnes det behandling for aseksualitet, eller må jeg bare akseptere at jeg har denne legningen og innse at jeg neppe kommer til å finne en likesinnet mann?

Min erfaring fra tidligere år er at jenter ofte må vekkes seksuelt. Dette var nok enda mer aktuelt da jeg var yngre og forholdt meg til jenter i tenårene, men parallellen til din situasjon er at et par av jentene ikke så poenget og manglet sexdrift inntil de opplevde en slags seksuell oppvåkning. Denne oppvåkningen hadde jeg æren og gleden av å få være med å stimulere til.

Men det kan jo godt tenkes at dette er noe helt annet og at det ikke finnes den mann i verden som ville greid å vekke lyst i deg. Det vet jeg ikke. Men det kan kanskje være verd å ta med seg at mange andre jenter har det på samme måte tidlig i livet. Så det er ikke sikkert det er så spesielt som du tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tror vel kanksje det hadde vært lettere dersom du først hadde oppdaget hvordan du kunne tilfredsstilt deg selv først, før en mann skulle gjort det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes du skulle trene jeg. Hvis du ikke er vant til å ta på deg selv og onanere så kanskje du bør du øve deg og se på det som trening på lik linje som all annen trening. Kanksje du bør lese litt om egensex, onanering, tips, osv. før du setter igang. Og resultatene kommer ikke etter en eller fem ganger, men etter litt tid. Som all annen trening...

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behandling og behandling.. Der finnes jo sexologer. Kanksje du burde oppsøke en?

Ellers er jeg enig med dem som anbefaler deg å trene. Det finnes en hel verden av herligheter du ikke har vært i ennå. Det finnes også utallige hjelpemidler for kvinner. Både leketøy, kremer og piller. Det er verd et forsøk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kanskje trening kan hjelpe. Men kan man trene seg opp til å tenne seksuelt på menn, da?

Nei, men dama vet jo ikke hva sexuell tenning er for noe. Man må begynne med seg selv. Finne ut hva en liker, hva man kan gjøre for å oppnå (best mulig) orgasme osv. Dersom man aldri har onanert og vet hva som skal til, hvordan skal andre vite det, og hvordan får man da mest mulig ut av sexlivet?

Men råder selvsagt TS å kontakte en sexolog i tillegg. Mulig TS har mentale sperrer (ubevisst) som gjør at hun ikke får tenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan begynne med å trene deg opp til å tenne seksuelt på deg selv først...

Se på filmer f.eks. hvis du ikke har fantasier selv. Bruk hjelpemidler om du ikke får orgasme av deg selv.

På sexinfo101.com er det masse tips til hvordan forbedre sexlivet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Hvordan kler du deg da?

Vet om menn som kaller damer aseksuelle ut fra måten de kler seg på (ikke lesber) og deres væremåte. Altså null seksuell tiltrekning. Det kan jo kanskje gå begge veier....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest womenwomen
Tja, kanskje trening kan hjelpe. Men kan man trene seg opp til å tenne seksuelt på menn, da?

Jeg tror TS har rett når hun beskriver seg selv som asexuell .Tross allt er hun godt voksen og jeg regner med hun kjenner seg selv - aller best ! Hun sier selv hun aldri noensinne har hatt lyst på eller intresse av sex på 30 år !!! .Antagligvis forde hun da er født uten sexuelle drifter - som noen mennesker er . Det finns en egen forening for asexuelle menn og kvinner i Norge . Søk på nettet - så finner du sikkert deres egen web.side .Må være kjekt for deg å komme i kontakt med andre voksne likesinnede , spesielt menn - for de finnes de også - så fortvil ikke ! Håper du finner deg en trivlig mann der da , som kan passe deg . Må jo være en befrielse for deg - å få være deg selv sammens med en likesinnet asexuell person .Og slippe press om sex fra andre - siden du selv ikke har behov .

Blir jo som å tvinge andre til å like røyk ...he he

Selv om de nikotin- avhengige vil nyte røyken sin - vil jo ikke en " ikke røyker " klare det samme ...heller ha vondt av det faktisk og ubehag .

Er i hvertfall høyst unormalt å være 30 år og fortsatt ha 0 intresse for sex .Når man er blitt såpass gammel - da må man nesten erkjenne at man tilhører en legning som det er alltfor lite informasjon om - nemlig asexuell .

Syns du bør google deg inn og finne den foreningen for asexuelle jeg !

Eller du må snakke med en lege ! Det kan være noe feil med dine hormonverdier .

Mulig det kan behandles .

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prestrella

Det noen her skriver om å bli vekket seksuelt synes jeg høres litt merkelig ut. trådstarter sier selv at hun har vært i et forhold med en hun var forelsket i, og ingen andre har vel en bedre mulighet for å tenne henne enn nettopp denne personen. Når det ikke skjedde, så er det noe annet enn en åpenbaring innen sex hun trenger tenker jeg.

I siste nummer av "Det Nye" er det en reportasje om ei jente som er aseksuell, om jeg ikke husker feil er det også noen adresser til organisasjoner der. Har ikke bladet her desverre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_ensom_*

Jeg har ikke så mye konstruktivt å bidra med i denne tråden, men ville bare si at det gir meg håp å vite at det finnes sånne som trådstarter. Selv er jeg ikke aseksuell, men likevel forhindret fra å ha noen form for sex på grunn av fysisk sykdom.

Selv om jeg ønsker meg sex (men ikke kan ha), er det vel helst en aseksuell partner jeg må finne meg dersom jeg skulle finne meg en livsledsager. Har alltid tenkt at jeg må leve alene her i livet, men øyner nå et lite håp om at jeg en eller annen gang skulle kunne treffe en aseksuell person som jeg ville passe sammen med... Innser at sjansen er liten, men den er der. Det er godt å tenke på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye konstruktivt å bidra med i denne tråden, men ville bare si at det gir meg håp å vite at det finnes sånne som trådstarter. Selv er jeg ikke aseksuell, men likevel forhindret fra å ha noen form for sex på grunn av fysisk sykdom.

Selv om jeg ønsker meg sex (men ikke kan ha), er det vel helst en aseksuell partner jeg må finne meg dersom jeg skulle finne meg en livsledsager. Har alltid tenkt at jeg må leve alene her i livet, men øyner nå et lite håp om at jeg en eller annen gang skulle kunne treffe en aseksuell person som jeg ville passe sammen med... Innser at sjansen er liten, men den er der. Det er godt å tenke på. :)

Veldig bra det da :) Synd det er vanskelig å se på alle hvem som er aseksuell, men lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Enkelte mennesker er totalt aseksuelle fra naturens side. Selv om det er vanskelig å forstå for andre som er seksuelle i større eller mindre grad, så finnes det noen som ikke er det overhodet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...