Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er en jente på et par og tyve som er ca 168cm høy og veier 66 kilo. Jeg har slanket meg fra 73 kilo i vinter og er veldig fornøyd med det. Problemet er bare at jeg veldig gjerne skulle gått net 4 kilo til for å nå min ideal vekt på 62 kilo. Dette virker for tiden helt umulig å få til. Jeg føler jeg har prøvd alle tips og triks jeg har kommet over, men vekten forblir det samme.

Jeg trener 3 - 4 ganger per uke, da i hovedsak utholdene styrke og noe kondisjon. Jeg tipper jeg spiser ca 1500 kalorier hver dag. Føler selv at jeg er veldig flink til å unngå søtsaker og annen usunn mat. Lørdag pleier som regel og skjeie litt ut og spise det jeg har lyst på, innenfor rimlighetes grenser.

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan klare å komme meg ned de siste kiloene mot målet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror nok du kan spise mer enn du gjør ettersom du trener såpass, og se om forbrenningen går opp da. Fordel maten over flere måltider i løpet av dagen, det kan også øke forbrenningen.

Gjest Blondie65
Skrevet

Skift treningsprogram - kroppen venner seg til et visst antall kalorier og et visst forbruk og når den havner på et platå så er endring det som skal til.

Skrevet

Tror du kanskje skal øke matmengden litt, kroppen har kanskje vendt seg til mat og trening og resultatet av det blir at den stangerer. Prøv å øk matmengden til 1800 kalorier ett par uker, se om ikke det hjelper deg litt..

Gjest *Maja*
Skrevet

1500 kalorier høre bra ut, men hadde vært enklere å se hva som kan gjøre hvis du hadde skrevet ned en typisk dag for deg. Kanskje det er noen av matgruppene som kan byttes ut?

Du sier du fokuserer på styrketrening...jeg ville skviset inn noen timer med powerwalk. Har fungert kjemefint på meg. Rask gange i 40 minutter, og du brenner bort fett :)

Jeg har trent jevnt en periode nå, men fokuset mitt var fett % og oppstrammimg, men har gått ned 3 kilo med powerwalk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...