Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skal flytte til Oslo til høsten for å ta en master, og lurer på hvilke friluftstilbud som eksisterer i området? Jeg elsker å stå på snowboard og telemark og går mye på fjellet og ettersom jeg er fra vestlandet er jeg vandt med god tilgang på fjell, så det blir derfor en liten overgang å flytte til storbyen på flate østlandet :frown: Hva gjør man når man er glad i friluftsliv og bor i Oslo? Hvor langt må man for å finne noen skikkelige fjell og hva er nærmeste stedet å drive vintersport? Andre ting innen friluftsliv man kan drive med i Oslo?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nærmeste fjellområde er Norefjell, dit går det fint an å dra på dagstur, men det er ikke akkurat noen villmark. :fnise: Det er alpinanlegg der også, forresten, men jeg ville heller stått tidlig opp og dratt til Hafjell eller Trysil - det er faktisk fullt mulig på én dag, og har du en helg til rådighet er det jo null problem. :) Det finnes noen mindre alpinanlegg her i Oslo også, av disse er vel Tryvann størst, men fortsatt lite, altså...

Derimot har vi MARKA! Den er faktisk slett ikke noe dårlig alternativ til fjelltur, og går du langt nok kan du fint unngå å se andre mennesker på flere dager. DNT har dessuten flere hytter i marka med rimelig overnatting for medlemmer (gratis for ungdomsmedlemmer!). Kjøp deg kart på DNT i Storgata og begynn utforskingen derfra. De kan også gi deg tips om fine turer.

Endret av Miel
Gjest Tigress
Skrevet

Har same problem, skal flytte frå byen...

Men medan du ventar, kan du melde deg inn i OSI si fjellgruppe, dei drar ofte på turar både i skau og fjell, det er stort sett noko kvar helg. Nærmaste fjell er vel Norefjell, går fint å dra på helgetur der - fin tur til t.d. Høgevarde. Ellers er Vikerfjell eit fint område, Blefjell er ikkje så langt, heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...