Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2009 #1 Skrevet 23. juli 2009 Jeg har konti i 2 forskjellige banker. Når jeg logger meg på nettbank, får jeg velge mellom hvilken av disse 2 bankene jeg skal inn på... Hvis jeg oppretter en tredje konto, vil denne også komme opp i nettbanken som et synlig alternativ? Dvs jeg lurer egentlig på om det er mulig å ha en konto som samboer ikke får øye på dersom han logger seg inn på min nettbank med mine kort? (Vet det høres snålt ut, men tror samboer har spillegalskap, stoler ikke lengre på han når det gjelder økonomi).
Synne-Marie Skrevet 23. juli 2009 #2 Skrevet 23. juli 2009 Ikke hvis du oppretter kontoen i en ny bank og får "ny" nettbank og ny nettkalkulator hos dem (Samt holder koder skjult for samboer selvfølgelig). Alternativt kan du endre passordet i den nettbanken du har og heller sette opp samboer som medbruker på aktuelle kontoer som f.eks. felles regningskonto eller matkonto. Da får han tilgang til disse kontoene på sin nettbank og har dermed ikke noe behov for tilgang på din nettbank.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2009 #3 Skrevet 23. juli 2009 Nei, jeg ville heller opprettet en ny konto i en bank dere begge bruker og som han ikke får tilgang til. Da vil han ikke legge merke til det engang! Samboer og jeg har samme bank, noen kontoer som vi begge ser og noen vi ikke begge ser. Husk du må gi han tilgang (se og bruke ) Vet ikke hvilken bank du har, men vi har i Storebrand. Dere kan du bestille ny konto fra nettbanken din. Veldig enkelt. Om han mot formodning skulle finne ut av det, kan det jo være en konto som brukes til f.eks. overraskelsesferie, bryllup, rundt år eller no
Gjest ???? Skrevet 23. juli 2009 #4 Skrevet 23. juli 2009 Jeg har konti i 2 forskjellige banker. Når jeg logger meg på nettbank, får jeg velge mellom hvilken av disse 2 bankene jeg skal inn på... Hvis jeg oppretter en tredje konto, vil denne også komme opp i nettbanken som et synlig alternativ? Dvs jeg lurer egentlig på om det er mulig å ha en konto som samboer ikke får øye på dersom han logger seg inn på min nettbank med mine kort? (Vet det høres snålt ut, men tror samboer har spillegalskap, stoler ikke lengre på han når det gjelder økonomi). Har du gitt din samboer tilgang til nettbanken din selv om du mistenker at han er spillegal? Du bør forandre passordene dine, slik at det ikke lenger er mulig for samboer å gå inn på dine kontoer. Jeg ville aldri i verden gitt NOEN tilgang til mine kontoer. Ikke under noen omstendighet.
Alison Skrevet 23. juli 2009 #5 Skrevet 23. juli 2009 (endret) Ta kontakt med banken. Det er mulig å gjøre det slik at kontoer ikke vises i nettbanken. Men jeg er enig med de som sier at du ikke må gi din samboer tilgang til nettbanken din. Endret 23. juli 2009 av Alison
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå