Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Det har seg slik at jeg er en av de heldige som kommer til å arve en veldig betydningsfull familiebedrift. Dette er noe som så og si alle jenter imponeres mye av.

Dessverre er det jo enormt med golddiggers der ute. I nesten alle mine forhold har jeg etterhvert erfart at damene bare er ute etter mine penger.

Jeg har virkelig lyst til å oppleve ekte kjærlighet, men det virker som om formuen min nesten gjør det umulig. Derfor tenker jeg på å kanskje utføre et eksperiment. Jeg har midler nok til å kunne lage meg et helt nytt liv i en ny by, hvor så og si ingen kjenner meg. Vi har avdelinger rundt om i hele landet så jobb er ikke noe problem heller. Tanken min er at jeg skal leve et nytt liv som "fattigere" hvor jeg kan møte mennesker uten at de vet om min rikdom.

Spørsmålet er dermed: Hvis jeg møter en ordentlig jente som jeg forelsker mye i, og som ikke er ute etter penger. Tror dere hun vil føle seg sveket og bedratt når hun får vite om min rikdom? For jeg snakker jo om å lyve til evldig mange mennesker.

Jeg føler jeg er nødt til å spørre om dette da jeg ikke har så god erfaring med jenter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg for min del hadde ikke blitt noe mer tiltrukket av pengene, jeg er ute etter et godt forhold og et fantastisk liv.

Du får bare gjøre det magefølelsen forteller deg, men jeg skjønner ikke helt vitsen, for å være ærlig. Om du finner en jente som ikke virker interessert i pengene, men i DEG, så vet du hvertfall at det er en flott jente. :) Dermed har du jo et lite hjelpemiddel for å luke ut jenter som ikke er noe.

Skrevet

Hvordan en jente vil reagere på noe sånt tror jeg kommer veldig an på hvordan du utfører hele greia. Dersom du later som du er regelrett fattig, tror jeg kanskje en jente ville føle seg litt lurt. Hvis jeg skulle gjort noe sånt, tror jeg jeg ville kjøpt en brukbar leilighet, og innredet med ikeamøbler eller noe annet gjennomsnittlig. Fremstått rimelig A4. Må bare passe deg for å gå i feller som å si " jeg liker å leve enkelt " også videre, i tilfelle du velger å revurdere hele greia siden og får lyst på mer plass eller å ha saker som ikke alle andre har.

Tenk også på at du er nødt til å si til jenta hva du jobber med, og hvofor før eller siden.

Jeg forstår problemet ditt til det fulle, å ha " for mye " eller for lite av noe er sjelden en fordel. Å føle seg brukt er noe av det verste som er.

Gjest Gjest
Skrevet

Du får la være å skilte med at du har mye penger da. Å ha en helt vanlig livsstil.

Gjest fattigmann
Skrevet

Må du nødvendigvis bo i et slott og eie fjorten jaguarer bare fordi du arver ekstremt mye penger da? Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg kjøpt en vanlig (selvsagt stor og fin nok) leilighet uten for mye ekstravagansa, eid en vanlig bil og gjort vanlige ting. Selvsagt hadde jeg nok også hatt noen ting som jeg hadde mulighet til med så mye penger, men du trenger jo ikke nødvendigvis fortelle og vise at du har f.eks en ferrari stående i en garasje et sted, eller at familien din eier flere store herskapshus. Møt ei jente, ikke fortell om hva du arver, bare fortell om hva du driver med, jobber med (underdriv fremfor å overdrive) og hvis jenta virker seriøs og god så forteller du henne etterhvert når du føler deg trygg på henne at du arver mye. Det vil hun nok bare se på som en "bonus".

Gjest Gjest
Skrevet
Det har seg slik at jeg er en av de heldige som kommer til å arve en veldig betydningsfull familiebedrift. Dette er noe som så og si alle jenter imponeres mye av.

Dessverre er det jo enormt med golddiggers der ute. I nesten alle mine forhold har jeg etterhvert erfart at damene bare er ute etter mine penger.

Jeg har virkelig lyst til å oppleve ekte kjærlighet, men det virker som om formuen min nesten gjør det umulig. Derfor tenker jeg på å kanskje utføre et eksperiment. Jeg har midler nok til å kunne lage meg et helt nytt liv i en ny by, hvor så og si ingen kjenner meg. Vi har avdelinger rundt om i hele landet så jobb er ikke noe problem heller. Tanken min er at jeg skal leve et nytt liv som "fattigere" hvor jeg kan møte mennesker uten at de vet om min rikdom.

Spørsmålet er dermed: Hvis jeg møter en ordentlig jente som jeg forelsker mye i, og som ikke er ute etter penger. Tror dere hun vil føle seg sveket og bedratt når hun får vite om min rikdom? For jeg snakker jo om å lyve til evldig mange mennesker.

Jeg føler jeg er nødt til å spørre om dette da jeg ikke har så god erfaring med jenter.

Forslag: Gi bort det du arver og slutt å syt

Skrevet

Virker som et pikant problem dette, og jeg kan absolutt forstå det. Selv er jeg absolutt ikke en golddigger, og ville aldri brydd meg om en fremtidig mann var lærer eller administrerende direktør. Likevel må jeg innrømme at jeg er så kresen at jeg vil ha en med litt ambisjoner og en som har en ok jobb. Mao utelukker jeg meg selv fra tilsynelatende kjekke menn som hoppet av utdanningskarusellen etter ungdomsskolen og går på stønad fra NAV. Men det er ikke fordi jeg går rundt og vil bli forsørget, men jeg vil heller ikke være den smarteste og den flinkeste i forholdet.

Foreslår at du forsøker å fremstå som gjennomsnittlig, da det er det vi andre gjennomsnittlige ofte tiltrekkes av (like barn leker best) og ikke som fattig. Kle deg bra, men ikke ekstravagant, og sørg for å ikke ha en snobbeholdning ellers. Hvis alle vet hvem du er, er det kanskje ikke så dumt å flytte og prøve lykken? Jeg selv har hatt inntrykk av at de "rike" helst vil ha dumme bimbodamer som de kan brife med, så her ligger du bra an hos meg. Hvor gammel er du?;)

Til spørsmålet: Personlig tror jeg at jeg hadde følt meg litt lurt, men om du hadde forklart årsaken som her, ville jeg forstått det, og blitt veldig imponert over at du ville ha noe "ekte" og at det var derfor du gjorde det...

Lykke til:)

Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje du rett og slett faller for feil jenter. Hva med å prøve og se etter litt andre type jenter du ellers ikke ville ha lagt merke til neste gang. Jordnære jenter, ikke sånne jenter som det lyser prada av. For min del så spiller penger ingen rolle..heller fattig enn rik. Og du trenger ikke å nevne at du er rik, tror nok at den jenta som virkelig vil ha DEG forstår hvorfor. :)

Gjest Gjest
Skrevet
Forslag: Gi bort det du arver og slutt å syt

AMEN!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville ikke datet deg. Du høres ut som en slesk fyr som smører deg inn i din egen selfpity og tror hele verden dreier seg om deg og dine penger. NEWSFLASH! Verden dreier seg ikke om deg. Å drive med eksprimenter sier bare at du allerede er litt forskrudd...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det blir litt drøyt å gi deg ut for å være noe annet enn det du er. Synes heller du bare kan bo i den byen du bor i, men heller tone ned stilen din litt og gå på andre steder i byen. Hvis du bor i Oslo, for eksempel, kan du jo bevege deg mer på østkanten, og tone ned vestkantstilen din. Har du et utseende som blir gjenkjent, så kan du jo bruke briller, for eksempel. Tviler på at jeg ville skjønt hvem du er, selv om du er arving til en formue. Jeg følger ikke med på hvordan de folka ser ut. Tror du heller må dra bevisstheten din bort fra pengene og bakgrunnen din, og være interessert i alle type mennesker du møter.

Skrevet

Du vil ikke klare å rømme fra denne bakgrunnen. Det er sannsynligvis ett eneste google-søk som skal til for å avsløre deg. Da synes jeg det er litt håpløst å bygge opp en hel livsstil bare for å bli avslørt så lett. Ikke synes jeg noe om å skjule hvem man er bevisst heller. Jeg forstår det er frustrerende, men jeg tror ikke du har stort annet valg enn å leve livet ditt som deg selv, leve slik du vil leve. Blir det med nøktern livsstil og ikea-møbler, flott, men gjør som du vil. Det er jo nedtur om du tiltrekker deg en partner som en annen enn deg selv.

Og er det ikke det ene, så er det det andre. Det er mange som har problemer med å finne seg en partner som elsker dem som de er, uten at de flytter til en annen by og bygger opp en ny identitet av den grunn.

Gjest womenwomen
Skrevet

Jeg ville ikke følt meg lurt - men bare sett på det som en extra bonus kanskje - om du avslørte lenge etterpå at du var veldig rik .Forøvrig har jeg hørt at jo rikere folk er - jo gjerrigere er de vanligvis : ) Pluss - mulig jeg hadde følt meg litt underlegen om det var enorm forskjell på min og partners økonomi . Mulig et slikt forhold ikke hadde gått særlig bra . Da jeg liker å føle meg likeverdig og selvstendig .Ingen mann eier meg eller bestemmer over meg - uansett .Hvis jeg skal bli hos han - er det forde jeg trives i hans selskap , og det er eneste grunnen .Hadde jeg ikke gjordt det - hadde jeg funnet meg noe annet .

Forøvrig har jeg datet en rik eldre mann - men innså tidlig at jeg bare var sjarmert av han og ikke forelsket , og avsluttet kontakten raskt . Jeg kunne aldri vært lykkelig med han - uansett hvor rik han var .Nettopp forde jeg manglet den rette kjemi med han .Så på han mer som " venn " enn kjærest . Og det blir jo et kjedelig liv - når lidenskapen mangler i forholdet . Da er det bedre med en mann fra middelklassen , men som jeg har fantastisk god kjemi med ,og hvor man deler noenlunde samme intresser osv .Tross allt har vi i middelklassen et bra og givende liv - selv om vi ikke er søkk rike .Økonomien setter ikke store grenser for lykke - vil jeg tro .Da lykke - ikke er det samme som penger .

Ekte forelskelse & lidenskap - er mer verd enn penger syns jeg !

Jeg tror pengene har gått litt til hodet på deg TS ! Du tenker for mye på de og bekymrer deg unødvendig mye .

Du har faktisk en liten ulempe der . Ikke sikkert du passer å være sammens med " vanlige " folk i det hele tatt - om du og din familie er så rike . Jeg inbiller meg at dere lever veldig forskjellig og har veldig forskjellig syn på ting .Og at det ville vært extra vanskelig kanskje å være en som kommer inn i familien din - som eks din samboer / kjærest .En kan jo ikke unngå at man må ha kontakt med familiene også - og det blir kanskje en liten utfordring tenker jeg : ) . Nei - tror ikke jeg ville hatt en bortskjemt rikmanns-sønn ....Hvorfor kan du ikke bare finne deg jenter fra også søkkrike familier ? To like bortskjemte - må jo passe ypperlig i lag ! he he

Gjest Madre Mia
Skrevet

Jeg løper som en gal når jeg treffer på steinrike folk. Ikke fordi de er så rike, men fordi de fleste er så sykelig opptatt av pengene sine på ett eller annet vis og alt dreiser seg til syvende og sist om penger hos disse folka. De blir litt paranoide, noe jeg kan spore hos deg også. Men du er sannsynligvis veldig ung ennå.

Du er arvelig belasta du, men jeg tror at dersom du har et laidback forhold til rikdommen din, vil partneren din også ha det. Må du fortelle at du er steinrik, er det noe noen har noe med? Du velger sjøl din livsstil, men å late som om man er fattig når man ikke er det, er patetisk.

Om du lever et gjennomsnittsliv, til tross for at du er rik, signaliserer det at du ikke er opptatt av pengene dine. Ta deg etpar år som frivillig i et fattig land, tenker det hjelper deg til å etablere et sunt syn på penger.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror det er en god idé å gå under cover. Tror den heldige utvalgte nok vil oppleve det som et eventyr når du avslører deg. ;)

Selv holder jeg meg unna folk med penger, selv om jeg liker de. Vil jo ikke at de skal tro at jeg er ute etter pengene deres.

Gjest Gjest_mann_*
Skrevet

Er du en Kamprad(IKEA) eller en Røkke/Stordalen innerst inne, vær den du er mtp på forbruk ol, så vil du treffe ei som passer inn etterhvert.
Gjest Gjest_sara_*
Skrevet

Synes det virker litt vel drastisk å skape et helt annet liv. Hvis du er lei av at alle ser pengene dine før de ser deg så kan du jo for all del flytte og leve en normal og nøktern livsstil et annet sted, hvor ikke alle umiddelbart vet hvem du er. Men å virkelig gå inn for å skjule det tror jeg blir vanskelig, som noen andre har påpekt så googler man gjerne den man er forelska i og spør og graver om arbeid og familie og oppvekst, så det er jo ikke akkurat sånn at dette blir noe du kan holde hemmelig og fortelle din kjære på bryllupsdagen. Er du heldig så er det hemmelig til 2. date.

Jeg er altså helt for at du kan flytte på deg og møte nye mennesker, og personlig synes jeg det er sjarmerende (og ikke minst ganske normalt) når steinrike mennesker oppfører seg som normale personer og ikke må trykke lønnsslippene sine i ansiktet på deg gjennom ord, handling, klesstil osv. Så du kan godt holde kjeft om din rikdom, men en kløktig lagt og grundig gjennomført plan om å fremstå som fattig virker litt "over the top".

Samtidig er vel, enten du vil eller ei, rikdommen en del av deg og hvem du er. De du dater har jo lyst til å se og kjenne alle sider ved deg, og om du finner den rette så er jo det en person som er glad i hele deg. Mantraet i datingverdenen er jo alltid "vær deg selv"!

Jeg ser hvordan penger kan være en hindring, men de fleste kvinner er jo faktisk ikke golddiggere (selv om en stor del ville sett på det som en bonus). Ergo ville jeg heller konsentrert meg om å utvikle antenner og radar litt bedre slik at du kan finne kvinnen i ditt liv uten å planlegge et lurerikonsept som hører hjemme i en dårlig romantisk komedie.

Gjest Flode
Skrevet

Om jeg hadde følt meg lurt hvis jeg hadde truffet en fyr som over en lenger periode unnlot å fortelle meg en viktige detaljer fra livet sitt, så må jeg si ja. Ikke for at du hadde skjult pengene for meg, men fordi du ved å "lage et nytt liv" også må endre såpass mange detaljer om deg selv hvis det skal være noe poeng i, og da blir dette store løgner om deg selv. Hvis du bare skal endre bosted og livsstil, tror jeg de fleste mennesker på datern nå om dagen tar et lite googlesøk på den de treffer (bare for nysgjerrighetens skyld) og da vil du uansett bli gjennomskuet... Da kan du jo likefullt blir lurt... Da tror jeg heller det blir større suksess hvis du er deg selv, toner ned livsstilen litt og endrer sjekkestedene dine...

Gjest Tjapp
Skrevet

Hvis du er en av de mer pripne som går mye på de hippe stedene der du vet at ønsket etter om å bli rik og halvkjendis, så er det ikke riktige å jenter å gå etter hvis du vil ha en som bryr seg om mer vennskap og oppriktige saker. ( set

Finnes mange søte normale jenter der ute, men mange oppholder seg på steder som er mer nøytrale, der kjendisfaktoren ikke er så stor =) Mange vil være C-kjendis!

Gjest Gjest
Skrevet

Med fare for å bli misoppfattet: Det er forskjell på golddiggers og golddiggers! Noen gjør omtrent hva som helst for å få en rik mann enten det er kjærlighet med i bildet eller ei, andre ser på rikdom som en flott bonus, men ville aldri vært i et forhold bare for pengene. Jeg tilhører siste kategori - jeg innrømmer gjerne at jeg er opptatt av økonomisk trygghet (ikke nødvendigvis svimlende rikdom i milliardklassen), og det vil være et stort pluss for meg hvis partneren har penger. Men penger kommer aldri til å bli det første og eneste jeg ser etter hos en partner - kjærligheten kommer alltid først. Dessuten har jeg høy utdannelse selv og har aldri hatt ønsker om å bli hjemmefrue i Holmenkollen og bruke dagene på å spille tennis og ta manikyr, jeg vil jobbe og tjene penger selv, ikke være avhengig av mannen. MEN, som sagt, det optimale for meg vil være å forelske meg i en mann med penger. Jeg tror altså du kommer til å slite med å finne noen som ikke bryr seg det dugg om pengene dine, men jeg tror det er fullt mulig å finne noen som bryr seg om deg OG pengene - i den rekkefølgen. Det ene utelukker ikke nødvendigvis det andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...