Gå til innhold

Merking av blomsterbedd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å lage urtebedd på hytten. Siden vi ikke er der så mye, og hytten brukes av flere personer, er det viktig at den er pent merket, både kanten rundt, og hva de forskjellige plantene er. Er det noen som har gode forslag?

Beddet er nå kantet med steiner. Disse steinene har en tendens til å bli overgrodd, og så blir beddet fult av (u)gress (nå var det tre år siden sist jeg var der, og gresset bak huset blir bare klippet et par ganger i året). Hvilke andre måter finnes det å kante bedd på som både ser pent ut og holder ugress og gressklippere ute?

Rundt omkring i hele hagen står det små plastskilt med hva som en gang var plantet der (sånne som man får med når man kjøper frø/planter i butikken) Disse er ofte knukket og stått så lenge at både bilde og tekst er nesten bleket bort. Jeg kunne tenke meg å lage noen litt fine noen, som tåler å stå ut i noen år. Hva finnes av fine merkeskilt?

Har dere andre gode råd, så er det bare å komme med dem. Jeg er en helt fersk hagearbeider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...