Gjest Millenium Skrevet 23. juli 2009 #1 Skrevet 23. juli 2009 Hei, har kjøpt meg en mørkebrun skinnejakke fra vero moda. Hvilken veske syns dere passer best til det? passer skinnveske best? og hvilke farger? kom gjerne med linker! Og hvordan impregnerer dere skinnjakken? dama på butikken sa at det er nok å spraye over med imp.spray som brukes til sko, fordi imp.krem kan sete flekker. er det sant? jeg har impregnert med spray, men syns jakken ser litt "tørr" ut (om dere skjønner hva jeg mener). Tror den hadde blitt finere hvis den hadde blitt smurt inn med noe...hva har dere brukt?
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2009 #2 Skrevet 24. juli 2009 Hei, jeg har hatt en brun skinnjakke i tre år og har ikke gjort noe med den. I butikken sa de at jeg ikke trengte å gjøre noe med den, men den har blitt litt tørr... Jeg synes alle vesker passer til! :-D Brun skinnjakke passer til så utrolig mye, jeg elsker jakka mi. :-)
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2009 #3 Skrevet 24. juli 2009 Det er "vanlig" blankt skinn du mener sant, og ikke semsket? Jeg smører min skinnjakke inn med en fette greie jeg har kjøpt på Leatherman. Jeg bruker den samme på sofaen min. Skinnet blir veldig mykt og smidig av det. Om du ikke har leatherman hvor du bor ville jeg spurt i en møbelforretning om de hadde noe å smøre inn skinn med for å gjøre det mykt.
Gjest Millenium Skrevet 24. juli 2009 #4 Skrevet 24. juli 2009 Ja det er vanlig skinn jeg snakker om, ikke semsket. Men når du smurte det fettet inn, ble det flekker, ble jakka mer "blank" etterpå? Ja skinn paser vel til det meste, men er på utkikk etter en kul skulderveske...
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2009 #5 Skrevet 24. juli 2009 Du smører det jo over hele jakken, så det blir ikke noe flekker. Det blir helt jevnt, og jakken får myk glans. Angående veske kan det gjerne bli litt mye skinn om vesken også er i skinn? Om det er en veske med korte stropper, som man nærmest går med under armen, vil det gjerne bli ubehagelig med skinn som gnikker mot skinn. Jeg ville gått for en veske i stoff. Til brunt er synes jeg det er fint med olivengrønn eller litt mørk lilla.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå