Gjest boobla Skrevet 22. juli 2009 #1 Skrevet 22. juli 2009 (endret) Heisann! Vi sliter med å bli gravide. Skal til legen om et år for og se nærmere på hva årsaken kan være. Hva skjer hos legen? Hva begynner man med? Hvordan er forløpet hos de som er infertil? Vi har prøvd over et år. Grunnen til at vi venter et år et at jeg studerer for øyeblikket øsnker og høre erfaringer fra privatklikker samt offentlige Vedlegg fjernet iht. KG sine regler. Strix, mod Endret 23. juli 2009 av Strix
Strix Skrevet 23. juli 2009 #2 Skrevet 23. juli 2009 For det første så fins det mange tråder som svarer på akkurat det du spør om her fra før av Når du kontakter fastlegen din så begynner enten vedkommende med undersøkelser, blodprøver, gu ol. eller så blir du henvist til gynekolog som gjør dette. Enten så finner de noe, kanskje har du manglende eggløsning og får prøve Pergo som kan stimulere til eggløsning. Forhåpentligvis får du da oppfølging med ultralyd og blodprøver. Kanskje bør de teste sæden til mannen før du begynner på Pergo. Er kvaliteten der dårlig kan Pergo kanskje være unødvendig. Kanskje har du pcos, pco eller endometriose. Kanskje tette eggledere. Kanskje en hormonforstyrrelse, eller kanskje finner de ingen åpenbare feil med deg. Og så blir du gjerne henvist til et lokalt sykehus for prøverør, evt. så kan du gå privat for det kan gå fortere, men koster mer. Personlig vil jeg råde deg til å ikke vente et helt år før du kontakter lege om dere allerede har prøvd i et år nå. Om dere prøver så er det vel fordi dere ønsker å få deg gravid og da er dere kanskje forberedt på at du må avbryte studiene dine(om ikke du skal begynne å studere nå da). Utredningen tar tid, det kan være ventetid hos gynekologen, ventetid for diverse undersøkelser. Skal du prøve Pergo tar det sin tid. Blir du henvist til prøverør er det opptil 6mnd ventetid noen plasser før en kommer på forsamtale og gjerne noen måneder etter den før en kommer i gang med medisinering. Men om du er forberedt på å vente et år til for så å begynne med utredninger og kanskje div. behandlinger så gjør du jo det. Husk at da kan det fort ta enda et år til før dere f.eks er i gang med noe så håndfast som prøverør om dere skulle ende opp med dette.
Gjest boobla Skrevet 23. juli 2009 #3 Skrevet 23. juli 2009 Tusen takk for svar. Jo, har sett en del her inne, men fikk ikke helt den røde tråden i hva som skjer. Jo, vi skal vente i et år, for da er jeg ferdig med utdanningen så har jeg det klart. Ville bare høre litt rundt det først. Tusen takk!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå