Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2009 #1 Skrevet 22. juli 2009 Jeg kan ikke noe med data så setter stor pris på om noen der ute kan hjelpe meg. Min bærbare pc har slått seg totalt vrang. Jeg skulle slå den på så får jeg bare opp en feilmelding om at det har skjedd en eller annen feil med et program og så noen alternativer om å starte den slik den ble startet forrig gang da alt fungerte eller starte den med noe sånn sikkerhetsmodus (jeg er dårlig på å gjengi her...) Uansett,har prøvd alle alternativene men kommer bare tilbake til denne feilmeldingen. Om jeg må slette alt på pcn for å komme inn igjen så gjør ikke det noe. er ikke noe viktig der inne. Noen som forstår seg på problemet mitt som jeg er elendig på å igjenfortelle?
Relativista Skrevet 22. juli 2009 #2 Skrevet 22. juli 2009 (endret) Hvis det ikke er noe viktig på pc-en, så last ned ubuntu, brenn CD-en, og se om du ikke kan få startet installasjons- CD-en. Et par klikk videre, så er ubuntu installert, og du kan bruke pc-en videre. Endret 22. juli 2009 av Relativist1
Gjest ts Skrevet 22. juli 2009 #3 Skrevet 22. juli 2009 Tusen tusen takk for svar Jeg har prøvd å satt inn i en innstalasjons cd som hadde jeg liggende men det funka ikke det heller. Satte den inn,slo av pcn,slo den på,starte opp fra cd og fulgte instrukser. Prøvde dette 3 eller 4 ganger men det gikk ikke. Kom bare tilbake til feilmeldingen. er det intet håp?
Gjest ts Skrevet 22. juli 2009 #4 Skrevet 22. juli 2009 beklager..ubuntu er kanskje noe helt annet enn en nedlasta versjon av windows innstalasjons-greie? Som sagt,dette kan jeg ikke...
feuerstein Skrevet 22. juli 2009 #5 Skrevet 22. juli 2009 beklager..ubuntu er kanskje noe helt annet enn en nedlasta versjon av windows innstalasjons-greie? Er noe helt annet ja. Hvilke instrukser fulgte du på Windows-installasjonscden? Normalt får du valget mellom å reparere eller å installere helt på nytt.
Satyren Skrevet 22. juli 2009 #6 Skrevet 22. juli 2009 Mange nye maskiner har en installasjons partisjon på harddisken. Hvis din har dette, flimrer det en melding forbi i oppstartsfasen (boot) som sier at du skal trykke f.eks. [F11]. Dette vil starte gjenopprettingsprosedyren for å få maskinen satt opp slik den var som ny.
Gjest ts Skrevet 23. juli 2009 #7 Skrevet 23. juli 2009 Er noe helt annet ja. Hvilke instrukser fulgte du på Windows-installasjonscden? Normalt får du valget mellom å reparere eller å installere helt på nytt. Fikk spørsmål om å starte opp ifra cdrom og så stod den lenge å bare "gikk" og så kom jeg tilbake til feilmeldingen igjen. Så kom ingen vei med å sette inn installasjonscden. Mange nye maskiner har en installasjons partisjon på harddisken. Hvis din har dette, flimrer det en melding forbi i oppstartsfasen (boot) som sier at du skal trykke f.eks. [F11]. Dette vil starte gjenopprettingsprosedyren for å få maskinen satt opp slik den var som ny. Har vært inne på boot masse men er redd for å trykke feil. finner ingenting som har med problemet å gjøre. ikke vet jeg helt hva jeg skal lete etter der heller. Tusen takk for forlsag uansett!
Relativista Skrevet 24. juli 2009 #8 Skrevet 24. juli 2009 Det kan være at selve installasjons-CDen er ødelagt. Det var derfor jeg mente du kunne prøve med en annen installasjonsCD.
Gjest teiten Skrevet 25. juli 2009 #9 Skrevet 25. juli 2009 Enkleste først kanskje. TS; Kan du gjengi akkurat hva det står ? Hvilket program som er feilet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå