Gå til innhold

Egypt- Sept. 2009

Anbefalte innlegg

Gjest Nelleh
Skrevet

Hei :)

Sitter å planlegger en sol-ferie som må bli i september da jeg ikke får fri før da. Har funnet frem Egypt som et passende alternativ for oss, og lurte egentlig bare på om det er noen andre fra norge som har tenkt seg i området, fallom man blir lei av å prate engelsk med turister? :) Tenkte bare det kunne være moro å orientere seg litt

Vi reiser fredag 25.sept og hjem 2.okt, skal bo på Sonesta Club i Sharm El Sheikh. Har lest at det er flott hotell og masse god mat, det kommer godt med på all inclusive :)

Har fått med meg dette så langt:

forsiktig med hvordan du går kledd utenfor turistområdene

Butikkfolk er innpåslitne, prut masse og ta imot te'en de byr deg om du er interessert i å handle

forsiktig med alt som kan inneholde vann fra springen (sprøyta melon, isbiter etc.)

skarpe skjær / rev i strandområdene, bruk slipperser

Såh, noen som har tenkt seg dit, eller har andre innspill/tips å skyte inn? takker for det :goodbye:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Prut så du blir jaget ut av butikken og skriker stygt etter deg.. da har du gjort en god handel!

Vinker de høflig og håper de ser deg igjen og kanskje kommer til norge for å besøke fettern sin.. da har du gjort en dårlig handel!

Gjest Nelleh
Skrevet

Uff, jeg må si jeg er virkelig ikke noe flink til å prute, jeg syns det virker så frekt og aaner ikke hvilken pris som er "fornuftig" å sikte til :sukk:

Tør man å gå tilbake til samme butikken om man har kjøpt noe og dem står å skriker etter deg, eller holder man seg borte derfra resten av turen?

Takker for svar :)

Skrevet (endret)

Husk å være nøye med håndhygienen!

Vask hendene ofte og ta med desinfiserende servietter eller flytende fra norge, fås kjøpt på blandt annet apotek.

Jeg har to venniner som nylig var i egypt, og de var meget slappe med håndhygienen og ble derfor veldig syke. Men kan dessverre ikke si at jeg syntes noe synd på dem :fnise:

Ferie i utlandet 101: Vask hendene!

Bruk desinfisenrende på hende ofte, etter at du/dere har tatt i f.eks penger og slikt. Penger er en smittebombe.

Endret av Avalon
Gjest Nelleh
Skrevet
Husk å være nøye med håndhygienen!

Vask hendene ofte og ta med desinfiserende servietter eller flytende fra norge, fås kjøpt på blandt annet apotek.

Jeg har to venniner som nylig var i egypt, og de var meget slappe med håndhygienen og ble derfor veldig syke. Men kan dessverre ikke si at jeg syntes noe synd på dem :fnise:

Ferie i utlandet 101: Vask hendene!

Bruk desinfisenrende på hende ofte, etter at du/dere har tatt i f.eks penger og slikt. Penger er en smittebombe.

Det skal jeg absolutt prøve å huske på! Så det holder ikke med springvann? (tenker siden det er så mye klor i vannet)

Kanskje prate med legen og høre om vi trenger noen vaksiner :jepp:

Gjest Gjest_Bettina_*
Skrevet

Ingen grunn til hysteri! Har vært i Egypt to ganger, og fulgte normale hygieneregler akkurat som her hjemme i Norge, dvs. grundig håndvask m/vann i springen og såpe. Ingen i familien (to små barn) ble syke noen av gangene, så dette er individuelt og tilfeldig etter min mening. Derimot ble jeg matforgifta på Naxos en gang - også helt tilfeldig, da ingen av de andre i reisefølget ble det. Så bruk sunt vett, så går det helt sikkert bra. Vaksiner derimot er ikke dumt.

Og så MÅ du absolutt snorkle i Rødehavet - en fantastisk opplevelse. Det samme m/ørkensafari. Du har masse å glede deg til!

Gjest Nelleh
Skrevet
Ingen grunn til hysteri! Har vært i Egypt to ganger, og fulgte normale hygieneregler akkurat som her hjemme i Norge, dvs. grundig håndvask m/vann i springen og såpe. Ingen i familien (to små barn) ble syke noen av gangene, så dette er individuelt og tilfeldig etter min mening. Derimot ble jeg matforgifta på Naxos en gang - også helt tilfeldig, da ingen av de andre i reisefølget ble det. Så bruk sunt vett, så går det helt sikkert bra. Vaksiner derimot er ikke dumt.

Og så MÅ du absolutt snorkle i Rødehavet - en fantastisk opplevelse. Det samme m/ørkensafari. Du har masse å glede deg til!

Snorkling - check!

Safari - check!

Takker for fine svar i denne posten! ser ikke ut til at det er så mange nordmenn der nede på den tiden, men vi skal nok alltids klare oss :fnise:

Skrevet

Hvis det er mulig, ta en dagstur eller to til Dahab og/eller Blue hole. I Dahab kan du snorkle på lighthouse reef (jeg bodde på det revet i en uke) og blue hole er helt fantastisk. Jeg ble aldri ferdig med å snorkle runder rundt der.

Du bør også se om du kan få tatt en ørkensafari, vi hadde en privat tur med guide og sjåfør inkludert beduin-lunsj midt i ørkenen, kostet oss rundt 900 kroner pluss tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...